Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, dette "Roaccutan" greia, hjelper det kun mot "modne" kviser og at de ikke oppstår eller også sånne røde "arr" etter gamle kviser?

Andre midler mot disse "arrene"? er ikke jupe arr, men er liksom rødt, og nei det går ikke bort. Ikke på 1 år i allefall..

Lenke til kommentar
Halla gutter og kansje noen jenter! Har noen spørsmål ang. tetracilyn. Hvor ille må det være for å få resepten? Sliter egentlig ikke så veldig mye med kviser i ansiktet, bare noen få store. Som ofte kommer i panna og på haken. Men så har jeg en god del på ryggen. Og de er ganske irriterendes, og de gjør jævlig vondt! Har også noen få på brystet.

Har som sagt ikke så mange i ansiktet, men noen få. Tar solarium, så er egentlig veldig brun. Så de vises ikke så godt som på andre (hvitinger) :p. Men er det vits å dra til legen? Har forresten ikke hudlege her jeg bor. Så må kjøre 1 times tid, for å komme til en hudlege. Vist det ikke går å gå til vanlig lege?

Eg har vel vore sånn middels plaga av kviser og fekk tetracilyn. Tablettane fekk eg av fastlegen, og dei har fungert ganske godt. Har stort sett ingen aktive kviser no for tida, men dei raude arra vil sjølvsagt vere der ei stund. Du må IKKJE ta solarium eller sole deg på vanleg måte medan du går på dei tablettane. Det er difor greiast å starte kuren om hausten og avslutte før sommaren. Ein annan ting er at ein ikkje skal bruke mjølkeprodukt 2 timar før dosering og 3 timar etter.

Lenke til kommentar

ja da har jeg fått legetime 20mars, men det er jo seff midt i en øvelse... Har bestilt legetime så skal prøve å slippe unna øvelsen og komme meg til hudlegen. Lite sannsynelig, men er ihvertfall verdt en forsøk! Viten om at hudlegetimen er i nær fremtid hjelper jo uansett på humøret:)

Lenke til kommentar
ja da har jeg fått legetime 20mars, men det er jo seff midt i en øvelse... Har bestilt legetime så skal prøve å slippe unna øvelsen og komme meg til hudlegen. Lite sannsynelig, men er ihvertfall verdt en forsøk! Viten om at hudlegetimen er i nær fremtid hjelper jo uansett på humøret:)

Flott, synd med øvelsen, håper det ordner seg.

Lenke til kommentar

Jeg tok Roaccutan i 4-5 måneder, og ikke lenge etter "behandlingen" var fullført (altså at jeg ikke hadde flere piller igjen), så jeg resultater. Legger ved et "før" og et "etter" bilde, så kan dere se forskjellen. Den er stor!

post-82907-1236265160_thumb.jpg

post-82907-1236265164_thumb.jpg

Endret av nilsrune
Lenke til kommentar
Jeg tok Roaccutan i 4-5 måneder, og ikke lenge etter "behandlingen" var fullført (altså at jeg ikke hadde flere piller igjen), så jeg resultater. Legger ved et "før" og et "etter" bilde, så kan dere se forskjellen. Den er stor!

Jeg vurderer å starte på roaccutan til høsten dersom det ikke forbedrer seg. Gidder ikke bruke tetracyclin mer ihvertfall, så før heller prøve meg på roaccutan. Pga bivirkningene ønsker jeg helst å unngå å måtte bruke roa. Har hatt en god del kviser, men holder de ganske bra nede med forskjellige kremer. Problemet er at de kommer tilbake gang på gang om høsten.

Hadde du mange bivirkninger? Når på året tok du denne kuren? Har hørt at man virkelig skal unngå soling når man går på dette, dessuten nærmer det seg russetiden og sol og pent vær så jeg fant ut sammen med legen at det ville lønne seg å vente til høsten og heller vurdere det da.

Endret av Vielleicht
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å starte på roaccutan til høsten dersom det ikke forbedrer seg. Gidder ikke bruke tetracyclin mer ihvertfall, så før heller prøve meg på roaccutan. Pga bivirkningene ønsker jeg helst å unngå å måtte bruke roa. Har hatt en god del kviser, men holder de ganske bra nede med forskjellige kremer. Problemet er at de kommer tilbake gang på gang om høsten.

Hadde du mange bivirkninger? Når på året tok du denne kuren? Har hørt at man virkelig skal unngå soling når man går på dette, dessuten nærmer det seg russetiden og sol og pent vær så jeg fant ut sammen med legen at det ville lønne seg å vente til høsten og heller vurdere det da.

Tok kuren på høsten/vinteren. Men hadde ingen bivirkninger. Ingen som æ la noe spesielt merke til iallefall. Men kan jo være æ var heldig da... Men sant det med soling. Man burde ikke ta denne kuren på sommeren. Isåfall må man holde seg innendørs, og det er jo ikke så fett når sola skinner ute og alle kameratene vil ned på stranda å spille volleyball eller på sjøen å drikke pils...

Lenke til kommentar

Ser at en del her lurer på bivirkningene av roa. Jeg fikk veldig tørre lepper, samt relativt tørr hud rundt munnen. Merket også at jeg var tørr i nesa ( våknet er par dager med blod på puta pga neseblod). Som sagt, tørr hud, kanskje litt tørre øyne er vel de vanligste bivirkningene. Noen får også litt vondt i ryggen eller andre ledd, men det har ikke jeg vært plaget med.

Alt i alt vil jeg si at det er verd det! Uten tvil! De siste pillene tas i dag og jeg er nå er 99% kvisefri. Hudlegen sa også at dette vil holde kvise borte etter at kuren er ferdig (i motsetning til tetracyclin).

Lenke til kommentar
Må man til hudlege for og få roa pillene? Var hos legen i dag og sa eg villa ha noe sterkere en tetracilyn pillene. og da måtte eg til hudlege sa han, og skal få inkallese i posten.

Enormt styr med dette kvise greiene!

Selfølgelig må man til hudlege for å få Roaccutan!

Lenke til kommentar

Haha, fin sensurering. Dette er vel arr fra kviser som du har fått bort. Har en del sånn selv. Kan noen svare på dette?

Ellers vil jeg anbefale en kvisekrem, Basiron AC 5% mot kviser. Den kan kjøpes reseptfritt på apotek, og fungerer veldig bra. Er en krem som tørker ut kvisene, den synes ikke om du smører den utover, som du skal gjøre. Det blir jo veldig tørt da, kan se ut som du flasser eller noe slikt. Men den fungerer, er en venn av meg som også bruker den med resultater.

Lenke til kommentar

For merkene/arrene er det a-vitaminsyrekrem som sies å være det beste. Den vanligste heter Aberela og fås på resept, så en må til legen.

Basiron tørker ut huden ja, så her MÅ en bruke fuktighetskrem i tillegg, ellers risikerer en at huden tørker ut så mye at en må avbryte behandlingen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke fuktighetskrem i tillegg, men jeg bruker heller ikke kremen regelmessig. Har faktisk bare brukt den et par ganger, da det har poppet frem kviser. De går vekk på 1-2 smøringer. Har ikke vært nødvendig for meg å bruke det regelmessig, hver morgen og hver kveld etc.

Skal ta en titt på a-vitaminsyrekremen ;) Noen andre ting man kan bruke, helst noe man slipper å gå til legen for? Er ikke SÅ forferdelig, bare sånn at jeg kunne være interessert i å bli kvitt det.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med dere og barbering?

gruer meg til hvergang jeg må barbere meg, har da ganske mange kviser...

og etter hver gang så blir de bare værre og større, og kan liksom ikke spare skjegget heller??

erfaringer? tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...