Gjest Guest_Kåre k_* Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Tetra= tetracyclin - det er piller ja, og det hjelper (antibiotika) Nokså effektive og sterke saker, og bør kun brukes etter legekonsultasjon. ser flere anbefaler å dra til hudspesialist. Sikker ok det, men husk: Ikke alle er spesialister, som reklamerer med at de fjerner kviser raskt og effektivt med laser o.l. og selv om klinikken har et flott navn (HUDKLINIKK" osv...). Besøk fastlegen din først, han/hun kan antagelig 10 ganger mer en "spesialisten" på privatklinikken som vil pushe på deg en idiotisk laserbehandling eller dyre hudkremer o.l. Jeg har selv gått i den fella og fikk preparater som kostet 1200 kroner uten at de hadde den minste effekt. Legen jeg kontaktet etterpå beskrev preparetene fra Hudkilinkken" som ufarlige - men uten virkning. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Har egentlig ikke noe fastlege eller noe sånt. Kan man få tak i tetra på apoteket? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Har egentlig ikke noe fastlege eller noe sånt. Kan man få tak i tetra på apoteket? Nei. Tetra= tetracyclin - det er piller ja, og det hjelper (antibiotika) Nokså effektive og sterke saker, og bør kun brukes etter legekonsultasjon. ser flere anbefaler å dra til hudspesialist. Sikker ok det, men husk: Ikke alle er spesialister, som reklamerer med at de fjerner kviser raskt og effektivt med laser o.l. og selv om klinikken har et flott navn (HUDKLINIKK" osv...). Besøk fastlegen din først, han/hun kan antagelig 10 ganger mer en "spesialisten" på privatklinikken som vil pushe på deg en idiotisk laserbehandling eller dyre hudkremer o.l. Jeg har selv gått i den fella og fikk preparater som kostet 1200 kroner uten at de hadde den minste effekt. Legen jeg kontaktet etterpå beskrev preparetene fra Hudkilinkken" som ufarlige - men uten virkning. Tull. En ordentlig hudleie vil ikke pushe deg på laser elns. Almenn praktiserende leger kan vel 10 x mindre enn hudleger. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Kom over en nettside som solgte tetracilyn reseptfritt. http://www.easyprescription.us/item.php?id=4661 Hvor mange mg skal jeg ta? 250 eller 500 ? Er 15 år, har ikke så mange kviser men noen få store. Er det bare å kjøpe disse, eller må jeg ta kontakt med lege først? Er vell ikke farlig for meg? Endret 16. februar 2009 av Tozva Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 ta kontakt med lege. Tetra er relativt ufarlig, men snakk med legen før. Har du ikke fastlege, går du på nav.no og skaffer deg en. Du trenger personnummer og 5 min. (Det bildet som var på den siden, ligna ikke på min eske!) Og til dere over, det er forskjell på private hudleger og offentlige hudleger Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Nærmeste hudlege er 30 minutter unna med bil. Tror jeg bare kjøper en pakke, med 90 piller 250 gm. Siden jeg ikke har hørt med legen, men vet jeg sliter med kviser så tar jeg den svakeste. Men kan jeg forvente forbedrelse? Og hvor ofte må jeg ta det? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 tetracyclin pillene har ikkje hjelpt stort på meg, like mye kviser på rygg/skuldre og fortsatt endel i ansiktet virker jo som om ingenting hjelper. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Er det bare noen få kviser ville jeg ikke smørt meg inn med all verdens vidunderkurer. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Kom over en nettside som solgte tetracilyn reseptfritt. http://www.easyprescription.us/item.php?id=4661 Hvor mange mg skal jeg ta? 250 eller 500 ? Er 15 år, har ikke så mange kviser men noen få store. Er det bare å kjøpe disse, eller må jeg ta kontakt med lege først? Er vell ikke farlig for meg? En slik forsendelse kommer ikke gjennom tollen uten at du har framlagt en resept til utsenderen. Tollvesenet er ekstra oppmerksomme på slike forsendinger. Du må rett og slett få en resept av legen. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 tetracyclin pillene har ikkje hjelpt stort på meg, like mye kviser på rygg/skuldre og fortsatt endel i ansiktet virker jo som om ingenting hjelper. Av personlig erfaring fungerte ikke tetra særlig bra for meg heller, rygg og skuldre altså. Så er mulig roac er eneste utvei. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Roac, hva er det for noe? kansje noe eg burde prøvd. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hva er det sterkeste og mest effektive reseptfrie produktet da? EDIT: http://www.megawecare.com/business_detail....amp;itm_pkid=62 skumle saker? Kommer det gjennom tollen? Endret 16. februar 2009 av Tozva Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Roac, hva er det for noe? kansje noe eg burde prøvd. Roac - Roaccutan. Regnet med den forkortelsen var såpass godt kjent her inne så gadd ikke skrive hele navnet. Roaccutan Wiki Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Hva er det sterkeste og mest effektive reseptfrie produktet da? EDIT: http://www.megawecare.com/business_detail....amp;itm_pkid=62 skumle saker? Kommer det gjennom tollen? Ta en tur til legen, selv om det tar 30 min med bil. Det er verd det... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2009 Hva er det sterkeste og mest effektive reseptfrie produktet da? EDIT: http://www.megawecare.com/business_detail....amp;itm_pkid=62 skumle saker? Kommer det gjennom tollen? Det er samme produktet som Roaccutan, samme virkestoff, altså er det et reseptbelagt legemiddel som ikke kommer gjennom tollen uten resept. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jon_* Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Vær forsiktig med å kjøpe Roaccutan på nettet uten å kontakte lege/hudlege!!! Roaccutan er sterke saker, nærmest som en slags cellegift, og noe HELT annet enn tetracyclinpreparater o.l. Preparatet er selvsagt reseptbelagt, og med god grunn. Har selv gått på Roaccutan-kur, og måtte til jevnlig sjekk hos hudlege for å ta blodprøver m.m. under hele kuren. Dessuten måtte jeg slutte med kontaktlinser og gå over til briller fordi virkestoffene kan gi tørre slimhinner/øyne som bivirkning. Det positive med Roaccutan var at jeg endelig ble kvitt et stort kvise-problem jeg hadde slitt med i mange år. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 Er dette noe bra saker http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=280268058540 Høres bra ut, har fått masse positive kommentarer. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 20. februar 2009 For min del høres det ut som at den pillen kan løse verdens nøden... Tror ikke den er så god som den ser ut. Gjør litt formye til at jeg tror på den. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2009 Er dette noe bra saker http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=280268058540 Høres bra ut, har fått masse positive kommentarer. Hva er det du tenker med? Kjøpe legemidler på internett, uansett selger og respons, er ikke særlig smart. Jeg ville ikke tatt sjansen. Kom deg til legen og få resept på Tetracyclin. 250mg har jeg, en på morgenen og en på kvelden. Viktig å huske at du ikke kan ta i deg melkeprodukter når du tar tablettene, da melkeprodukter vil ikke jobbe særlig godt med Tetracyclinen i tarmene dine. Lenke til kommentar
Trancefisken Skrevet 22. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2009 Har brukt tetracyling en stund, og det funker ganske greit. Men har egentlig ikke kviser, mer røde arr som ikke går vekk. Noen som har noen tips mot disse arrene? ser ganske stygt ut.. Funker solarium? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå