Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hvor ille rammet er dere som går på slike omfattende kurer egentlig?

Jeg har liksom to små i panna og på haka. :p

2646.jpg

Var vel litt værre enn det der på ryggen. Først tetra for å teste om det ble borte av det, når det ikke hjalp mot ryggen, var det rett på roaccutan. Er sikkert flere her inne som har det værre enn det.

 

Hvor lenge har du vært på roaccutan? Hva slags forandringer har du sett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

White Fox: Tror jeg tok 350piller tilsammen. Startet med små dosering (1-2 piller hver dag), og mot slutten tok jeg 3-4 piller hver dag.

 

Det er vel nå ca 2år siden jeg ble ferdig med roaccutan. Begynte å få kviser igjen på rygg, dog ikke like fæle som de der, så tok kontakt med hudlegen (men seff måtte jeg få en idiotisk lapp av legen slik at jeg kunne få lov til å få time der. Du vet, når man ikke har sett en spesialist på 1 år, så må man innom lege, legge igjen 250kr, og så bli videresendt :p). Hun mente jeg ikke var ille nok til enda en kur med roac, så fikk en resept med mange differinkremer, som nå er brukt opp. Varigheten av roac er 1år om jeg ikke tar helt feil, muligens to, og så kommer det tilbake, men heldigvis ikke like ille som sist :)

 

Det er litt lenge siden nå, men alt på ryggen ble hvertfall borte, ansiktet ble jeg kvitt med tetra, men kviser rundt kjeve ble jeg dog aldri helt kvitt, noe som jeg fortsatt sliter med, og er nå testkanin for 'helseklinikken i tønsberg' (se forrige side for prosjekt)

 

Skugga: Var heldigvis ikke like i ansiktet som det der, men det meste ble borte av en tetra kombinert med differin.

 

Skulle gjerne gått på enda en tetrakur for å se om jeg ble kvitt det en gang for alle, er så forbanna stygt ass. Tenkte jeg skulle prøve sol 1 gang i uka etter jeg er ferdig med de andre pillene mine. Sol er femi, men det får heller bare være o_O

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mambo_*

For dere som bruker spirulina eller chlorella

 

 

Spørsmål:

Hvorfor kan ikke spirulina tas av røykere?

 

Svar:

Spirulina inneholder betacaroten. En finsk undersøkelse har vist at røykere som tar betacaroten har større mulighet for å få kreft enn de som ikke tar det. Da våre produkter er produsert i Danmark, og det i Danmark er lovbetalt at man skal skrive det på etikettene, derfor står det at spirulina ikke bør brukes av røykere. Men de lærde strides om dette, og det er jo ikke noe forbud for røykere å spise gulrot, så ....

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mamboo_*

Raste, hvordan er huden din blitt etter roaccutan kuren og md formulations?

 

Det som irriterer meg er de røde merkene som kommer etter kvisene. Skulle ønske at de gikk vekk med en gang, men de "henger" på huden så lenge.. Det er det som er stygt.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt mye bedre, men jeg har sånne bittesmå nupper/akne som aldri går vekk.

Jeg har forsatt endel røde merker, og i de siste ukene har jeg nesten sluttet med MD noe som kanskje er dumt. Har blitt litt slapp med det.

 

Lurer på om jeg skal skaffe den ene kremen som det er snakk om på forrige side, den med blanding av Differin og Basiron. Dog, så er jeg så og si kvisefri. Men vil også ha vekk rødheten der jeg har hatt akne.

Lenke til kommentar
Hvordan rødhet er det? Er det svak rødfarge eller sterk?

 

Mer sterk enn svak. Ser du har slitt med det samme, hva anbefaler du mot rødhet?

 

Har egentlig ikke prøvd så mye mot kviser. Brukte en krem for endel år tilbake, samt antibiotika, men det stoppet jeg fort med. Regnet egentlig med at det skulle bli borte av seg selv, og det har jo delvis blitt det, men det er rødheten som plager meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...