Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jj_89: Jeg har allerede sett resultater, og det kun etter 4uker eller så. Noe av grunnen er helt klart at jeg var en uke på Lanzarote: roaccutan, sol og sjø = godt for kviser.

 

Jeg har fått beskjed om å bruke 'Bacimycin' i nesen hvis mye neseblod.

Veier 54kg = 6600mg, altså minimum 300kapsler, men skal prøve meg på 400 stk, hudlegen mener jeg kanksje må kjøre på med mer også.

 

Jeg skal se om jeg finner en link til den kremen jeg bruker på leppene =)

Et lite obs også; kvisene kom tilbake etter 2 år, men ikke like ille, så ikke sats alle pengene dine på et kvisefritt liv etter dette (men mest sannsynlig).

Tror hudlegen nevnte at 2 kuren faktisk var veldig sjelden.. humm

 

Ja syden er konge, har vært der en del ganger under "kvise-årene" selv, og det har vært fantastisk. Skal sjekke ut Bacimycin :) jeg veier jo ca80kg så blir en del flere piller, men foreløpig går det som nevnt som en lek. Det oppereres med mange forskjellige tall, men generelt kan man si at mellom 70-90% av alle mennesker som går igjennom en roaccutan kur blir kvitt kvisene for alltid. At du er en av de uheldige er selvfølgelig dumt, men du forhåpentligvis er du en av de heldige denne gangen;)

 

Det er fordi ingen gidder å gå igjennom de samme bivirkningene om igjen. Er muligens verdt det, men det er ikke langt ifra å ikke være verdt det. Men sant det du sier om at kvisene ikke kommer like kraftig tilbake etter kuren, men de kommer litt. Men som regel får man resept på kremer som Skinoren som funker fett til småkviser etter kuren. Bruker det en gang iblandt.

 

Der tror jeg du tar grundig feil. Mange, de aller fleste vil jeg påstå, går gjerne gjennom 6mnd med hælvete for å bli kvitt kvisene. Og appropos det ramskriket om at roa gir deg dårlig psyke; jeg er 100%sikker på at kviser tar mer liv, og skaper større depresjoner enn roaccutan.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Jeg er 2mnd ute i min første roaccutane kur. Kvisene har begynt å tørke inn og forsvinne, men det ser ut som at jeg kommer til ha MANGE arr etter behandlingen :(. er på 60mg daglig, veier 80kg. Er veldig tørr i huden og på leppene, men bruker lipsyl og hudkremer så det er ikke noe problem. Har ingen problemer med psyke heller. Kjenner fire andre personer som har brukt roaccutane og ingen har slitt med psykiske problemer. Hudlegen min sa også at psykiske lidelser ved bruk av roaccutane er sterkt overdrevet og forekommer kun ved en av 1000 brukere.

 

Men jeg sover mye mer en det jeg gjorde før. Sover fort 10-12 timer i døgnet. Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar

Jess, nå er det endelig litt sol ute noe som er fantastisk deilig og bra for huden. Nå har jeg jammen prøvd det aller meste og til høst tenker jeg å ta turen til hudlege, føler ikke det er så mye vits nå da jeg allerede bruker differin + dalacin. Sommeren er heller ingen tid for Roaccutan.

 

Uansett, jeg skal tjenestegjøre i militæret i Nord-Norge etter ferien, og regner med det kommer til å bli bitende kaldt til tider. Er det i det hele tatt mulig å bruke roaccutan i en slik situasjon, med mye fysisk hardkjør og mye kulde (tenker da spesielt på tørre lepper)?

 

 

Håper disse forbannede kvisene snart gir seg : D !

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er en gutt på 18, som har slitt i ganske mange år, og har prøvd ganske mange produkter oppigjennom.

De siste månedene har jeg brukt Basiron, og har hatt grei effekt.

 

For en stund siden begynte jeg å lese litt rundt om effektene av benzoylperoksid.

Det er utrolig mange som hevder at det skader huden ganske alvorlig, fører til raskere aldring, større risiko for hudkreft, osv. osv.

 

Jeg har brukt basiron wash 5% (som visstnok er en ganske høy konsentrasjon) i hele ansiktet, opptil flere ganger daglig.

I begynnelsen var huden irritert, men det har gått over nå.

Jeg bare lurte på hvor skadelig disse stofene faktisk er for huden.

 

Jeg vil ikke sitte om 10 år og tenke "jeg skulle aldri smurt det drittet i ansiktet mitt... jeg burde heller klart å leve med kvisene, nå er jeg jo rynkete og jævlig."

 

Burde jeg kanskje prøve et nytt produkt?

Jeg har hørt at de mest effektive midlene mot kviser er benzoyldperoksid, og SA (Salicylic Acid).

Finnes det noen mirakelkremmer som inneholder sistnevnte?

 

Jeg vil bli kvitt kvisene mine uten å ødelegge huden min sin fremtid.

Lenke til kommentar

@Vielleicht

Det kan bli et problem å bruke roa ved tjenestegjøring, men jeg tror ikke det. Spørs seff litt hvor du skal da.. Men å ta med deg lypsyl på øvelse er ikke noe problem. Evt så kan du prøve å få en roligere tjeneste, f.eks vaktsoldat :p

 

@AsbjørnH

Det tar deg vel kanskje 1 time til sammen, inkl ringe legen, ta turen til han/hun og dra på apoteket. Så har du differin.

 

@jj_89

Det er bare svetten som irriterer huden litt. Ubehagelig, men ikke spess farlig. Jeg har hatt det slik selv når huden har vært litt irritert i utgangspunktet.

 

@Wisd0m

Jeg vet ikke hvor arveligbelastende deprisjon er. Men jeg har ikke merket noe problemer med deprisjon når jeg gikk på roa, ble ikke advart en gang. Du må nesten bestemme selv hvor stort problem du synes kvisene er. Snakk med legen også, mulig de har noe forslag. Har du prøvd tetra og differin?

 

@hestpeisen

Ta turen til legen, se hva de sier. Du vil trolig få tetra og kanskje differin til å begynne med og evt gå til roa hvis problemet er stort.

Lenke til kommentar
@Wisd0m

Jeg vet ikke hvor arveligbelastende deprisjon er. Men jeg har ikke merket noe problemer med deprisjon når jeg gikk på roa, ble ikke advart en gang. Du må nesten bestemme selv hvor stort problem du synes kvisene er. Snakk med legen også, mulig de har noe forslag. Har du prøvd tetra og differin?

 

Går på tetra nå, men ikke differin. Tror du det vil fungere bedre med tetra og differin som en kombinasjon?

Lenke til kommentar

Mamma og pappa vil at jeg skal dra til legen og skjekke kvisene mine. Jeg har en del (rundt 10 stykker), men syntes ikke det er så ille selv.

 

Når jeg kommer til legen (sikkert noen uker til), skal jeg bare si at jeg føler at kvisene er et stort problem for meg og at jeg vil bli kvidt dem så fort som mulig? Kan en vanlig lege gi meg noe som funker bra, eller må jeg til hudspesialist først?

 

Kan jeg i samme slengen be om sånne A-vitaminer? Jeg har en del røde merker i huden etter gamle kviser...

 

På forhånd, takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...