Gå til innhold

trenger hjelp av ram! FORT!

Anbefalte innlegg

Ram til

Amd athlon 64 3200+ (754) og Shuttle SN85G4....

jeg skal bare han e enkel brikke 512ram.. som passer til det maks pris 1200kr for brikka..

har drevet og settpå Corsair..sin LL brikke men finner ikke singel 512ram av den..

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RAM vil ikke hjelpe. Han forstår ikke det du skriver. RAM kan være en jævel.

Er forresten ikke det der litt mye penger å bruke på 512 MiB?

Sikkert mye penger å bruke på 512 MIB ( hva enn det måtte være :p ), Men viss vi snakker om å bruke mye penger på 512MB ram så er det ganske lurt, så har du en kvalitetsbrikke til å begynne med og så kan du kjøpe enda en kvalitetsbrikke senere når du har penger og behov for det :yes:

Lenke til kommentar
Sikkert mye penger å bruke på 512 MIB ( hva enn det måtte være :p ), Men viss vi snakker om å bruke mye penger på 512MB ram så er det ganske lurt, så har du en kvalitetsbrikke til å begynne med og så kan du kjøpe enda en kvalitetsbrikke senere når du har penger og behov for det :yes:

Altså... har du bodd i en hule de siste årene? "Mi" er den offisielle SI-prefiksen for "megabinary" - 2^20. 512 MB er 512 * 10^6 bytes, mens 512 MiB er 512 * 2^20 bytes.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke folk bare bruke MB? Alle skjønner hva det betyr, og jeg har ikke sett en butikk som bruker betegnelsen MiB når de selger RAM.. :roll:

Edit. glemte å skrive RAM med store bokstaver, ville vært agn for trollene.

Endret av viranth
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke folk bare bruke MB? Alle skjønner hva det betyr, og jeg har ikke sett en butikk som bruker betegnelsen MiB når de selger RAM.. :roll:

Selv om "alle" gjør det, betyr ike det at det er riktig.

Lenke til kommentar

Om det var så feil å bruke MiB ville vel webshopper og slike butikker skiftet fra MB til MiB. "Alle" ville skiftet om det var så feil å bruke som folk her skal ha det til, men hvorfor skjer ikke dette? Er det kanskje fordi det er lettere å bruke MB? ;)

Lenke til kommentar

Om det var så feil å bruke MiB ville vel webshopper og slike butikker skiftet fra MB til MiB. "Alle" ville skiftet om det var så feil å bruke som folk her skal ha det til, men hvorfor skjer ikke dette? Er det kanskje fordi det er lettere å bruke MB? ;)

Det er fordi vanlige folk begynner å lure på hva MiB er når de daffer bort på elkjøp for å kjøpe "datamaskin"

Lenke til kommentar

Det er fordi vanlige folk begynner å lure på hva MiB er når de daffer bort på elkjøp for å kjøpe "datamaskin"

De som "daffer bort på elkjøp for å kjøpe "datamaskin"" skjønner ikke mer bare fordi det er mer "riktig" å bruke MiB.

Lenke til kommentar

Mitt ståsted:

Jeg har ingenting imot folk som bruker MB. Dårlige vaner er vonde å vende, og slik vil det være i lang tid fremover.

Jeg kom med posten min fordi en fyr virket som om han aldri hadde hørt om MiB, og jeg følte et behov for å opplyse ham.

Altså: Ja, alle forstår hva man mener med MB - men det er ikke galt å si MiB (når du mener 2^20 bytes)... tvert imot.

Lenke til kommentar
Mitt ståsted:

Jeg har ingenting imot folk som bruker MB. Dårlige vaner er vonde å vende, og slik vil det være i lang tid fremover.

Jeg kom med posten min fordi en fyr virket som om han aldri hadde hørt om MiB, og jeg følte et behov for å opplyse ham.

Altså: Ja, alle forstår hva man mener med MB - men det er ikke galt å si MiB (når du mener 2^20 bytes)... tvert imot.

fert som du vrenger på ting da... :hrm: ... dessuten så vart det OCZ ram til 975kr på Netshop.no..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...