TriGem Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hei alle. Sitter på et AMD64 system, som har vært litt ustabilt. Løste problemet med å klokke ned minne til 333 MHz, men leste forleden at man kunne øke volten på minne med 0.1-0.2. Dette skal løse problemet uten å klokke ned minne. Jeg gjorde som jeg har lest og maskinen går superstabilt, bare ved å øke 0.1 V. Da lurer jeg på konsekvenser av å øke volten? Regner med at det ikke er så farlig når man tar så lite i slengen. Alle seriøse svar mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Du sier ingenting om hvor mye volt minnet kjører på. Litt avhengig av minnetypen egentlig og produsent, men di fleste takler opp til 2.9 uten noen problemer, over 2,9 ryker som regel garantien. Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 En økning av volten på 0.1-0.2 vil nok ikke gi noe utslag på levetiden til minnet. Spesiellt siden minne fikk for lav volt ved standard oppsett og dermed oppførte seg utstabilt. Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Minne sto vel på 2.6 V om jeg ikke husker helt feil. Kjører nå på 2.7V Takker for svar. Da blir det stående på 2.7V Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har GEIL brikker som er verifisert ofr volt opp til 3,1:) Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 jeg har twinmos ram og annser alt under 3.0v som safe hvis jeg vl gå over det så burde man ha kjøling på brikkene jeg kjører brikkene på 2.8V som er max av hva hovedkortet er villig til å gi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå