eldjak Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva er steget etter Dalacin? Håper på noe pille greier... Må man ha virkelig ille akne for å få roaccutan? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/ Jeg er samme person som snakket om b5, men har registrert meg. Når du bruker vitamin b5 mor akne tar man overdose av b5. Menneskets daglige behov av b5 er 6-8 mg. Når du bruker b5 mot akne skal du bruke mellom 1-10 gram pr. dag. Selv har jeg brukt 10 gram fra januar til juli, og begynte med 9 gram pr dag. 1 juli. Så store inntak av b5 regnes som vitamin overdose og er skadelig for nyrene. I b5 er det mye calcium, og all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein (?). Men dette er over flere års overdose bruk. Det er anbefalt å trappe ned på hvor mange gram du tar daglig, men du må ta litt etter litt. Jeg syns egentlig det er verdt det med tanke på at jeg så og si ikke har noen kviser mens jeg bruker b5, men ville heller tatt roaccutan f.eks... Sant at du må trappe ned på hvor mange gram du tar daglig etter hvert. At "all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein" er noe jeg gjerne skulle sett bevis på. Når du kjøper B5 så kjøper du det i formen Calcium Panthotenate(evt. pantethine men dette er mer sjelden). Calcium Panthotenate inneholder ca. 8% calcium. Noe som betyr 800 mg calcium daglig hvis du tar 10 gram B5. Hvis du leser litt rundt så ser du at dette er en uproblematisk dose å få i seg daglig, selv over lengre tid. Jeg hevder ikke at å ta vitamin B5 i store doser er noe sunt i det hele tatt(har selv tatt det i ca. 6 mnd med 10 gram i 3) Tror nok derimot ikke at det er calsiumen som skaper de store problemene jeg blant annet har hatt med å stadig ha flere besøk innom dassen. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det må i hvert fall være moderat og ille nok til at du virkelig plages av det. I tillegg må du som oftest prøve et par typer antibiotikum først. Hvis det ikke fungerer så kan hudlegen vurdere å gi deg roaccutan - i hvert fall er det det min hudlege sa. Lenke til kommentar
eldjak Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/ Jeg er samme person som snakket om b5, men har registrert meg. Når du bruker vitamin b5 mor akne tar man overdose av b5. Menneskets daglige behov av b5 er 6-8 mg. Når du bruker b5 mot akne skal du bruke mellom 1-10 gram pr. dag. Selv har jeg brukt 10 gram fra januar til juli, og begynte med 9 gram pr dag. 1 juli. Så store inntak av b5 regnes som vitamin overdose og er skadelig for nyrene. I b5 er det mye calcium, og all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein (?). Men dette er over flere års overdose bruk. Det er anbefalt å trappe ned på hvor mange gram du tar daglig, men du må ta litt etter litt. Jeg syns egentlig det er verdt det med tanke på at jeg så og si ikke har noen kviser mens jeg bruker b5, men ville heller tatt roaccutan f.eks... Sant at du må trappe ned på hvor mange gram du tar daglig etter hvert. At "all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein" er noe jeg gjerne skulle sett bevis på. Når du kjøper B5 så kjøper du det i formen Calcium Panthotenate(evt. pantethine men dette er mer sjelden). Calcium Panthotenate inneholder ca. 8% calcium. Noe som betyr 800 mg calcium daglig hvis du tar 10 gram B5. Hvis du leser litt rundt så ser du at dette er en uproblematisk dose å få i seg daglig, selv over lengre tid. Jeg hevder ikke at å ta vitamin B5 i store doser er noe sunt i det hele tatt(har selv tatt det i ca. 6 mnd med 10 gram i 3) Tror nok derimot ikke at det er calsiumen som skaper de store problemene jeg blant annet har hatt med å stadig ha flere besøk innom dassen. Når det gjelder nyre-stein grunnet calcium så er dette over lengre tider som jeg sa (5+ år). Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/ Jeg er samme person som snakket om b5, men har registrert meg. Når du bruker vitamin b5 mor akne tar man overdose av b5. Menneskets daglige behov av b5 er 6-8 mg. Når du bruker b5 mot akne skal du bruke mellom 1-10 gram pr. dag. Selv har jeg brukt 10 gram fra januar til juli, og begynte med 9 gram pr dag. 1 juli. Så store inntak av b5 regnes som vitamin overdose og er skadelig for nyrene. I b5 er det mye calcium, og all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein (?). Men dette er over flere års overdose bruk. Det er anbefalt å trappe ned på hvor mange gram du tar daglig, men du må ta litt etter litt. Jeg syns egentlig det er verdt det med tanke på at jeg så og si ikke har noen kviser mens jeg bruker b5, men ville heller tatt roaccutan f.eks... Sant at du må trappe ned på hvor mange gram du tar daglig etter hvert. At "all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein" er noe jeg gjerne skulle sett bevis på. Når du kjøper B5 så kjøper du det i formen Calcium Panthotenate(evt. pantethine men dette er mer sjelden). Calcium Panthotenate inneholder ca. 8% calcium. Noe som betyr 800 mg calcium daglig hvis du tar 10 gram B5. Hvis du leser litt rundt så ser du at dette er en uproblematisk dose å få i seg daglig, selv over lengre tid. Jeg hevder ikke at å ta vitamin B5 i store doser er noe sunt i det hele tatt(har selv tatt det i ca. 6 mnd med 10 gram i 3) Tror nok derimot ikke at det er calsiumen som skaper de store problemene jeg blant annet har hatt med å stadig ha flere besøk innom dassen. Når det gjelder nyre-stein grunnet calcium så er dette over lengre tider som jeg sa (5+ år). Ja, men ingen tar 10 gram vitamin B5 over 5 år, og selv om de hadde gjort det hadde sjansene for nyrestein vært meget små ettersom du ikke får i deg mer enn 800 mg calcium daglig. Lenke til kommentar
eldjak Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/ Jeg er samme person som snakket om b5, men har registrert meg. Når du bruker vitamin b5 mor akne tar man overdose av b5. Menneskets daglige behov av b5 er 6-8 mg. Når du bruker b5 mot akne skal du bruke mellom 1-10 gram pr. dag. Selv har jeg brukt 10 gram fra januar til juli, og begynte med 9 gram pr dag. 1 juli. Så store inntak av b5 regnes som vitamin overdose og er skadelig for nyrene. I b5 er det mye calcium, og all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein (?). Men dette er over flere års overdose bruk. Det er anbefalt å trappe ned på hvor mange gram du tar daglig, men du må ta litt etter litt. Jeg syns egentlig det er verdt det med tanke på at jeg så og si ikke har noen kviser mens jeg bruker b5, men ville heller tatt roaccutan f.eks... Sant at du må trappe ned på hvor mange gram du tar daglig etter hvert. At "all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein" er noe jeg gjerne skulle sett bevis på. Når du kjøper B5 så kjøper du det i formen Calcium Panthotenate(evt. pantethine men dette er mer sjelden). Calcium Panthotenate inneholder ca. 8% calcium. Noe som betyr 800 mg calcium daglig hvis du tar 10 gram B5. Hvis du leser litt rundt så ser du at dette er en uproblematisk dose å få i seg daglig, selv over lengre tid. Jeg hevder ikke at å ta vitamin B5 i store doser er noe sunt i det hele tatt(har selv tatt det i ca. 6 mnd med 10 gram i 3) Tror nok derimot ikke at det er calsiumen som skaper de store problemene jeg blant annet har hatt med å stadig ha flere besøk innom dassen. Når det gjelder nyre-stein grunnet calcium så er dette over lengre tider som jeg sa (5+ år). Ja, men ingen tar 10 gram vitamin B5 over 5 år, og selv om de hadde gjort det hadde sjansene for nyrestein vært meget små ettersom du ikke får i deg mer enn 800 mg calcium daglig. Det er mange personer som tar 10 gram over flere år. Og nyrestein "ryktet" er skapt av leger og ikke meg.... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Kjøpte meg Kelo-Cote for arr idag, får håpe det fungerer. Er lei de opphøyde arrene Lenke til kommentar
eldjak Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Kjøpte meg Kelo-Cote for arr idag, får håpe det fungerer. Er lei de opphøyde arrene "opphøyde arr". Snakker du om "klumper" da? Dalacin 30ml liniments oppløsning(rensevann) tok vekk mine arr. Dette fåes kun på resept da... Har også en olje-lignende ting kalt Intense gel R-ALA som er bra mot røde merker etter kviser... White Fox: Hvor lenge har du tatt b5? Hvor mange gram tar du pr. dag? Hvor kjøper du det? Fungerer det for deg? Endret 1. august 2008 av eldjak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Å rense huden med sånn renseveske før du legger deg og når du står opp, er også lurt. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Har funnet ut av det som funker best for meg er 2dagersfylla. Alkoholen tørker ut huden og dreper det meste, funker like bra hver gang, og man har det gøy Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hei alle sammen, ser ut som endel av dere kan endel så tenkte å spørre om mitt problem her. Jeg er nå i sør frankrike der det er mye sol og bading, og som vanlig sliter jeg med kviser og denne gangen en god del hud ormer. Jeg brukte tidligre i sommer Dermalogica skin prep scrub og la så på "Dermalogica oil control". Dette virket ganske bra hadde vel et få tall kviser og noen hudormer. Jeg gikk så tom for dette og begynte med Basiron var litt rød første dagen, men det var borte den andre. Så dro jeg ned til frankrike og nå har det begynt å bli verre. Noen som har noe tips er det ikke så lurt å bruke basiron når man er i solen? Jeg har fortiden ingen ansikt vask her nede burde man ha det? Kom gjerne med andre tips så litt på pillene B5, men syntes det er litt drøyt å begynne på det nå, kanskje senere. Kom gjerne med andre tips btw jeg bruker fuktighets krem og har nå brukt Basiron i litt over en uke vist noen lurte. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Sol deg, det hjelper VELDIG mot kviser har jeg hørt. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 sol hjelper noe helt sinnsykt. dersom jeg soler meg i 3-4 timer i to dager så eg jeg så godt som kvisefri. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Sol hjelper der og da, men er ille i lengden ettersom det får de røde merkene som blir igjen etter kvisene til å bli lengre. Dette har vært oppe før... Når du er i syden er det egentlig så enkelt som å bare bade masse og oppholde deg i solen(men i moderasjon). Det fins mye forskning på at Sodium Chloride(salt) hjelper mot kviser. F.eks: http://www.freepatentsonline.com/EP0814817.html Ikke ødelegg huden din med tungt parfymerte solkremer fulle av dritt, men bruk gjerne en god fuktighetskrem ettersom huden blir veldig tør av sol og saltvann. Lykke til Endret 4. august 2008 av White Fox Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Fuktighetskrem funket for meg. Hadde et par kviser på siden av ansiktet (ikke mange, men noen) for en stund siden og etter jeg begynte å bruke fuktighetskrem 2 ganger om dagen så har alle forsvunnet. Var ikke derfor jeg begynte med fuktighetskrem, men det var jo bare positivt Hvilken fuktighetskrem bruker du? Skal på apoteket snart, hvilken reseptfri krem bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 A-Crem anbefales på det sterkeste hvis du skal ha fuktighetskrem. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 har tidligere gått på tetracyclin-pillekur, men det fungerte ikke særlig bra, syk ble jeg også (kasta opp rett etter jeg tok pillene). er det neste steget da roaccutan? kvisene mine.. tja. hva kan man si? det er særlig på haka og tinningene det er ille. det er ikke bare små røde prikker litt random rundt om kring, heller store, opphevede "byller" (ikke enorme, men respektabel størrelse på sakene). de er vel rosa, og noen heller over i lilla. har hittil trodd at arrene (lilla merker i huden etc.) ikke kunne fikses, men kan det det? for det hadde gjort tilværelsen min utrolig mye bedre. jeg gikk på tetracyclin-kuren for.. tja, litt under et år siden. når det gjelder panna mi er det små, lilla prikker litt random spredt. ikke utrolig synlig, men ei utrolig delikat. noe som fikser dette og? har også hudormer i nesa jeg gjerne skulle ha kvitta meg med (dette høres veldig ekstremt ut, men det er ikke så utrolig ille som det kanskje virker som. beskriver bare problemene godt så det blir lettere å hjelpe) setter utrolig stor pris på svar Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Vanlig hudvann hver dag funker for meg. Før jeg begynte med det for et år siden hadde jeg ofte flere langvarige kviser, nå forsvinner de etter maks to dager om jeg vasker ansiktet med hudvann morgen og kveld. Alt som heter kvisekrem hjelper ikke. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Sol hjelper som f... Jeg hadde _mye_ kviser, men er etter 2uker i syden så godt som kvisefri. Jeg er nå bare serdeles spent på om de vil komme tilbake like sterkt som før. Er jo tross alt nesten 20år så burde snart bli kvitt denna dritte. Edit: Nå har jeg kjøpt/fått resept på Differin og Oxytetral tabletter. Håper det hjelper... Endret 11. august 2008 av jj_89 Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Basiron skal ikke brukes i solen. var på ferie for 2 uker siden, da jeg tok på meg basiron når jeg gikk ut i solen. 1. du blir ganske fort solbrent 2. huden din flasser og blir rosa akkurat blitt kvitt flassen xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå