Lockedup.net Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Hei Trenger en strømforsyning som er stillegående til maskinen min. Har en bråkete sak nu som jeg kjøpte fra microplex (qtek 450 gold et elller annet) ifjor, men jeg er nå møkkalei volumet på den. Bråker mer en concorde som skal ta av i stuen. Krav til strømforsyning: Rask nok til å drive systemet mitt* Skal ikke være harry, dvs full av neonlys og småhøytalere som spiller barbiegirl i takt med rpmen. system p4 2,8Ghz 800mhz FSB (boxed) x800xt PE P4c800 mobo 2x512mb Ram 1x 80gb hd 1x120gb hd 1x plextor 8xdvdbrenner audigy ls |edit| glemte skjermkort Takker på forhånd. mvh thomas Endret 22. juni 2004 av Lockedup.net Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Denne burde gjøre susen (Fortron/Source, 350W). Edit: Evt. denne hvis du føler 350W blir for lite (men husk det er stor forskjell på billig-watt (allà Q-Tec) og kvalitets-watt). Endret 22. juni 2004 av Snorre123 Lenke til kommentar
moray Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 MIST utgaven (av Fortron/Source 350 W) er bygget med papstvifte og er enda litt mer stillegående. Hvis du er villig til å betale 100,- ekstra, da.. Strømforsyningen er for øvrig testet til å levere godt over 400 W. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Denne burde gjøre susen (Fortron/Source, 350W). Edit: Evt. denne hvis du føler 350W blir for lite (men husk det er stor forskjell på billig-watt (allà Q-Tec) og kvalitets-watt). Jeg har 350 watts versjonen, og er utrolig fornøyd Den er stille, yter bra og er stabil Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Samme her. F/S strømforsyningen er sannsynligvis det beste kjøpet jeg har gjort i data-sammengeng (betalte rundt 600,- for 350W-versjonen). Eneste jeg syns er "negativt" med den, er at ATX-kabelen ikke er bundet sammen med strømpe (slik som f.eks Enermax gjør). Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Er 350w nok nok til min pc da? Tenkte at med det jeg hadde tilkoblet pluss ati x800xt jeg bestilte, så trengte jeg mer en 350W Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Bedre å bruke noen ekstra hundringser når man først skal bytte PSU . Istedet for å kjøpe noe til 500,- idag for å legge den i skrotkassa om et år eller to for å kjøpe enda en med mere effekt til 8-900,- . Da har man brukt tilsammen 14-1500 kroner . Har selv gjort dette mange ganger . Således kasta bort penger istedet for å kjøpe en med effekt nok som holder i lang stund fremover . Men man kan få kraftige gode PSU til rimelig peng også : F.eks denne: http://www.subzerotech.com/index/module/sz..._display/id/168 Norsk web shop: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP520WBLA ... Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Poenget var ikke pengene etc. Spørsmålet var: trenger jeg (med det oppsettet nevnt i første post) en større psu en den på 350W ? Hvis ikke, kjøper jeg den mvh thomas Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Kjøp MIST 550W så har du en PSU som yter nok i et par år, istedet for å kjøpe en billigere oftere (logikk....) Lenke til kommentar
xpert Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 350W holder bra til din maskin. Jeg har et gammelt Chieftec kabinett hvor cpu blåser varmen ut av kabinettet som medfører at psu bare trenger å kjøle seg selv og dermed tusler på 1400rpm, dvs. nesten lydløst. Ellers har jeg en Aopen maskin med "Fortron" 350W psu med 120mm. vifte og denne er nesten like stille. Den får dog endel varme fra cpu. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg har Mist 350w, og har komponenter som lager en del varme. PSU kjører opp turtallet når den får inn varm luft samtidig som den belastes en del, og da er den etter min oppfatning ikke særlig stillegående lenger. Dermed kan det kanskje lønne seg å kjøpe en som er overdimensjonert. Jeg har lagt inn 35 ohm seriemotstand samt "lettet" tempsensoren litt fra ribba for å få Mist`en til å holde kjeft. Den blir brukbart varm da, men det får bare våge seg. De andre komponentene får frisk luft fra en 120mm i bunn som blåser inn og en likedan i topp som trekker ut, begge på 5 volt. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 The muffinman ? THE MUFFINMAN ~ haha du har rett Shrek er bra Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Holder man seg på rundt 70% belastning av psuen som max vil man oppleve at det blåser mindre varmluft ut av den bak . Og dersom den har autofan kontroll vil selvfølgelig viftene gå med lav rpm . Tror nok de fleste med 300-350w PSU'er med power sultne grafikk kort /mye ram og evt. overklokket cpu ligger med rimelig høy belastningsgrad på poweret . Kan derfor være lurt med "reserve" grunnet dette aspektet også, i tillegg til at man slipper å oppdatere på "en stund" . Skulle jeg velge power til det systemet som her beskrives ville jeg gått for en PSU med 20A på +12v eller mer . ... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 The muffinman ? THE MUFFINMAN ~ haha du har rett Shrek er bra Ne-ei. Zappa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå