jeysound Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Hei Jeg sliter også med kviser men moren min som er lege har tidligere pleid å skvise de, dette hjelper. Men for tiden gjør jeg det selv, syns ikke det er så heftig å la moren min klå opp i trynet mitt. Hun sier at alle disse kremene å kurene bare er tull å at den eneste metoden er å skvise de når de er modne. Etter at du har skvist vær enkelt kvise vil det gå noen dager før du ser at de forsvinner helt, i enkelte tilfeller blir kvisene fylt opp igjen med "gugge" men da er det bare å skvise. Har slitt med kviser hele livet men er faktisk den gutten i klassen synes minst med å ha det ettersom jeg skviser de, tror ikke jeg går en time med en moden kvise. Dette er det beste tipset jeg kan gi deg. -Bruk det! Endret 4. februar 2009 av jeysound Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Å skvise de er teit, da får man bakterier overalt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Joda. Det å klemme (eller skvise så du liker å si) er et alternativ. Men for de som faktisk får store elementer (kviser), så vil det å klemme den legge igjen et stygt arr. Ved mindre kviser og hudormer. Er det bare å klemme. Ved større saker, så må det piller til. Det at kremer er bare tull, det vil jeg ikke si meg enig i. Men når det ikke er uren hud, men høy acne produksjon. Så hjelper det ikke å smøre krem på, da må det piller som senker produksjonene til. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Det beste er å la det gå over av seg selv, med mindre det skaper stooore sosiale problemer. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Noen som har sett på denne siden?. Virker som en god ressurs for de som sliter med kviser og acne. Lenke til kommentar
jeysound Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Vist man sørger for å vaske huden etter å ha skviset kvisene skal ikke dette være noe problem Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Noen som har sett på denne siden?. Virker som en god ressurs for de som sliter med kviser og acne. Mange fæle bilder der. Synes fryktelig synd på folk med cystisk acne. Endret 4. februar 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
jeysound Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Da bør dere også besøke www.popthatzit.com - en litt motbydelig side etter min mening da Men der er det faktisk en del gode tips, selv om 90% av siden sier at man skal "pop'e" kvisene. Siden tar for seg alle typer kviser Endret 4. februar 2009 av jeysound Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 4. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2009 Lite hyggelig side. Kjipt at folk må gå gjennom slikt. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Kur må vel være Roacutane? Gikk først til hudlegen som hadde avtale med kommunen og han nektet meg plenty å gi meg roacutane han sa det ikke var alvorlig nok, til og med at acnen hadde spredd seg til ryggen, brystkassen samt overarmene ned til albuen + ansiktet. Gubben ga meg to kurer i tetracyclin arco, uten at det hjalp med å fjerne det men det holdt det kun i sjokk. Dessuten hadde jeg en forferdelig bi-effekt nemlig å få øreverk lettere. Dette var i 16 års alderen og jeg la merke til flere og flere arr som følge av kvisene. Bestemte meg da for å få roacutane og bli kvitt kvisene en gang for alle. Gjorde det ved å oppsøke en privatpraktiserende hudlege noe som kostet meg 800 kr for visitten men han påpekte at jeg trengte Roacutane i sterk grad pga. i følge han kom ikke kvisene til å forsvinne før i 20-års alderen. Cluet her var at den privatpraktiserende hudlegen er også overlege ved Hudavdelingen på det lokale sykehuset. Dermed etter at han hadde skrivet ut resepten og jeg var startet på roa. kuren overførte han meg som pasient til sykehuset hvor jeg fikk gratis blodprøver og kontroll hos hudleger til egenandel pris. Dette var 2 år siden og har ikke tenkt på kviser en dag siden jeg ble ferdig med roacutane kuren til og med om jeg fortsatt har litt småkviser i ansiktet. For meg var den psykiske effekten viktigere en den fysiske. Desverre så er det slik at noen hudleger er tilbakeholdne når det gjelder å skrive ut roacutane fordi de ser mer på det fysiske enn på det psykiske. Dette fører med at mange ikke havner i grensesonen siden de ikke har alvorlig nok acne. Mvh. En som er kvitt drittet Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Accu har potensielt mange bivirkninger, det er ikke bare å skrive det ut. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Accu har potensielt mange bivirkninger, det er ikke bare å skrive det ut. Disse er overdramatisert, ekstremt sjeldent å få bivirkninger. På en annen side er ikke det å bli kalt pizzatryne i 5 år en bivirkning nok? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 7. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 7. februar 2009 Tja, hvorvidt de er ekstremt sjeldne er jeg motvillig til å ta ditt (eller andre lekmenns) ord på. At det kan se ut som en enkel løsning når det er som verst går jeg med på. http://en.wikipedia.org/wiki/Accutane#Adverse_effects Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Sliter med kviser på ryggen og i ansiktet. Det er egentlig ikke så ille i ansiktet, men værre på ryggen. Det som pleier og være med ansiktet er at når de først kommer er de store, og vansklig og bli kvitt. Jeg prøver å klemm,rive,skvise dem bort. Men har vell funnet ut at det bare gjør det værre. Noen tips? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Større kviser burde ikke klemmes, det øker bare sjangsen for arr. Kom deg til lege og få noe skikkelig medisin. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Større kviser burde ikke klemmes, det øker bare sjangsen for arr. Kom deg til lege og få noe skikkelig medisin. Men sliter egentlig ikke så veldig med det. Det er liksom 3-4 kviser i måneden det er snakk om. Funker Basiron? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Joda, basiron har en vis effekt. Men anbefaler fremdeles å ta turen til lege. Hvis du ikke har mye kviser, vil trolig en tetra kur gjøre at du er kvitt hele greia Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Har selv mye kviser på skuldrene og ryggen, og endel i ansiktet. har brukt noen piller som eg har fått av legen, men har ikkje akuratt hjelpt noe. Hva bør eg gjøre? gå til legen igejnn så han får finne på noe annet eg kan prøve? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Hvis tetra ikke hjelper, så er det mulig at du trenger sterkere/annen kur. Dette er noe du burde ta opp med legen din. Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 16. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2009 Tetra? Må til legen for å skaffe det eller? Er det piller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå