Bruker-161582 Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 http://www.acne.org/messageboard/i-m-clear...der-t91162.html Dette så utrolig spennendes og lovendes ut. Skal teste det senere ikveld. Bruke Head & Shoulders som ansiktsvask og rygg og bryst. Noen andre som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da? I så fall ville jeg heller tatt sink-tabletter. Endret 7. mai 2009 av Skugga Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da? Tydeligvis, for de. Så skal testes. Kommer med oppdateringer. Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Hvordan får man tak i slik a vitaminsyre krem? og hva heter denne? Har allerede resept på tetracylin Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg tror du snakker om differin. Du må ha resept. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da? Tydeligvis, for de. Så skal testes. Kommer med oppdateringer. Søkte litt på nettet rundt sink og kviser, og det virker som det hjelper maaaange! *Pakker innpå sinktabletter og skriver sinksalve på handlelista* Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg tror du snakker om differin. Du må ha resept. Må jeg til fastlegen for å få det? Eller holder det å bare ringe? Eller må jeg til hudelege for å få resept på differin? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Jepp, sink var effektivt når jeg hadde kviser. Har bare noen små i panna nå (men det er ikke pga sinken. ^^). Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Synes det er litt snedig at legen ikke nevner det når det er så mange det fungerer for. På acne.org så virket det som 9/10 hadde forbedringer med sink. Gleder meg til å se hvordan dette blir Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hm, så det er sink som er den avgjørende faktoren da? Tydeligvis, for de. Så skal testes. Kommer med oppdateringer. Søkte litt på nettet rundt sink og kviser, og det virker som det hjelper maaaange! *Pakker innpå sinktabletter og skriver sinksalve på handlelista* Om du skal ha en sinksalve vil jeg anbefale A-Derma dermalibour zinc-copper. Koster rundt 100,- for 50ml på apotek. De en får på butikken trekker nesten ikke inn i huden, så en blir hvit om en ikke blander det ut med en annen krem. Sinksalven fungerer utrolig bra på små kviser og får porene til å bli mindre synlige. Endret 7. mai 2009 av kjaks Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Noen som forresten har noen erfaring med å bruke Differin som behandling av røde merker og arr? Har selv aldri opplevd at det skal ha noen spesiell effekt. Det er derimot mange som har prøvd å bruke eplecidereddik (5%) med suksess. Dette er jo et kjerringtriks, så man skal jo ta det folk sier med en klype salt. Du finner mer enn nok av lesestoff her: http://www.acne.org/messageboard/OMG-GUYS-...html&hl=acv Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Hei, Jeg er ikke veldig plaget med kviser, men har nok til at jeg vil gjøre noe med det. Har for det meste i ansiktet, og mest rundt munnen, haka osv. Det er for det meste ikke vanlige kviser som kommer å går, men klumper som kan være der noen dager før de endelig kan klemmes, men de forsvinner like sakte som de kommer Har også en del små røde flekker, og ganske små arr. Lurer på om noen kan annbefale meg noe på apoteket? Eller må jeg bestille en time til legen? PS. Jeg drikker en del vann, vasker ansiktet mitt godt og bruker fuktighetskrem + en annet fuktighetskrem/kvisekrem. Har også begynt med solarium. Og jeg spiser normalt. Håper på noen gode svar Endret 9. mai 2009 av ssswopp Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Kjøp deg en tube med Basiron på apoteket og se om det hjelper. Dersom det ikke gjør susen så er det ikke vanskeligere enn å ta en telefon til fastlegen. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Ja, da har jeg vært på roaccutan-kuren i litt over 5uker. Kjenner ikke noe særlig til bivirkningene, annet enn litt tørhet i huden. Var hos hudlegen på fredag, og siden blodprøvene var smuude pluss at bivirkningene var minimale, økte vi dosen fra 40mg om dagen til 60mg. Begynner også å se resultater. Mindre kviser, og de som er der er mer "tørre". Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Kjøp deg en tube med Basiron på apoteket og se om det hjelper. Dersom det ikke gjør susen så er det ikke vanskeligere enn å ta en telefon til fastlegen. Ok, tusen takk! Skal gjøre det Ja, men jeg tenkte jeg skulle prøve på apoteket uten å bruke masse penger på fastlege og hudlege osv Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal? Startet med 1 om dagen. Men gikk etterhvert over til 2. Nå er jeg omtrent helt kvisefri. Bare litt på ryggen igjen. Det som har funket for meg er: Tetralysal Basiron Aberela Head & Shoulders shampoo Differin Ansiktsdamp. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2009 Første gang jeg starta på tetra, så starta jeg med 6 til dagen og gikk ned til 4 etter 2-3 uker. Men igjen, fastlegen min er ikke akkuratt noe å skryte av! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Det var mye. Jeg leste i pakningsvedlegget at 2 om dagen var det vanlige, men jeg tar 1 om dagen nå så får vi se hvordan det går. Startet i dag. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 11. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2009 Til dere som går på roaccutan. Tar dere hele dagsdosen på en gang eller fordeler dere den utover dagen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå