Minus Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 ja da skal jeg begynne på en isotretinoin-kur, samma som roa, bare nytt navn... Hudlegen hadde ingen betenkninger med å skrive det ut, og sa jeg skulle begynne med 2x20mg hver dag. En til frokost, og en til middag. Kjenner det er en skikkelig lettelse å vite at kvise-marerittet nærmer seg slutten. Det merkelige var at hun ikke nevnte noe om alkohol, så det virker som om det er fordel å undersøke litt selv. Når du har begynt på kuren, ta alltid med deg et papir som du kan la neseblodet renne i. Jeg blødde mye neseblod under kuren. (Nesten 30 ganger) Lenke til kommentar
jahas Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Noen som vet hvordan man fikser det med å få dekt en roa-kur når man er i militæret? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 2. april 2009 Rapporter Del Skrevet 2. april 2009 Det de sa på sykestua der jeg er, er at de ikke dekker Roaccutan-kurer siden det er så uforholdsmessig dyrt. Ta heller kontakt med trygdekontoret og søk om delvis refundering der. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 3. april 2009 Rapporter Del Skrevet 3. april 2009 Hei folkens! Noe som vet noe som er effektivt mot hudormer. Vanlige kviser skal ikke klemmes, men svarte hudormer kan man bare klemme. Jeg kom over denne her på nettet. http://www.amazon.com/Revlon-Blackhead-Remover-Pack-2/dp/B000HCZ34Y/?tag=theseductionb-20. Noen som har erfaringer med et slikt redskap og hvor kan man få tak i dem i Norge? Lenke til kommentar
jahas Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Dag 4 Ja det har gått noen dager, og jeg ser ingen tegn til bivirkninger bortsett fra litt tørr hud i ansiktet. Har ikke hatt noen utbrudd siden jeg begynte, og er sålangt strålende fornøyd Lenke til kommentar
LastNinja9 Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 Folk som ikke er EKSTREMT plaget av kviser bør ikke engang vurdere Roaccutane/Accutane. Bare tull at alle bivirkninger går over etter endt behandling. Etter min mening bør Roaccutane bare vurderes hvis valget står mellom selvmord og Roaccutane. Ville dere ha spist rottegift hvis det viste seg å hjelpe mot kviser ? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) LastNinja9: Hvilke bivirkninger er det du snakker om? Dag 6, Isotretinoin (Roaccutan): Ser ting begynner å skje! Uttørkningen gjør godt mot kviser av mindre skala - de større kommer ut isteden. Har trua på at dette kommer til å fungere bedre jo lenger tid som går. Slet en del med tørt/flassete ansikt de 1-4 første dagene, men så lenge jeg smører meg med Spenol (denne kan jeg nå ikke leve uten) går det fint. Smører meg hvertfall 4 ganger daglig. Har i tillegg en portable fuktighetskrem som jeg kan ha med på skolen. Ganske gay, men sånn er det Det er ikke kult å flasse på skolen, believe you me Tørrhet har spredd seg til lepper, og kjenner dette er noe som kommer til å irritere meg. Jeg kommer helt klart til å kjøpe flere lypsiler slik at jeg kan ha en lypsil i sekk, jakke og bukse. Noe jeg ikke kan utlate nå om dagen. EDIT: fikset ting Endret 5. april 2009 av Lil-H Lenke til kommentar
LastNinja9 Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 LastNinja9: Hvilke bivirkninger er det du snakker om? De mest alvorlige er de som går ut over hjernen, slik som konsentrasjonsproblemer og dårligere hukommelse. Ikke smart å satse hjernen på et bedre utseende. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 5. april 2009 Rapporter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Helt klart bør en ikke satse hjerne fremfor utseende. Men husk at de som tar roaccutan ofte er kraftig berørt av kviser, og at det er et daglig problem for dem. Men de bivirkningene du nevner, de tilhører vel sjeldenhetene? Da jeg gikk på kuren i 2004/2005 merket jeg ikke noe til det du skrev. Her er Wiki's bivirkningsliste: Common: Mild acne flare, dryness of skin, lips and mucous membranes, infection of the cuticles, cheilitis, itch, rosacea, skin fragility, skin peeling, rash, flushing, nose bleeds, dry eyes, diffuse alopecia areata, eye irritation, conjunctivitis, reduced tolerance to contact lenses, hyperlipidaemia, raised liver enzymes, permanent thin skin, headaches, permanent hair thinning (This could start or continue after treatment), myalgia and/or arthralgia, back pain.Infrequent: severe acne flare, raised blood glucose level, increased erythrocyte sedimentation rate, fatigue. Rare: impaired night vision; cataracts; optic neuritis; menstrual disturbances; inflammatory bowel disease; pancreatitis; hepatitis; corneal opacities; papilloedema; idiopathic intracranial hypertension; skeletal hyperostosis; extraosseous calcification; psychosis; and it is believed that severe depression can occur, although there is no conclusive evidence for this. EDIT: bedre formatering Endret 5. april 2009 av Lil-H Lenke til kommentar
Gjest sdsd Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 Er det normalt og ikke reagerer på basiron? Blir ikke rød og huden flasser ikke. Virker den da? Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 6. april 2009 Rapporter Del Skrevet 6. april 2009 Mener at du først begynner å bli rød/flasse når du har brukt basiron en stund. Men det kommer jo ann på huden din. Enkelte tåler ikke å ha den på i 1min engang før huden er rød og flassete. Mens andre kan sove med den uten problem. Det betyr ikke at den ikke fungere. Bare at hud din tåler bieffektene av den. Lenke til kommentar
Gjest adasdqwetfasd Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Har vært på roa siden november nå, begynte faktisk med 2 piller om dagen, også 3 om dagen, nå er det 4 om dagen, og det er ikke mye igjen nå. har så å si ikke fått en eneste betydlig kvise på de fem månedene nå. Jeg har fått noen få bivirkninger, VELDIG tørre lepper, tørre øyer, veldig vondt i rygg, eksem og jeg blir fort rød i fjeset. MEN, det er absolutt verdt om du virkelig vil. Har så å si bare arr igjen, men jeg har noen dype noen. som jeg tror er "cyster". Det er noe som du ikke ser, men når du tar på huden er det som store klumper dypt nede i huden. Kan kjenne det bobler i de ganske ofte, lover ikke bra. men uansett. ville bare gi litt feedback til de som vurderer roa. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 7. april 2009 Rapporter Del Skrevet 7. april 2009 Alt for mange potensielle og uunngåelige bivirkninger til at jeg hadde engang vurdert accutan. Jeg vil se bilder av folk som går på det, jeg tror mange er altfor bevisst på kvisene når folk egentlig ikke gir faen da det er et såpass hyppig problem. Lenke til kommentar
Gjest sauhau Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 jeg har vært mye på oxytetral, men fungerer ikke veldig bra for min del, det bare reduserer kvisene(fjerner ikke kviseproblemet helt), men så får jeg like mye kviser igjen rett etter at jeg slutter med kuren. Noen andre som har samme erfaringen? Og er det noe annet jeg kan prøve bortsett fra roaccutan? (har ikke et så stort problem at jeg tror det er verdt det) Jeg får med jevne mellomrom kviser som blør litt mer en de andre kvisene gjør og noen av dem gjør at jeg får blå hud etterpå der kvisen har vært som ikke går bort før etter mange måner(hvis de går bort i det hele tatt), er det en effektiv måte å fjerne det på? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. april 2009 Rapporter Del Skrevet 8. april 2009 Noen som vet om det går bra å drikke alkohol mens man går på Tetracyclin? Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Noen som har merket at de begynner å få tørr hodebunn og begynner å flasse under tetracyclin kur? Opplever det nå! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Har gått på tetracyclin i noen måneder nå og jeg merker ingen ting av det... Noe som faktisk fungerer(i allefall for meg), men som høres veldig,veldig rart ut er å bruke linsevæske til å rense huden med. Ja, du leste riktig, linsevæske. Helt billig er det ikke, men det funker som bare f*** for meg når det gjelder rensing av hud og eventuelle sår som kommer av at en kvise er blitt slått opp eller skrapt opp... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Har gått på tetracyclin i noen måneder nå og jeg merker ingen ting av det... Noe som faktisk fungerer(i allefall for meg), men som høres veldig,veldig rart ut er å bruke linsevæske til å rense huden med. Ja, du leste riktig, linsevæske. Helt billig er det ikke, men det funker som bare f*** for meg når det gjelder rensing av hud og eventuelle sår som kommer av at en kvise er blitt slått opp eller skrapt opp... Prøv å bytt ut linsevæsken med saltvann, det er ikke så dyrt Endret 9. april 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Hei! Noen som har tips for å fjerne hudormer? Er noen sleipe jævler de hudormene! Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 9. april 2009 Rapporter Del Skrevet 9. april 2009 Noen som vet om det går bra å drikke alkohol mens man går på Tetracyclin? Når jeg selv gikk på Tetra, så gikk alkohol helt fint. Det skal ikke være noe problem. Legen fortalte meg bare at jeg ikke skulle drikke av flasker med ukjent innhold Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå