Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svaret! Men for å være helt bombesikker, er det noen som har erfaringer med akkurat de kapslene jeg bruker (tetracyclin arco)?

Har ikke hørt om de kapslene. Men jeg bruker tetracyclin tabletter. Og jeg soler meg masse. Tar solarium opp til flere ganger i uken og er masse ute. Så er ikke så farlig. Spørs jo litt på om du er vant til sol eller ikke.

Lenke til kommentar
Takk for svaret! Men for å være helt bombesikker, er det noen som har erfaringer med akkurat de kapslene jeg bruker (tetracyclin arco)?

Har ikke hørt om de kapslene. Men jeg bruker tetracyclin tabletter. Og jeg soler meg masse. Tar solarium opp til flere ganger i uken og er masse ute. Så er ikke så farlig. Spørs jo litt på om du er vant til sol eller ikke.

Tetracyclin Arco er det samme som Tetracyclin.

Lenke til kommentar
Takk for svaret! Men for å være helt bombesikker, er det noen som har erfaringer med akkurat de kapslene jeg bruker (tetracyclin arco)?

Har ikke hørt om de kapslene. Men jeg bruker tetracyclin tabletter. Og jeg soler meg masse. Tar solarium opp til flere ganger i uken og er masse ute. Så er ikke så farlig. Spørs jo litt på om du er vant til sol eller ikke.

 

 

Dersom en går på tetracyclin tabletter kan man oppleve alergiske reaksjoner og faktisk få en slags oransjaktig farge i ansikter dersom man soler seg. Så vær litt forsiktig.

Lenke til kommentar

Når du går på tetra skal du være SVÆRT forsiktig med sol, og dette er noe du MÅ forholde deg til. Huden blir svakere, og du kan få forbrenning.

 

Når det gjelder meg selv er jeg på dag 18 i min roaccutan-kur. Det går foreløpig strålende, har bare blødd litt neseblod en gang, og har hodepine innimellom. Tørrheten er ikke noe problem. Ved å smøre på en fet fuktighetskrem i ansiktet og på hendene før jeg legger meg, våkner jeg opp med fin hud. Det samme gjelder for lypsyl på leppene. Når det gjelder kvisene har venstre side avansiktet begynt å bli bedre, mens jeg har et lite utbrudd på høyre. Har også hatt et lite utbrudd på brystet, mens skuldrene er stort sett det samme.

Lenke til kommentar

min erfaring med tetracycliner/tetracycal

da var det gått ca 30 dager siden jeg sluttet på tetrakuren som jeg gikk på i 3 måneder.

er ganske fin på skuldrene, men er nesten like gale i ansiktet som før jeg begynte. skuldrene ser jævlig bra ut utenom 2 røde på hver skulder. har også spredt seg forbi skulderbladene og nedover nesten hele ryggen. forbanna irriterende.

forrigårs hadde jeg plutselig fått 10 kviser rundt munnen på en jævla natt! forbanna irriterende, så gikk og kjøpte meg 100 nye tabletter idag. differin bruker jeg hver dag.

dette er da 5 gangen jeg begynner på kuren, ser alltid jævlig bra ut på slutten av hver kur, men hver gang jeg skal ha pause/slutte, så er de litt tilbake etter 2 uker, og like hissige som før kuren etter 4 uker ca.

Lenke til kommentar

Sliter med arr etter kvisene i ansiktet. Aner ikke hvordan jeg skal få de vekk. Kommer ikke nye kviser i fjeset, og er sikkert 4 måneder siden det kom. Men arrene er her forsatt! helt glatt hud med røde prikker. :\

 

Noen som har tips/erfaring?

Lenke til kommentar

Hallo folkens. Har gått på tetra i 45 dager nå. Meker store forbedringer. Men har fortsatt en del igjen på ryggen og skuldrene. Også sliter jeg med 2 områder på haken. Hvor jeg har hatt 2 mega store kviser, som aldri helt har forsvunnet. Og hver morgenen kommer det en liten gul klump opp som er bare å stikke hull på. Men de røde stedene går aldri bort og produserer alltid litt kviser. Noen tips til å få de vekk? Har Basiron og Aberela til bruk også. Håper på svar. Har vell egentlig ikke hatt noen utbrudd etter jeg startet med tetra. Bare de to områdene på haka igjen :(:

Lenke til kommentar
Det jeg opplevde var at jeg hadde noen slike som fylte seg opp igjen hele tiden. Løsningen var å gå kamikaze-style på dem, og rive ut hele driten med roten. Du må RIVE AV hele det gule hudlaget på toppen, ikke bare stikke hull.

 

Lykke til :)

Wææ :O. Det er liksom en stor rød klump. Lurer på hvordan jeg skal få rivd ut hele greia!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...