Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Dere som merker at det er mat som har noe med kvisene dine/deres å gjøre, ta å søk litt på internett. Ikke søk på norske sider, men engelske. De har funnet ut masse. Unngå, vegetabilsk fett, sukker, og saturated fats. Bare les, det er masse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_lol_*

jeg bruker basirol.

Men er det helt sikkert at det kommer tilbake?

Og hvis det kommer tilbake, går det vel like raskt bort som før?

Takk for svar^^

Lenke til kommentar

http://www.acne.org/cure-vs-prevention.html

Since there is no cure for acne, your time is better spent looking at how to treat and prevent acne. In my experience, benzoyl peroxide is the best over-the-counter medication for preventing acne. But with benzoyl peroxide, as with any other acne medication aside from Accutane, you must be deliberate and steady and follow an acne treatment regimen until you grow out of acne naturally. Prevention is the key.

På den annen side...

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/189...scientists.html

Scientists believe they have found a breakthrough treatment for acne.

They claim that the drug, SMT D002, can reduce the flow of sebum - an oily substance produced by the skin and believed to be a significant cause - by 90 per cent.

At present, the drug is in pill form and is used to treat a condition other than acne but a pharmaceutical company plans to turn it into a cream for easier use.

Researchers believe it could become as effective a treatment as retinoic acid - a form of vitamin A - which is currently used to treat moderate to severe cases.

However, Roaccutane, the most widely used formulation of retinoic acid, has been linked to suicides among acne sufferers.

SMT D002 produced no significant side-effects when volunteers took it in pill form. Around three in every 10 patients taking retinoic acid do not respond to the drug, leaving many sufferers without an effective treatment.

Richard Pye, of Summit Corporation, based in Oxford, said the company was turning the drug into a cream because it was likely to work more quickly.

For commercial reasons Summit would not reveal the name of the existing drug form that they are developing their new acne treatment.

Richard Storer, the company's chief scientist, said: "It is a major drug, but we cannot reveal its name or the condition it currently treats."

---

Angående kosthold:

http://www.absoluteacneinfo.com/fats.html

First, you need to understand that fats are critical to your well being. Without fats your brain will shut down. You must get fats from your diet. Your body does not produce any fat.

Omega-3 to Omega-6 Ratio

This ratio is very important. You need to be getting a 3:1 to 1:1 ratio of Omega-6 to Omega-3 fats in your diet. This doesn't sound so hard except the normal Western diet is around 20:1. Where is all this excess coming from? Here's a list of foods that have high proportions of Omega-6 ratios:

High Omega-6:

All regular meat - beef, chicken (non grass fed)

All nuts (with very few exceptions)

Peanut butter and other nut butters

All cookies, cakes, commercial desserts

All commercial snacks, chips, popcorn, any packaged snack

Wow, looks like a virtual shopping list for the standard Western shopper, right?

Here's the High Omega-3 list:

Fish

Flax seed

Avocados

EFA supplements

Walnuts

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde en god del kviser i ansikt, på skuldre, bryst og rygg. Alt i fra småkviser til heller store udigge. Gjorde meg usikker og gjorde at jeg helst ikke ville kle av meg på overkroppen. Jeg gikk på Roaccutan i 6mnd, rørte nesten ikke alkohol i denne perioden (dette inkluderte russetiden min). Ble innimellom ganske kraftig depressiv, hadde veldig mye snørr i nesen, som også inneholdt litt blod. Fikk sinnsykt tørre lepper (bruker slik lipsyl og slikt enda, men ikke så mye), tørr i ansikt og tørr på hender og armer. Jeg selv merket ikke så mye til at kvisene forsvant underveis, det går gradvis, og jeg så meg selv i speilet hver dag, så var vanskelig å merke det når det tok sin tid. Men fikk kommentar av en kompis en gang vi var på trening og at det hadde blitt jævlig mye bedre. Jeg ser nå i ettertid at det virkelig har hatt en enorm virkning. Fjeset ser veldig bra ut og jeg har veldig lite kviser på resten av kroppen. Det kommer innimellom noen kviser, men ikke mange, ikke nok til at jeg skal klage.

Håper dette var forståelig, har litt alkohol i kroppen idag.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Skal til legen igjen på mandag eller tirsdag. Fikk Dalacin i Januar, og syns ikke det funket så bra. Hva tror dere jeg får nå? Håper selv på noe i pille-form, og hels Roaccutane..

har moderat akne..

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Du må ihvertfall få henvisning til hudlege hvis du skal ha Roaccutan.

Ikke fastlegen altså?

Tror ikke jeg kommer til å gå uansett. Kommer aldri til å få piller, og jeg gidder ikke å bruke kremer. Får fortsette meg vitamin b5, som har fungert supert!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Bestilt B5 fra nettet eller? Tenkte på å kjøpe meg en dose selv.

Fra nettet ja. Mer spesifikk fra ebay:

http://search.stores.ebay.com/VitaminUK_b5...0257687QQsofpZ0

B5 i så store doser er "ulovelig" i Norge, så jeg anbefaler å bestille pakken med 180 piller.

Du må huske å ta 1 b-vitamin pill hver dag med b5. (jeg kjøpre b-vitaminene mine på den den lokale ica butikken).

Bivirkningene som jeg har merka er tørre lepper og hår tap (ikke noe alvorlig)...

Anbefaler egentlig å heller gå til legen og få noe skikkelig greier pga. av at b5 virkningen kan gå vekk etter lengre tid...

Lenke til kommentar

Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
LOL, av B5?

Roaccutan inneholder A-vitamin og det gjør at man får tørre lepper.

Tørre lepper ja. Får sikkert ikke så tørre lepper som folk som går på roaccutan får..

Jeg har sykt lyst å få resept på roacctan, men da må jeg jo slutte med b5 vente 3-4 måneder slik at alle kvisene kommer tilbake (og det er mer en normalt) og så gå til legen og sikkert årøve flere andre alternativer før jeg får roaccutan. Har ikke særlig lyst til dette når jeg beynner på ny skole om 20 dager liksom:P

Lenke til kommentar
Japp. Har fått Tetralysal som jeg har gått på i 2 uker nå og skal gå på det i 3 måneder til sammen. Uansett så har jeg en fin følelse av at det kommer til å bli like ille når jeg går av kuren igjen, så leter etter noe jeg kan ta etter det som forhåpentligvis kan holde det i sjakk. Gikk jo på Doxycycline 80mg i våres i 3 måneder, men da jeg var ferdig med den kuren så gikk det litt over en måned så kom kvisene tilbake igjen - dessverre. :/

Jeg er samme person som snakket om b5, men har registrert meg.

Når du bruker vitamin b5 mor akne tar man overdose av b5. Menneskets daglige behov av b5 er 6-8 mg. Når du bruker b5 mot akne skal du bruke mellom 1-10 gram pr. dag. Selv har jeg brukt 10 gram fra januar til juli, og begynte med 9 gram pr dag. 1 juli.

Så store inntak av b5 regnes som vitamin overdose og er skadelig for nyrene. I b5 er det mye calcium, og all calciumen som ikke blir brukt lagres rundt nyrene og blir til nyre-stein (?).

Men dette er over flere års overdose bruk. Det er anbefalt å trappe ned på hvor mange gram du tar daglig, men du må ta litt etter litt.

Jeg syns egentlig det er verdt det med tanke på at jeg så og si ikke har noen kviser mens jeg bruker b5, men ville heller tatt roaccutan f.eks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...