Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Tenker på dette med roaccutan. Er det ikke meningen at dette skal "helbrede" oss som lider? Slik jeg har skjønt, så er det det sterkeste middelet som finnes for kviser, eller har jeg oversett noe?

30% av de som fullfører en kur får tilbakefall. Men det trenger ikke være like mye som før.

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg soler meg annahver uke, og har ikke hatt problemer. Nå går jeg ikke fast på værken basiron eller differin og tar det heller ikke rett etter (ubevist) Du klarer nokk å ta en pause dag fra kremen uten at alt "arbeid" blir tapt. Jeg ville droppa det når du solte deg.

Lenke til kommentar

Jay!

 

Skal da gå på enda en roaccutankur, så nå ble jeg svært glad! Startet på 1. kur 2004, og før det igjen gikk jeg på tetracycliner sammen med differin, skinoren og dalacin.

 

Endelig starter jeg på et kraftig middel som faktisk fungerer etter kuren er avlsuttet også. Nå som kvisene er kommet tilbake skal det nevnes at de kom i mye mindre grad enn de gjorde før (ryggen).

Lenke til kommentar
bruker du kun tetra, eller bruker du kremer som differin også? Jeg fikk hvertfall ikke mer kviser da jeg gikk på det, så det og tetra holder kvisene i sjakk (hindrer det å komme ut) om du ikke er ille berørt :)

Går igrunn bare på tetra. Men fikk med Aberela, som jeg bruker innimellom!

 

Men var på netthandelen nå, og fant denne:

 

http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx...jonsid=15782093

 

 

Så spennendes ut? noen som har erfaringer fra liknendes?

Lenke til kommentar
noen som vet om man kan bruke Basirion/differin Etter soling? :p

tror det burde gå helt fint, men spør fordi jeg vil ikke gå på en smell, som det gjør hvis du tar omvendt rekkefølge x)

 

Du skal ikke ta sol mens du bruker basiron. Ikke før eller etter. Kan øddelegge huden din.

 

Mener å ha hørt at du skal vente 2-3 dager med å ta sol etter sist du brukte basiron. Enda lengere hvis du har brukt basiron over lengere tid.

Lenke til kommentar

Hei! Etter en hektisk periode med NATO-øvelse og liknende er jeg nå på dag 37 i Roaccutan-kuren min og har tatt intet mindre enn 2200 mg.

 

Først og fremst har jeg ikke fått én eneste ny kvise av betydelig størrelse i ansiktet siden det lille utbruddet de første ti dagene - deilig! Når det kommer til skuldrene der jeg tenkte at utbruddet kom til å bli verre i og med at kviseproblemet er verre der, så stemte det ganske greit. Riktignok er det ikke veldig ille - har fått rundt 6 store og vonde kviser der 4 av dem bare ble vonde og store og ikke utviklet seg til noe "klembart". Har derimot ikke fått noen nye slike kviser på en ukes tid nå, så håper at det kanskje roer seg helt på skulderområdet nå også. Virker også som om oljeproduksjonen i pannen og på kinnene har sunket betraktelig, mens det fortsatt kommer noe olje i neseområdet i løpet av dagen. Hudormene på nesen er mindre synlige nå og det ser ut til at en god del av dem har presset seg ut.

 

Av bivirkninger er det stort sett det samme egentlig. Leppene er fortsatt ganske tørre, men konsekvent bruk av leppepomade ordner det problemet. Er tørr i huden i ansiktet og flasser litt rundt munnen, men tar på fuktighetskrem morgen og kveld og kanskje en gang ut på dagen, og det holder den tørre huden fint i sjakk. I tillegg så er det litt småeksem på armene, men det forsvinner når jeg smører på litt fet hudkrem. Alt i alt vil jeg si at bivirkningene overhodet ikke er noe problem i det hele tatt. Eneste jeg gjør er å være litt flinkere med fuktighetskrem generelt og leppepomade, og det holder i lange baner.

 

Så nå er det bare å satse på at ansiktet og skulderpariet holder seg fint fremover!

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Wow, nesten 3 piller pr dag er ganske intenst!

Har fått beskjed om å bruke 1 pille hver dag i 1-2uker, så øke til 2 piller, og så til 3 etter noen uker om det går.

 

Kan hende du merker mer etterhvert, ikke se bort ifra det. Blodig nese var et stort problem for meg før, for ikke å snakke om ømme ledd og helt nazitørr hud. Men skal skaffe meg noe hudkrem, så da blir det ordnings!

 

Hvor mange piller tar du, og hva er vekten din?

Lenke til kommentar

ja da skal jeg begynne på en isotretinoin-kur, samma som roa, bare nytt navn... Hudlegen hadde ingen betenkninger med å skrive det ut, og sa jeg skulle begynne med 2x20mg hver dag. En til frokost, og en til middag. Kjenner det er en skikkelig lettelse å vite at kvise-marerittet nærmer seg slutten. Det merkelige var at hun ikke nevnte noe om alkohol, så det virker som om det er fordel å undersøke litt selv.

Lenke til kommentar

Skal dere ta blodprøver under kuren?

Jeg må inn til fredag og ta en prøve (sprøytespisser er ikke kult!).

 

Startet for 2 dager siden, og merker allerede at ansiktet tørker mer ut enn før. Nå har jeg da gått på differin frem til nå, som jeg også ble litt tørr av, men trudde ikke effekten skulle være så rask :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...