Gå til innhold

Hva gjør du når det lyner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som er så speiselt med Narvik ?..

Ligger lavt i landet ?

Er ikke bare Narvik men Nord-Norge som helhet. Veldig skjelden det lyner her oppe i forhold til lengere sør. Har vel med klimaet å gjøre, for med varmt og veldig fuktig vær så lyner her og, men det er skjeldent.

Veldig glad for at vi ikke har Amerikanske forhold, bedre med kaldt og stabilt enn varmt og ustabilt. (tyfoner o.l)

Lenke til kommentar

Hehe.. jeg trekker som oftest ut kontaktene til pcen om det blir for ille.

Det ville vært verdens undergang for meg om harddisken gikk skeis!!! Jeg har MASSE grafikk, websider, psd filer, programmer, osv. der - og jeg har lite backups enda :|

Lenke til kommentar

Som regel ingenting med det tekniske utstyret. Har tatt hovedsikringen, men bare et par ganger hvis det har vært veldig kraftig og nære. Installasjonen min er forsynt av jordkabel og ikke linje, så jeg er ikke så utsatt. Men man vet jo aldri..

Ellers setter jeg meg i vinduet og nyter...

Lenke til kommentar

Ta med deg en pils og sett deg under treet i hagen og nyt det :hmm::nei: .

men fra spøk til revolver. Jeg har overspenningsvern og bruker og trekke ut kontaktene dersom nedslagene er litt for nære. Heldigvis lyner det ikke så mye her på sommeren. BRuker faktisk og ha mere lyn på vinteren.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Hvis bråket kommer alt for nært, tar jeg gjerne ut antenneledningen av TV-en(PC-en eventuelt, har tv-kort) og tar ut eventuelle nettverkskabler. Om det er -veldig- nært, slår jeg av bryteren på skjøteledningen. En jeg kjenner åpnet vinduet for å fange de store haglene som kom i tordenværet. Lynet slo ned i den delen av huset og kastet han 10 meter bakover og ned en trapp. Han overlevde uten varige mén såvidt jeg vet, men det var mer et unntak enn en regel.

edit: 100 posts :w00t:

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Hadde lynnedslag på jobben igår.. 2 Pcer tok kvelden, selv bak overspenningsvern.. :) Totalt gikk vel ca 10 pc'er på bygget..

Flere UPS'er er kjøpt, her skal ikke noe lyn stoppe meg :p

1. Hmmmm...., her lukter de litt av en mulig erstatning fra leverandøren av overspenningsvernene....

2. Flere UPS`er ? Enklere, billigere og sikrere å kjøpe en litt større UPS som kobles rett på en egen kurs (eller to hvis du vil ha redundans).

3. Sørg bare for at UPS`ene blir vedlikeholdt skikkelig ! Hvis den f.eks. ikke blir støvsuget en gang i mellom, så kan dette skje :cry: !

Lenke til kommentar

Slår av sikringa (eigen sikring for alt PC-utstyr; PC, skjerm, modem, ruter osv.)

Mens eg ventar på at det skal slutte har eg god tid til å tenke over kva eg skal spele\skrive\gjere når eg atter ein gang kjem på PC'en igjen :p Leser vel bok om eg har ei tilgjengelig

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...