Gå til innhold

SFF-del i hardware.no

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Dette forumet trenger et SFF-forum (aka barebone aka Shuttle). Det er veldig mange spørsmål rundt denne "teknologien" og det hele blir mer og mer populært. SFF's tar over mye på markedet og folk begynner å legge merke til denne lille saken.

Det er mange deler her som er mindre vits, men et SFF-forum er absolutt å foretrekke. Vet det er mange som er enige med meg. Det eneste dere administratorer trenger å gjøre er å trykke på et par knapper.

Vær så snill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (_Talon_ @ 23/06/2004 : 16:12)
Kunne ikke sagt det bedre selv, godt forslag wh1te! Lei av PM'er fra meg? :p

Neida. Men jeg har måttet slettet innboksen min et par ganger fordi den var full av Shuttle-spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (IwwY^^ @ 25/06/2004 : 01:37)
Er absolutt det som trengs her på forumet! Veldig vanskelig å faktisk vite hvor man skal poste diverse ting om SFF!

Og ikke bare det; hadde man hatt en SFF-del, hadde folkene som faktisk hadde peiling, samlet seg der og folk hadde fått besvart spørsmålene raskere og bedre begrunnet.

Lenke til kommentar

SSF-PC-er er PC-er med den samme formen som de kjente mini-pc-ene fra Shuttle, MSI, osv.

Her er hvordan jeg synes at utrykkene skal brukes:

SFF-PC: (PC med SFF-formen)

user posted imageuser posted image

Stue-PC: (PC som har, i mer eller indre grad, en form tilpasset til hjemmeunderholdning)

user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image

Mini-PC: (Alle PC-er som er betraktelig mindre enn en vanlig PC.) (ja, den definisjonen er litt uklar, og mange andre navn inngår i denne kategorien, som f.eks. tablet-PC)

user posted imageuser posted imageuser posted image

Innvendinger?

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (HolgerLudvigsen @ 25/06/2004 : 13:44)
Ja, jeg synes også at vi bør kalle det Stue-PC eller lignende. Greit nok, SFF-formen er desidert størst, men stereoanlegg-pc-er kommer nok til å bli mer og mer vanlig. Dessuten er ikke alle inneforstått med begrepet SFF.

Men så la oss vende folk til å kalle det SFF. Blir sikkert en del stengte tråder i begynnelsen, men kommer det et forum som heter "stue-pc" blir det mer forvirrende enn søppel og annet.

SFF (small form factor) burde det hete.

Mini-pc som beskrives over, hører til i forumet for bærbare.

Lenke til kommentar

Men hvis et slik forum opprettes er det ønskelig å kunne diskutere poster m HTPCer der som denne:

user posted image

Så hvis den og annet ikke dekkes av SFF bør vi velge et annet kategorinavn tror jeg. SFFer går vel ikke nødvendigvis under HTPC eller?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...