Raven Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hei Etter at lynet slo ned hele en gang på mandag drepte nedslaget ikke mindre enn 4++ pcer. Over til spørsmålet: Etter å ha skiftet ute strømforsyningen som er den eneste dele som ser ut til å ha fått synlige skader(har demontert hele pcen), lyser det lille grønne lyset som indikerer at det er størm til hket. ASUS A7V600 hk... Men når jeg trykker på powerknappen skjer det nada. Dødt hk? Har noen opplevd det samme er vel spørsmålet, at det bare var å bytte hk for så å være up and runing igjen? Lenke til kommentar
BiGG- Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har et dødt hk liggende, vet ikke hvordan det skjedde,var vel fysiske skader. men alt annet enn hk funket. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 var innom det samme for en par år siden.... flere pc'r, switcher, adsl modem, tråløs router osv... på to av maskinene hadde jeg det samme som du beskriver, på begge var HK blåst, nettverkskorta gone, 1. skjermkort og to lydkort + 3 RAM brikker. DYRT! mitt tips er vel at IHVERTFALL HK ditt er gone-fishing, på det ene kortet kunne jeg følge lyn nedslaget over kortet, mens det andre SÅ urørt ut. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Takker for sjappe svar, får vel slite meg opp til datakjeden og kjøpe meg et nytt hk på den flotte militærlønna mi....Alt som stod på ujordet støpsel overelevde...serveren min tikker og går helt fint....så fint at det lyner... Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Synes synd på det stakars selskapet som du har innboforsikring i! Skjedde det samme her, 30K i datadeler gikk fløyten i lyn. Gjensidige ordnet opp. 3 uker så var pengene på konto. P.S Ved lynnedslag så er "etterskader" ganske vanlig. Kondemer hele pc`en din du, ta ny på evnt.forsikring. Endret 22. juni 2004 av Thorvald Lenke til kommentar
Raven Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Så de dekker det altså? Trodde alt av slik natur som lyn osv. ikke ble dekket av forsikringen eg? Da er det bare å si hallo forsikringsmannen! Fint at du gjorde meg obs på det der. Kabinettet lever vel videre etter sånt som dette vel? Endret 22. juni 2004 av Raven Lenke til kommentar
twarr Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Samme skjedde med meg for ca. 2 år siden, jeg kom hjem fra skolen, skulle skru på pc'en.... jeg hørte bare fullt av surrelyder før den skrudde seg av og jeg så svart røyk ut av den Uansett, fikk alt på forsikringen, men du må betale egen-andel! Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg bor på hybel uten jording i kontaktene, og har alltid vært redd for at dette skulle være en stor ulempe iht lyn. Er dette ubegrunnet? Du sa pcen som sto på ujordet overlevde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå