Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da?

Tydeligvis, for de. Så skal testes. Kommer med oppdateringer.

 

Søkte litt på nettet rundt sink og kviser, og det virker som det hjelper maaaange!

 

*Pakker innpå sinktabletter og skriver sinksalve på handlelista*

Lenke til kommentar
Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da?

Tydeligvis, for de. Så skal testes. Kommer med oppdateringer.

 

Søkte litt på nettet rundt sink og kviser, og det virker som det hjelper maaaange!

 

*Pakker innpå sinktabletter og skriver sinksalve på handlelista*

Om du skal ha en sinksalve vil jeg anbefale A-Derma dermalibour zinc-copper. Koster rundt 100,- for 50ml på apotek. De en får på butikken trekker nesten ikke inn i huden, så en blir hvit om en ikke blander det ut med en annen krem. Sinksalven fungerer utrolig bra på små kviser og får porene til å bli mindre synlige.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Noen som forresten har noen erfaring med å bruke Differin som behandling av røde merker og arr?

Har selv aldri opplevd at det skal ha noen spesiell effekt. Det er derimot mange som har prøvd å bruke eplecidereddik (5%) med suksess. Dette er jo et kjerringtriks, så man skal jo ta det folk sier med en klype salt.

 

Du finner mer enn nok av lesestoff her: http://www.acne.org/messageboard/OMG-GUYS-...html&hl=acv

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er ikke veldig plaget med kviser, men har nok til at jeg vil gjøre noe med det. Har for det meste i ansiktet, og mest rundt munnen, haka osv.

Det er for det meste ikke vanlige kviser som kommer å går, men klumper som kan være der noen dager før de endelig kan klemmes, men de forsvinner like sakte som de kommer :(

Har også en del små røde flekker, og ganske små arr.

Lurer på om noen kan annbefale meg noe på apoteket? Eller må jeg bestille en time til legen?

PS. Jeg drikker en del vann, vasker ansiktet mitt godt og bruker fuktighetskrem + en annet fuktighetskrem/kvisekrem. Har også begynt med solarium.

Og jeg spiser normalt.

 

Håper på noen gode svar :)

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg vært på roaccutan-kuren i litt over 5uker. Kjenner ikke noe særlig til bivirkningene, annet enn litt tørhet i huden. Var hos hudlegen på fredag, og siden blodprøvene var smuude pluss at bivirkningene var minimale, økte vi dosen fra 40mg om dagen til 60mg. Begynner også å se resultater. Mindre kviser, og de som er der er mer "tørre".

Lenke til kommentar
Kjøp deg en tube med Basiron på apoteket og se om det hjelper. Dersom det ikke gjør susen så er det ikke vanskeligere enn å ta en telefon til fastlegen. :)

Ok, tusen takk! Skal gjøre det :)

Ja, men jeg tenkte jeg skulle prøve på apoteket uten å bruke masse penger på fastlege og hudlege osv ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal?

Startet med 1 om dagen. Men gikk etterhvert over til 2. Nå er jeg omtrent helt kvisefri. Bare litt på ryggen igjen. Det som har funket for meg er:

 

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...