Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Dette forumet trenger et SFF-forum (aka barebone aka Shuttle). Det er veldig mange spørsmål rundt denne "teknologien" og det hele blir mer og mer populært. SFF's tar over mye på markedet og folk begynner å legge merke til denne lille saken. Det er mange deler her som er mindre vits, men et SFF-forum er absolutt å foretrekke. Vet det er mange som er enige med meg. Det eneste dere administratorer trenger å gjøre er å trykke på et par knapper. Vær så snill! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Dette er jeg enig i. Det er også viktig å spre kunnskapen om forskjellene på utrykkene SFF, barebone, Shuttle og stue-PC. Etter dét, bør vi finne et navn til kabinett med innhold. Endret 23. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Purify Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg er så enig SFF's er jo veldig utbredt nå, og det er sannsynligvis enklest som du skisserer det, wh1te. Det er jo nesten det samme som med Hovedkort, prosessor & minne-delen, det er et eget komponent. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kunne ikke sagt det bedre selv, godt forslag wh1te! Lei av PM'er fra meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 QUOTE (_Talon_ @ 23/06/2004 : 16:12) Kunne ikke sagt det bedre selv, godt forslag wh1te! Lei av PM'er fra meg? Neida. Men jeg har måttet slettet innboksen min et par ganger fordi den var full av Shuttle-spørsmål. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 er en del spørsmål om SFF i andre kategorier. Kunne vært kjekt å samlet de, slik at folk som har "erfaring" med det får det lettere når de skal svare på spørsmål osv. Blir jo bare mer og mer populært. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg er for en sånn kategori, da jeg har meget lyst på en sånn pen liten sak for øyeblikket. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Er absolutt det som trengs her på forumet! Veldig vanskelig å faktisk vite hvor man skal poste diverse ting om SFF! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 QUOTE (IwwY^^ @ 25/06/2004 : 01:37) Er absolutt det som trengs her på forumet! Veldig vanskelig å faktisk vite hvor man skal poste diverse ting om SFF! Og ikke bare det; hadde man hatt en SFF-del, hadde folkene som faktisk hadde peiling, samlet seg der og folk hadde fått besvart spørsmålene raskere og bedre begrunnet. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Er det bare jeg som ikke vet hva SFF er? Annet ord for, heh, "Shuttle-PCer"? Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 QUOTE (Blib @ 25/06/2004 : 09:48) Er det bare jeg som ikke vet hva SFF er? Annet ord for, heh, "Shuttle-PCer"? Er vel "Small Form Factor" Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Men det er det jeg tenker på eh? Små-PCer Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) SSF-PC-er er PC-er med den samme formen som de kjente mini-pc-ene fra Shuttle, MSI, osv. Her er hvordan jeg synes at utrykkene skal brukes: SFF-PC: (PC med SFF-formen) Stue-PC: (PC som har, i mer eller indre grad, en form tilpasset til hjemmeunderholdning) Mini-PC: (Alle PC-er som er betraktelig mindre enn en vanlig PC.) (ja, den definisjonen er litt uklar, og mange andre navn inngår i denne kategorien, som f.eks. tablet-PC) Innvendinger? Endret 25. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jepp. Kanskje kategorien burde kalles "Stue-PCer" da eller noe, iogmed at PDAer osv dekkes på Amob-forumet. Har du et bedre navn selv? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ja, jeg synes også at vi bør kalle det Stue-PC eller lignende. Greit nok, SFF-formen er desidert størst, men stereoanlegg-pc-er kommer nok til å bli mer og mer vanlig. Dessuten er ikke alle inneforstått med begrepet SFF. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 QUOTE (HolgerLudvigsen @ 25/06/2004 : 13:44) Ja, jeg synes også at vi bør kalle det Stue-PC eller lignende. Greit nok, SFF-formen er desidert størst, men stereoanlegg-pc-er kommer nok til å bli mer og mer vanlig. Dessuten er ikke alle inneforstått med begrepet SFF. Men så la oss vende folk til å kalle det SFF. Blir sikkert en del stengte tråder i begynnelsen, men kommer det et forum som heter "stue-pc" blir det mer forvirrende enn søppel og annet. SFF (small form factor) burde det hete. Mini-pc som beskrives over, hører til i forumet for bærbare. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Men hvis et slik forum opprettes er det ønskelig å kunne diskutere poster m HTPCer der som denne: Så hvis den og annet ikke dekkes av SFF bør vi velge et annet kategorinavn tror jeg. SFFer går vel ikke nødvendigvis under HTPC eller? Endret 25. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Hva med underkategorier under rubrikken Kabinetter? Ett forum hver for SFF, HTPC og eventuelle andre nyanser av mini-PCer? _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg