petterg Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 (endret) petterg: forsto ikke så veldig mye av det du sa der.. vil dette ha noe å si for meg?og om du kunne bekrefte det jeg skrev i mitt forrige svar til blundern hadde jeg blitt glad Det jeg snakker om der har bare å gjøre med at klokka må stilles på nytt når strømmen har hvert borte, dersom du vil ha korrekt klokkeslett i loggen. Og at mens du konfigurerer routeren må du regne med at den starter seg på nytt en rekke ganger. (Dette er noe du normalt bare gjør første dagen, eretter er det ikke noe problem.) Det hadde ingenting med VPN å gjøre. Jeg har ingen erfaring med VPN. Edit: Kan du koble til med PPTP? Endret 29. juni 2004 av petterg Lenke til kommentar
petterg Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Så foresten at DI 624 selges for $45 (=kr 300) i USA (buy.com). Det er grise billig, men skal den brukes i norge må man skaffe seg et nytt strømadapter, eller på annen måte fikse og trikse. (Jeg kjører min 614+ på 5V fra en PC. Det funker. Evt strømadapter må kunne gi 5V/2.5A eller konvertere 220V til 110V. Forskjellen på amrikansk og europeisk versjon er bare at kanal 12 og 13 ikke finnes i usa.) Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 petterg: forsto ikke så veldig mye av det du sa der.. vil dette ha noe å si for meg?og om du kunne bekrefte det jeg skrev i mitt forrige svar til blundern hadde jeg blitt glad Det jeg snakker om der har bare å gjøre med at klokka må stilles på nytt når strømmen har hvert borte, dersom du vil ha korrekt klokkeslett i loggen. Og at mens du konfigurerer routeren må du regne med at den starter seg på nytt en rekke ganger. (Dette er noe du normalt bare gjør første dagen, eretter er det ikke noe problem.) Det hadde ingenting med VPN å gjøre. Jeg har ingen erfaring med VPN. Edit: Kan du koble til med PPTP? jeg vet at pptp er en del av vpn, men aner ikke så mye om dette. jeg vet at min tilkobling er vpn.... men ikke så mye mer. ting tyder på at blundern vet litt mer om dette. så, hva mener du blundern? btw, skal til usa til høsten.. regner med det blir litt handling da Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Det er ikke mulig med normale oppkoblinger med pptp vpn med de fleste routere. Grunnen til dette er som jeg skrev lenger opp at disse er beregnet på en og en maskin, og ikke en router som fordeler trafikken for flere maskiner. Du må nok ta kontakt med skolen din om de vet hva slags lønsing du kan benytte deg av. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 da dere har hjulpet meg utrolig mye spør jeg litt til. jeg er nødt til å skru av dhcp i routeren for å få vpn til å funke, da nettverket her tildeler ip automatisk.. spørsmålet mitt er da: hvordan i huleste får jeg tilgang til menyen i routeren når dhcp i den er skrudd av.. da har den jo ikke 192.168.0.1 lenger? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har ikke peiling på VPN, så dette svaret kan være helt på trynet feil! Du kan f.x sette routeren til å ha en IP i samme området som maskina di får, eller du kan sette flere IP'r på netverkskortet ditt. (Controlpanel->network->[høyreklikk på forbindelse navn]->properties->tcp/ip->properties->Advanced) Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 jeg har vært inne på tanken av det du sier, men det jeg ikke forstår er hvordan i huleste jeg skal finne igjen routeren når jeg skrur av dhcp og den får tildelt ip av dhcpn på nettverket her.. for alt funker jo, men jeg aner ikke hvilken ip den har fått, så jeg kan konfigurere den. :/ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 har desverre ingen anelse hvordan det nettet ditt er ment å fungere. Finnes det ingen eksperter som har tilsvarende nett som du kan spørre? Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 altså, nettet mitt blir som å sette en router etter en router, uten å kunne kontrollere den første routeren... men jeg gav routeren min den ipn jeg alltid fikk og skrudde av dhcp, nå funker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå