Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Kåre k_*

Tetra= tetracyclin - det er piller ja, og det hjelper (antibiotika) Nokså effektive og sterke saker, og bør kun brukes etter legekonsultasjon.

ser flere anbefaler å dra til hudspesialist. Sikker ok det, men husk: Ikke alle er spesialister, som reklamerer med at de fjerner kviser raskt og effektivt med laser o.l. og selv om klinikken har et flott navn (HUDKLINIKK" osv...).

Besøk fastlegen din først, han/hun kan antagelig 10 ganger mer en "spesialisten" på privatklinikken som vil pushe på deg en idiotisk laserbehandling eller dyre hudkremer o.l. Jeg har selv gått i den fella og fikk preparater som kostet 1200 kroner uten at de hadde den minste effekt. Legen jeg kontaktet etterpå beskrev preparetene fra Hudkilinkken" som ufarlige - men uten virkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig ikke noe fastlege eller noe sånt. Kan man få tak i tetra på apoteket?

Nei.

Tetra= tetracyclin - det er piller ja, og det hjelper (antibiotika) Nokså effektive og sterke saker, og bør kun brukes etter legekonsultasjon.

ser flere anbefaler å dra til hudspesialist. Sikker ok det, men husk: Ikke alle er spesialister, som reklamerer med at de fjerner kviser raskt og effektivt med laser o.l. og selv om klinikken har et flott navn (HUDKLINIKK" osv...).

Besøk fastlegen din først, han/hun kan antagelig 10 ganger mer en "spesialisten" på privatklinikken som vil pushe på deg en idiotisk laserbehandling eller dyre hudkremer o.l. Jeg har selv gått i den fella og fikk preparater som kostet 1200 kroner uten at de hadde den minste effekt. Legen jeg kontaktet etterpå beskrev preparetene fra Hudkilinkken" som ufarlige - men uten virkning.

Tull.

En ordentlig hudleie vil ikke pushe deg på laser elns. Almenn praktiserende leger kan vel 10 x mindre enn hudleger.

Lenke til kommentar

ta kontakt med lege. Tetra er relativt ufarlig, men snakk med legen før. Har du ikke fastlege, går du på nav.no og skaffer deg en. Du trenger personnummer og 5 min. (Det bildet som var på den siden, ligna ikke på min eske!)

Og til dere over, det er forskjell på private hudleger og offentlige hudleger ;)

Lenke til kommentar
Kom over en nettside som solgte tetracilyn reseptfritt.

http://www.easyprescription.us/item.php?id=4661

Hvor mange mg skal jeg ta? 250 eller 500 ? Er 15 år, har ikke så mange kviser men noen få store. Er det bare å kjøpe disse, eller må jeg ta kontakt med lege først? Er vell ikke farlig for meg?

En slik forsendelse kommer ikke gjennom tollen uten at du har framlagt en resept til utsenderen. Tollvesenet er ekstra oppmerksomme på slike forsendinger. Du må rett og slett få en resept av legen.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jon_*

Vær forsiktig med å kjøpe Roaccutan på nettet uten å kontakte lege/hudlege!!! Roaccutan er sterke saker, nærmest som en slags cellegift, og noe HELT annet enn tetracyclinpreparater o.l. Preparatet er selvsagt reseptbelagt, og med god grunn. Har selv gått på Roaccutan-kur, og måtte til jevnlig sjekk hos hudlege for å ta blodprøver m.m. under hele kuren. Dessuten måtte jeg slutte med kontaktlinser og gå over til briller fordi virkestoffene kan gi tørre slimhinner/øyne som bivirkning.

Det positive med Roaccutan var at jeg endelig ble kvitt et stort kvise-problem jeg hadde slitt med i mange år.

Lenke til kommentar
Er dette noe bra saker http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=280268058540

Høres bra ut, har fått masse positive kommentarer.

Hva er det du tenker med? Kjøpe legemidler på internett, uansett selger og respons, er ikke særlig smart. Jeg ville ikke tatt sjansen. Kom deg til legen og få resept på Tetracyclin. 250mg har jeg, en på morgenen og en på kvelden. Viktig å huske at du ikke kan ta i deg melkeprodukter når du tar tablettene, da melkeprodukter vil ikke jobbe særlig godt med Tetracyclinen i tarmene dine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...