Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest BB baracus

hvor lang tid tokk det før bivirkningene(tørr hud å lepper) slo ann hos dere? jeg har gått på roa i 1 uke nå å merker ikke noe ubehag på noe som helst måte.

Tar 2 20mg piller om dagen skal øke til 3 i morra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gått på roaccutan 1 måned.

Jeg fikk tørre lepper etter ca 1-2 uker, så ble det gradvis værre, men det har bedret seg siste uka. Flasser mye i ansiktet så må bruke mye fuktighetskrem. Etter jeg barberer meg er jeg helt rød i ansiktet i flere timer etterpå.

Ser bedringer allerede. Har bare gamle kviser nå.

Lenke til kommentar
noen som har prøvd clearasil ultra? virker det? fortell, plis. jeg er desperat.

Clearasil SUGER

Her snakker du med en som prøvde ALT før kvisene døde.

Clearasil lokker fram kviser som ligger i skjul, tvinger dem fram

Altså, flere kviser

Den renser, ja, men hjelper kviser som er i gang ;_;

den virker kjempe bra for meg, saa fort jeg slutter bruke den popper det frem kviser.

Lenke til kommentar

Gå på apoteket og kjøp deg en tube Basiron. Det er et effektivt kvisemiddel som er reseptfritt. Du kan også gå på H&M, Cubus o.l og kjøpe Garnier Pure, gå på Vita og kjøpe ansiktsrensesettet Acnix eller du kan gå til legen og få resept på et kvisemiddel som inneholder sprit (den siste er ganske dyr).

Eller du kan bruke det gamle kjerringrådet og legge litt tannkrem over kvisene om kvelden før du legger deg. Tannkrem tørker ut kviser. Jeg har prøvd alle disse jeg har remset opp og alle er meget effektive

Lenke til kommentar
Det som hjalp meg var å kutte ut brusinntaket til fordel for vann, slutte å ta på ansiktet altogether samt sinktilskudd. Har fremdeles noen utbrudd, men det hjalp betydelig. Har ikke vært så plaget at jeg trenger andre botemidler.

Skal jeg fortelle deg en ting?

Driiit laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt oppi om du drikker lite cola eller mye cola.. Det gir ingen effekt mot kviser.. Drikk gjerne mye cola på 1 uke.. men du får like mye kviser som om du drikker 1 flaske cola på 1 uke..

Alt fra godteri og sukker til Sunne ting hjelper ikke og gir IKKE kviser.. Det kan være forsåvidt sant det med vannet og sola.. Men usunne ting og mat og drikke gir IKKE kviser..

Lenke til kommentar

Det er langt bedre å drikke vann utelukkende enn brus i alle tilfeller, så det er win-win. Etter hva jeg vet finnes det ingen endelige undersøkelser som avskriver en eventuell korrelasjon mellom kviser og inntak av sukkerholdige matvarer eller drikke, så man skal aldri si aldri at det ikke påvirker det til en viss grad.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar

Etter å ha vært hos min hudlege noen ganger, fikk jeg faktisk svar på dette; Usunn mat og drikke har "ingen" innvirkning på talgproduksjonen i kroppen. Det er klart om du er virkelig usunn, og spise masse fettete mat, og litervis med brus hver eneste dag, så har det ingen positiv effekt, nei. Men normalt sett så skal det ikke være sammenheng mellom inntakt og antall kviser.

Kroppen produserer ikke talg fordi den får cola, det er noe den gjør av egen fri vilje, kult ikke sant?

Update med mitt prosjekt: Har nå gått på de pillene mine i nærmere to uker, og frem til nå kan det virke som om det faktisk hjelper litt. Har ikke fått noen nye store kvise rundt kjeven, eller nakken, men får fortsatt sorte ormer på bryst.

Nå er det vel sånn at kroppen bruker 1mnd på å "fornye" huden, så vil ikke se noen stor effekt før kroppen har laget ny hud...

Lenke til kommentar

Driiit laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt oppi om du drikker lite cola eller mye cola.. Det gir ingen effekt mot kviser.. Drikk gjerne mye cola på 1 uke.. men du får like mye kviser som om du drikker 1 flaske cola på 1 uke..

Alt fra godteri og sukker til Sunne ting hjelper ikke og gir IKKE kviser.. Det kan være forsåvidt sant det med vannet og sola.. Men usunne ting og mat og drikke gir IKKE kviser..

Brus har en mye lavere PH-verdi enn vann. Om man får lav ph i ansiktet vil bakteriene leve bedre. Dette er grunnen til at man ikke skal ta segselv i ansiktet siden ansiktet har en høyere ph-verdi enn hendene. Og om man har lav ph-verdi i munnen får man fort kviser rundt lepper og nese, og disse bakteriene nøler ikke med å spre seg. Fordet om stoffene i brus/godteri har noen virkning i segselv for talgen vil det gjøre bakteriene mer levedyktige i huden. Har selv erfart at jeg får utbrudd om jeg drikker for mye cola, og det hjelper meg å holde meg til vann

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Merker ikke at jeg får mer kviser av å drikke brus. Men alkohol hjelper mot kviser har jeg opplevd. Drikker ikke mye brus i ukedagene da, drikker vanligvis 2-3 liter vann hver dag, lever i håpet om at vann hjelper enda ^^

Men sjokolade derimot, det er en real kvise oppvekker :p

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Gjest Guest_sasuke_*

Jeg har nå lest veldig mye på denne tråden fordi jeg selv har slitt med kviser og vil hjelpe andre. Jeg har gått på tetracyklin, roaccutane, basiron, differin, aberela, md formulations og alle de andre kremene. Det jeg har funnet ut så langt er at kremene alene ikke kan fjerne kvisene, så hvis du drar til legen og syter over at du har kviser, ikke gå med på å motta en krem alene for det er veldig liten sjanse for at det skal kunne fjerne kvisene.

Roaccutane gikk jeg på i 3 mnd og den fungerte faktisk veldig bra, men hvis du først har blitt kvitt kvisene dine og er ferdig med kuren burde du gå over til å bruke differin for å holde kvisene i sjakk. Dette er det den kremen som har gitt best resultater etter en roaccutane kur. Dette funket også veldig bra for meg, men hvis man ikke har fått kviser på en stund begynte jeg som sikkert mange andre å droppe å smøre meg. Og for å si det rett ut var det første og siste kur jeg skal ha med roaccutane. Det er rett og slett ett helvete.

Det neste jeg bestemte meg for var tetracyklin sammen med aberela krem. Den kombinasjonen var veldig behagelig og hadde ikke bivirikninger på samme måte som roaccutane. Kvisene ble fjernet, men kom senere tilbake, men det kan ha noe med at tetracyklin er antibiotika og fjerner bare kvisene så lenge du bruker det.

Så jeg var veldig fortvilet og dro igjen til hudlegen. Da spurte jeg han: kan kviser arves av foreldrene mine? fordi begge hadde kviser. Dette var han ikke helt sikker på, men det kan ligge noe der. Så hvis dere har kviser kan det hende at dette er nedarvet fra foreldrene, men dette er bare en teori og så klart er det jo noen som får det av andre grunner.

Men hvertfall produktet jeg senest gikk på var tetracyklin( 1 300 mg tablett om dagen) sammen med en nokså ny krem som heter epiduo gel. Denne kremen er en kombinasjon av basiron og differin hvis jeg husker riktig. Den kremen har funket veldig bra på meg. Jeg har nå vært kvisefri i 2 mnd. (aldri vært før) så jeg vil abslolutt anbefale tetracyklin og epiduo til alle som sliter med kviser. Ikke gå rett på roacctane, det ender bare med at du får det smertefult gjennom hele kuren samt dårlig hud.!

Lenke til kommentar
Så jeg var veldig fortvilet og dro igjen til hudlegen. Da spurte jeg han: kan kviser arves av foreldrene mine? fordi begge hadde kviser. Dette var han ikke helt sikker på, men det kan ligge noe der. Så hvis dere har kviser kan det hende at dette er nedarvet fra foreldrene, men dette er bare en teori og så klart er det jo noen som får det av andre grunner.

Ja, indirekte. Hudtype ligger i genene, og noen hudtyper får mer kviser enn andre. Jeg har samme type hud som fattern hadde da han var ung, ganske blek og uren. Heldigvis har jeg vokst fra meg 90% kvisene

Lenke til kommentar
Hvor ille rammet er dere som går på slike omfattende kurer egentlig?

Jeg har liksom to små i panna og på haka. :p

2646.jpg

Var vel litt værre enn det der på ryggen. Først tetra for å teste om det ble borte av det, når det ikke hjalp mot ryggen, var det rett på roaccutan. Er sikkert flere her inne som har det værre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...