Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da skal jeg til legen på onsdag. Har tidligere vært hos hudlege så jeg regner med at det skal gå greit å få litt medisin rett fra legen. Har tenkt å be om differin (som jeg har hatt før) og tetracyclin. Men er det noen problemer med disse to og sol?

Lenke til kommentar

Bare så du vet det er det veldig mange som opplever depresjon og angst etter bruk av Roaccutan. Det er bevist at det senker serotonin nivåene i hjernen -> depresjon.

 

i was on accutane 40 mg on and off for about a month. ive completely changed. i had depression

before taking the accutane, and during treatment it only got worse. i also developed severe anxiety. i cant sleep at night. i have terrifying thoughts about absolutely nothing. i also have panick attacks now. they strike at any time. when i have one i feel like im dying, i feel squirmish, and i feel terrified.

http://www.acne.org/messageboard/ANXIETY-A...en-t183314.html

http://www.acne.org/messageboard/Solution-...ed-t187806.html

 

Selvsagt vil psykisk stabil/sterk/whatever person tåle behandlingen, men jeg må nevne at jeg selv fikk store angstproblemer bare 4 måneder etter behandlingen da jeg gjorde noe som utløste angsten. Heldigvis er dette så og si slutt.

Lenke til kommentar

Har (som sagt) time i morgen. Blir spennende å se hva resultatet blir. Jeg skjønner at roaccutane er i sterkeste laget for meg. Jeg er ikke så plaget av kviser som det. Men forhåpentligvis kan jeg få noe som virker!

 

Stay tuned, oppdatering kommer i morgen klokka 2 :)

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg vært hos lege. Jeg fikk to ting på resept: Det er Dalacin og Aberela. Noen som har noe kunnskaper rundt dette?

 

Også! Jeg dreit meg litt ut. Legen sa at jeg skulle bruke den ene hver dag, mens den andre skulle jeg bare ha på der hvor det var kviser for å drepe bakteriene. Noen som veit hvilke jeg skal bruke hvor? :p

Lenke til kommentar

Er nå på slutten av min tetracyclin kur. Har tatt 2 tabletter daglig. Er omtrent kvisefri i ansiktet nå. Utrolig deilig. Men har fortsatt en del på ryggen som jeg ikke får bort. Roccutan er uaktuelt, kommer ikke til å få det uansett. Er bare ryggen og litt på brystet som er igjen nå. Noen tips? Har bestilt en pakke med tetracyclin og differin nå. Har også Aberela og Basiron til å bruke. Noen tips til å bli kvitt de?

Lenke til kommentar

Jeg ringte hudlegen som jeg har vært hos før i går. Han sa jeg skulle be om Dalacin, Differin og Epiduo. Jeg har hatt både Dalacin og Differin før og det fungerte bra. Epiduo var visst noe nye greier. Jeg lurer på om jeg skal be legen om å skrive ut litt tetracyclin også :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Er nå på slutten av min tetracyclin kur. Har tatt 2 tabletter daglig. Er omtrent kvisefri i ansiktet nå. Utrolig deilig. Men har fortsatt en del på ryggen som jeg ikke får bort. Roccutan er uaktuelt, kommer ikke til å få det uansett. Er bare ryggen og litt på brystet som er igjen nå. Noen tips? Har bestilt en pakke med tetracyclin og differin nå. Har også Aberela og Basiron til å bruke. Noen tips til å bli kvitt de?

 

Du kan prøve å bruke Head & Shoulders Classic Clean når du dusjer. Det kan hende du bør være forsiktig med å bruke den i ansiktet (med tanke på at det ikke akkuratt er beregnet på det, og kan være litt sterkt). På kroppen skal dette gå fint.

 

Les mer her: http://www.acne.org/messageboard/i-m-clear....html&st=60

Lenke til kommentar

Ser at det er mange som advarer mot psykiske bivirkninger. Og selv om disse bivirkningene er alvorlige, er sjansen for at man får de så liten at det bare er tåpelig å droppe en roaccutankur fordi man er redd for at man skal få disse. Dessuten får man oppfølging av lege.

 

Er selv på 80mg pr dag nå. Kvisene forsvinner, huden og leppene mine er veldig tørre. Utenom det føler jeg meg helt fin :)

Lenke til kommentar

Jepp, samme her, Aga85. Må si at dette med depresjoner og angst er noe som for meg virker totalt oppskrytt. Leste masse om Roaccutan før jeg bestemte meg for å begynne på det, og jeg har ikke merket noen spesielle bivirkninger og føler meg helt fin i hodet. Eneste jeg har fått er tørr hud i ansiktet og på armene samt litt utslett. Akkurat nå har jeg ingen aktive kviser i ansiktet, men har fortsatt en del på ryggen. Har vært på kuren i 74 dager nå og skal fortsette til jeg når rundt 140 dager.

Lenke til kommentar
TheClown: Dalacin er lokalbehandling. Har brukt den tidligere selv.

Ok, men jeg leste at det er A-vitamin-ett-eller-annet i det, som gjør at små arr og røde flekker i huden blir borte. Kan jeg bruke det andre steder enn hvor jeg har kviser?

 

Og hva var ditt resultat av å bruke det? Funka det?

Lenke til kommentar

Jeg ble ganske fin i huden når jeg brukte Dalacin og Differin. Differin, hvis jeg husker rett, hjalp ganske mye mot røde merker og fordypninger/arr.

 

Dalacin er ganske effektiv som lokalbehandling. Jeg husker ikke helt hvordan prosedyren var, men jeg tror jeg tok på Dalacin morgen og kveld, mens jeg bare tok Differin bare om kvelden.

 

For meg fungerte denne kombinasjonen veldig bra så det er bare å kjøre på.

 

EDIT: Btw, er det noen som har hørt om Tetralyssal, og evt. har noen erfaringer å dele?

Endret av haarod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...