Irminsûl Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hvis du sitter foran maskinen og f.eks spiller, så plutselig begynner det å lyne og tordne - slår du da av maskinen eller gir du F og fortsetter? Selv så slår jeg alltid av og drar ut kontakta. Kjedelig å måtte avslutte en online match, men det ville vært 10 ganger værre hvis noe skulle skje. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Gir faen, det er liten sjangs for at noe skulle skje, trekker ut netverkskontakten hvis det er for nære. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har ikke det problemet, det er aldri tordenvær her... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Har ikke det problemet, det er aldri tordenvær her... Narvik er plassen? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Jepp.. Edit: "Aldri" som i "svæært sjeldent" selvsagt. Endret 23. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva er det som er så speiselt med Narvik ?.. Ligger lavt i landet ? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva er det som er så speiselt med Narvik ?..Ligger lavt i landet ? Bodde tidligere i Songdalen sor-vest for Kristiansand for ett par aar siden, da var det tryggest aa ta ut kontakten til maskinen naar det tordnet og lynte. Naa bor jeg i Singapore og alle kabler som gaar til hus og gaard er trekt i grunnen og det har aldri vert noe lyn-nedlsag i blokka som jeg bor i. Saa her spilles det hele tiden. (Det er kun kona som er litt bekymret for lyn og torden saa hun spor meg altid om vi skal trekke ut kabelen ) Frankie Singapore Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg trekker _ALTID_ alle kontaktene ut. Fikk en opplevelse i 1998 da lynet slo ned i treet til naboen. fy faen så det smalt. lynet ble ført ned i bakken og ned i en eller annen kabel. Da vi stod opp dagen etter lå fastelefonen på gulvet helt ødelagt, og pc'en lukta helt svidd. Heldigvis var dette en firma pc fra statoil så vi fikk raskt en ny. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 gir vel heller f****, men av og til så trekker jeg ut kontakten... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg tar ut av stikkontakten. Det er en billig forsikring og jeg vet hvor mye jeg hadde angret visst maskina faktisk hadde blitt zappet og at jeg kunne ha gjort noe med det. Hadde en Amiga 2000 som ble zappet... Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 stiller meg på verandaen, spiser popcorn og koser meg... dr_K Lenke til kommentar
Ponnypetra Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Støtter den dr_k, beste underholdningen som finnes. Pleier å dytte stresslessen ut på hverandaen i tredje og se på lynet som slår ned på andre siden av by'n. (skien) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Støtter den dr_k, beste underholdningen som finnes. Pleier å dytte stresslessen ut på hverandaen i tredje og se på lynet som slår ned på andre siden av by'n. (skien) Når Pappa tvinger meg til å trekke ut kontakten stikker jeg også ut på verandaen Fått sett et par fete lynedslag Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 stiller meg på verandaen, spiser popcorn og koser meg... Hehe. Gjort det samme et par ganger. Jeg er ikke så opptatt av at hardware'n ikke skal gå kaputt - er mer redd for det som ligger på harddisken. Burde kanskje ta backup litt oftere, men hvem er vel flink til det? Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hva jeg gjør når det lyner? Vel, jeg tenker på alle stakkarene som ikke har beskyttet pc'en mot slikt. Min pc og alt det andre utstyret tilknyttet til den er godt nok beskyttet til at jeg kan la den stå på trygt i tordenvær. Eneste som skal kunne ødelegge, er om lynet slår direkte ned i den. Men hva er sjansen for det? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Hadde lynnedslag på jobben igår.. 2 Pcer tok kvelden, selv bak overspenningsvern.. Totalt gikk vel ca 10 pc'er på bygget.. Flere UPS'er er kjøpt, her skal ikke noe lyn stoppe meg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 ingenting, har overspenningsvern med livstidsgaranti på 50k, så jeg får igjen det som blir ødelagt... Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg pleier og trekke ut kontaktene Tenk hvis du sitter å spilller på pcen så slår lynet ned i pcen da tror ikke jeg det bare er pcen som får støt Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Spørs litt hvor nærme det er, men jeg gidder sjelden å bry meg før det innen kort avstand. Har blitt litt ekstra forsiktig etter at jeg kjøpte min egen leilighet og særlig etter at tre hus nylig brant borti gata her. Ellers kan det være fint å se på om man står ved sjøen! (Jeg leste litt feil på Pc Lynet (!) sitt innlegg; jeg leste Jeg pleier og slikke kontaktene ) Endret 23. juni 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Ber som regel for at det ikke skal slå ned i nærheten, har alltid pcen på! Spesielt i det siste siden pcen er med på www.climateprediction.net prosjektet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå