Seldal Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Er det i nærheten av huset, trekker jeg ut kontakten og henter fram brus og chips og setter meg ned å ser på lynet Holder med en pc som svidde seg(ca 2 år siden) Lenke til kommentar
Smartass Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Trekker ut alle kontakter og legger meg under sofaen og griner. Lenke til kommentar
Lac Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Overspenningsvern er tingen Cheers! Lac. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ingenting, har overspenningsvern med livstidsgaranti på 50k, så jeg får igjen det som blir ødelagt... Har også livstidsgaranti på overspenningsvernet, tror jeg kan få igjen opp til 80 000,- hvis noen bak dette skulle gå i stykker. Men har du noengang vært i kontakt med disse som gir deg denne garantien? Jeg var på telefon med de igår, snakka med en i tyskland. Alt måtte sendes dit, og de skulle avgjøre om jeg kunne få igjen penger eller ikke. Så veldig enkelt er det ikke.. (Mulig du har med en norsk garanti, men har opplevd av at de fleste av disse garantier ikke gjelder den norske importøren..) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Norske forsikringsselskaper krever forresten både grovvern og finvern når det gjelder overspenningsvern for at du skal få noe igjen på forsikringen.. Dette er ikke så veldig vanlig hvis det ikke er ganske nye hus/byggninger. Etter det som skjedde meg igår ser jeg virkelig på overspenningsvern som falsk sikkerhet, ettersom 2 pcer koblet til dette gikk uansett. Har nå gått til innkjøp av UPS'er med batteri, dette klarer nok det meste Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 jeg får igjen penger av produsenten... de bryr seg ikke om åssen andre vern jeg har, bare jeg bruker deres overspenningsvern Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 jeg får igjen penger av produsenten...de bryr seg ikke om åssen andre vern jeg har, bare jeg bruker deres overspenningsvern Samme som jeg har på mine overspenningsvern. Som sagt, må overspenningsvernet sendes til deres hovedkontor (Tyskland, Belgia whatever) og de må sjekke dette. Så avgjør de om det var deres skyld at maskinene gikk i stykker, så får du kanskje (merk kanskje) penger tilbake Lenke til kommentar
stian999 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg lar pcen stå på.. sammen med TVen. Siden jeg bor i sentrum av Trondheim ligger alt av strømkabler inn til min leilighet i jord og er skjermet for overspenning av det lokale e-verket(dette gjelder alle som bor i tettbebyggelse og som ikke får inn høyspenten via luftkabel). Eneste som kan skade PCen er et direkte lynnedslag i boligen, noe som er lite sannsynlig ettersom jeg er omringet av høyere bygninger... Jeg slet litt med å ikke ta ut strømledningene når jeg flyttet til Trondheim fordi jeg er vant til å dra ut det som er av kabler når det lyner. Men nå bryr jeg meg ikke om det Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hvis du sitter foran maskinen og f.eks spiller, så plutselig begynner det å lyne og tordne - slår du da av maskinen eller gir du F og fortsetter? Selv så slår jeg alltid av og drar ut kontakta. Kjedelig å måtte avslutte en online match, men det ville vært 10 ganger værre hvis noe skulle skje. Holder meg innendørs om mulig, ellers ingen ting Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Tar med meg mange tomme syltetøyglass ut og prøver å fange så mange lyn som mulig. Er alltid morsomt å kunne dra frem noen lyn-på-glass i lystig lag. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg synes at å la pc'en stå på med lyn og torden i nærheten er en major turnon Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg sitter med i stresslessen å nyter det pene synet av lynset som kommer ned men ellers så pleier jeg å dra ut kontaktakta, litt kjedelig å miste pcn da, bare på grunn av å ikke gidde eller å gi faen :p Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Normalt trekker jeg ut kontakten, men har nå begynt å gi litt f*. Går noe sundt, så har jeg forsikring, og jeg skal bytte utstyr til vinteren, så går det sundt, så blir jeg "glad" ?! Dette er selvfølgelig ikke slik at jeg setter PC'en på en ujorda kontakt og håper på det "beste", men skjer det noe, så er det ikke noe stort tap har forsikring. PS: Det er ikke slik at jeg driver med forsikrings-"svindel" på noen måte, så ikke missforstå meg feil Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Trakk ut kabelen en gang da det var lyn storm i bergen en gang for mange år siden. Eg gikk ut for å se på lyn men var redd som aldri før. Aldri sett maken til lyn storm. Da plugget eg det meste av veggen. Her vi bor nå tror eg ikke det er noe fare. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Trekker ut alle kontakter og setter meg til å se på lynet Lenke til kommentar
Shader Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Jeg lar bare PC'en stå på, er ikke så redd for den... Det er bare en PIII på 1 GHz, 128 MB minne og et TNT 2 64 MB skjermkort... Skal snart skiftes ut uansett... Endret 23. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Finnes jo forsikring for alle de som vil ha x800 i stede for sitt gamle 9800pro kortet... LA kontakten stå i!.... Lenke til kommentar
Radey Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Det meste av kabling ligger i bakken her, men det er som med alt annet....men vet aldri...og ingenting er sikkert. Har overspenningsvern, men så vidt jeg vet hjelper det bare på små spikes i spenningen. Mens lyn er en spike av en annen dimensjon og oversp.v. vil ikke rekke å reagere før pcen mm. er toast. Drar derfor ofte ut kontakten, da det er svært rimelig forsikring. Jeg synes lyn og troden er drit rått og se å høre, og klarer derfor å slå av pcen og følge med på himmelen istedet. Men synes det er no dritt når jeg ser på gofilmen, også smeller det som rakkern like ved..... må dra ut kontaktene da... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har UPS på utstyret, men jaggu har noe smelt innomellom alikevel. CRT skjermer er utsatt Er lynet nærme nok tar jeg hovedsikringen. Frysere og kjøleskap er også utsatt... Ellers har jeg "mistet" 2x pc, 2xfrysere, 1xCRT og noen fasttelefoner i lynrelaterte "ulykker". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå