Minus Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Tenker på dette med roaccutan. Er det ikke meningen at dette skal "helbrede" oss som lider? Slik jeg har skjønt, så er det det sterkeste middelet som finnes for kviser, eller har jeg oversett noe? 30% av de som fullfører en kur får tilbakefall. Men det trenger ikke være like mye som før. Endret 29. mars 2009 av Minus Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 noen som vet om man kan bruke Basirion/differin Etter soling? tror det burde gå helt fint, men spør fordi jeg vil ikke gå på en smell, som det gjør hvis du tar omvendt rekkefølge x) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg soler meg annahver uke, og har ikke hatt problemer. Nå går jeg ikke fast på værken basiron eller differin og tar det heller ikke rett etter (ubevist) Du klarer nokk å ta en pause dag fra kremen uten at alt "arbeid" blir tapt. Jeg ville droppa det når du solte deg. Lenke til kommentar
Leper Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 For meg var det rett og slett å kjøpe en god fuktighetskrem som jeg smurte på i ansiktet etter dusjen om morgenen og før jeg legger meg. Kan du gi navn på en slik god fuktighetskrem? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jay! Skal da gå på enda en roaccutankur, så nå ble jeg svært glad! Startet på 1. kur 2004, og før det igjen gikk jeg på tetracycliner sammen med differin, skinoren og dalacin. Endelig starter jeg på et kraftig middel som faktisk fungerer etter kuren er avlsuttet også. Nå som kvisene er kommet tilbake skal det nevnes at de kom i mye mindre grad enn de gjorde før (ryggen). Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Sliter selv med kviser på ryggen. Men har blitt mye bedre etter jeg started med tetralysal piller for cirka 4-5 uker siden. Også meget få i ansiktet. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 bruker du kun tetra, eller bruker du kremer som differin også? Jeg fikk hvertfall ikke mer kviser da jeg gikk på det, så det og tetra holder kvisene i sjakk (hindrer det å komme ut) om du ikke er ille berørt Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 bruker du kun tetra, eller bruker du kremer som differin også? Jeg fikk hvertfall ikke mer kviser da jeg gikk på det, så det og tetra holder kvisene i sjakk (hindrer det å komme ut) om du ikke er ille berørt Går igrunn bare på tetra. Men fikk med Aberela, som jeg bruker innimellom! Men var på netthandelen nå, og fant denne: http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx...jonsid=15782093 Så spennendes ut? noen som har erfaringer fra liknendes? Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Ganske overbevist at det der er bullsheit! Nå som du går på ordentlige legemidler, så ser jeg ikke hensikt med å teste et produkt som det der! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 noen som vet om man kan bruke Basirion/differin Etter soling? tror det burde gå helt fint, men spør fordi jeg vil ikke gå på en smell, som det gjør hvis du tar omvendt rekkefølge x) Du skal ikke ta sol mens du bruker basiron. Ikke før eller etter. Kan øddelegge huden din. Mener å ha hørt at du skal vente 2-3 dager med å ta sol etter sist du brukte basiron. Enda lengere hvis du har brukt basiron over lengere tid. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Er det hudlegen eller deg selv som bestemmer om du vill begynne med roa pillene? Vet man må til hudlege for og få dem. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Vil bare informere om at Roaccutan går ut, og Isotretinoin kommer isteden. Samme virkning, men forskjellig navn/tabletter. Jeg fikk no hvertfall den sistnevnte! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Hei! Etter en hektisk periode med NATO-øvelse og liknende er jeg nå på dag 37 i Roaccutan-kuren min og har tatt intet mindre enn 2200 mg. Først og fremst har jeg ikke fått én eneste ny kvise av betydelig størrelse i ansiktet siden det lille utbruddet de første ti dagene - deilig! Når det kommer til skuldrene der jeg tenkte at utbruddet kom til å bli verre i og med at kviseproblemet er verre der, så stemte det ganske greit. Riktignok er det ikke veldig ille - har fått rundt 6 store og vonde kviser der 4 av dem bare ble vonde og store og ikke utviklet seg til noe "klembart". Har derimot ikke fått noen nye slike kviser på en ukes tid nå, så håper at det kanskje roer seg helt på skulderområdet nå også. Virker også som om oljeproduksjonen i pannen og på kinnene har sunket betraktelig, mens det fortsatt kommer noe olje i neseområdet i løpet av dagen. Hudormene på nesen er mindre synlige nå og det ser ut til at en god del av dem har presset seg ut. Av bivirkninger er det stort sett det samme egentlig. Leppene er fortsatt ganske tørre, men konsekvent bruk av leppepomade ordner det problemet. Er tørr i huden i ansiktet og flasser litt rundt munnen, men tar på fuktighetskrem morgen og kveld og kanskje en gang ut på dagen, og det holder den tørre huden fint i sjakk. I tillegg så er det litt småeksem på armene, men det forsvinner når jeg smører på litt fet hudkrem. Alt i alt vil jeg si at bivirkningene overhodet ikke er noe problem i det hele tatt. Eneste jeg gjør er å være litt flinkere med fuktighetskrem generelt og leppepomade, og det holder i lange baner. Så nå er det bare å satse på at ansiktet og skulderpariet holder seg fint fremover! Endret 31. mars 2009 av Kasp Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Wow, nesten 3 piller pr dag er ganske intenst! Har fått beskjed om å bruke 1 pille hver dag i 1-2uker, så øke til 2 piller, og så til 3 etter noen uker om det går. Kan hende du merker mer etterhvert, ikke se bort ifra det. Blodig nese var et stort problem for meg før, for ikke å snakke om ømme ledd og helt nazitørr hud. Men skal skaffe meg noe hudkrem, så da blir det ordnings! Hvor mange piller tar du, og hva er vekten din? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Tar 3 piller à 20mg hver dag én gang om dagen til middagen. Veier 90kg og er 1.94 høy og trener jevnlig, så 60mg er ikke spesielt mye etter det jeg har lest meg til i forhold til 1mg/kg-forholdet. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 ja da skal jeg begynne på en isotretinoin-kur, samma som roa, bare nytt navn... Hudlegen hadde ingen betenkninger med å skrive det ut, og sa jeg skulle begynne med 2x20mg hver dag. En til frokost, og en til middag. Kjenner det er en skikkelig lettelse å vite at kvise-marerittet nærmer seg slutten. Det merkelige var at hun ikke nevnte noe om alkohol, så det virker som om det er fordel å undersøke litt selv. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Skal dere ta blodprøver under kuren? Jeg må inn til fredag og ta en prøve (sprøytespisser er ikke kult!). Startet for 2 dager siden, og merker allerede at ansiktet tørker mer ut enn før. Nå har jeg da gått på differin frem til nå, som jeg også ble litt tørr av, men trudde ikke effekten skulle være så rask Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Tok en blodprøve da jeg startet, så skal jeg ta en 4. mai. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Den kurern virker jo som en sterk kur. Blodprøver og greier. gruer meg litt nå til eg får slike piller Lenke til kommentar
jahas Skrevet 1. april 2009 Rapporter Del Skrevet 1. april 2009 Den kurern virker jo som en sterk kur.Blodprøver og greier. gruer meg litt nå til eg får slike piller Tar blodprøve etter en mnd, og deretter hver mnd tror jeg... Ja, det er en hard kur, men jeg er overbevist om at den er verdt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå