Gå til innhold

K700i "Made in China"?

Anbefalte innlegg

Kjøpte min Sony Ericsson K700i for kr 3.995,- på Lefdal i Trondheim i dag. Da jeg kom hjem så jeg på esken at det står "Made in China"!

Er alle K700i som selges i Norge laget i China, eller er dette et parti med "billig"-telefoner som Lefdal har fått tak i?

Både på esken og på klistermerket på telefonen står det at den har 32MB...

Trodde den hadde 40MB.... Hvordan finne ut hvor mye den egentilg har?

Akkurat nå står den til lading :hmm:

Endret av Jehro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kina har blitt utrolig mye bedre på kvalitet de siste årene. Mange store selskaper har flyttet hele eller deler av produksjonen sin dit pga lave driftsutgifter (lønn etc) og at kinesere arbeider effektiv og ordentlig.

Tenk dere tilbake noen år da alle lo av "Made in Taiwan". Taiwan har sikkert en bedre produksjonsteknologi og kvalitet enn de fleste europeiske land.

Eneste jeg kan ha problemer med i forhold til Kina er politiske ting/menneskerettigheter o.l

Lenke til kommentar
Kjøpte min Sony Ericsson K700i for kr 3.995,- på Lefdal i Trondheim i dag. Da jeg kom hjem så jeg på esken at det står "Made in China"!

Er alle K700i son selges i Norga laget i China, eller er dette et parti med "billig"-telefoner som Lefdal har fått tak i?

Både på esken og på klistermerket på telefonen står det at den har 32MB...

Trodde den hadde 40MB.... Hvordan finne ut hvor mye den egentilg har?

Akkurat nå står den til lading :hmm:

Nei det er ikke billigtelefoner, de er ekte K700i. Hva annet skulle det være?

;)

Lenke til kommentar
Kina har blitt utrolig mye bedre på kvalitet de siste årene. Mange store selskaper har flyttet hele eller deler av produksjonen sin dit pga lave driftsutgifter (lønn etc) og at kinesere arbeider effektiv og ordentlig.

Tenk dere tilbake noen år da alle lo av "Made in Taiwan". Taiwan har sikkert en bedre produksjonsteknologi og kvalitet enn de fleste europeiske land.

Eneste jeg kan ha problemer med i forhold til Kina er politiske ting/menneskerettigheter o.l

Hvis jeg setter litt av det som jeg har lært i samfunnsøkonomien på skolen, med direkte fakta.. så kan jeg fortelle at de fleste firmaer "flagger ut". Andre parts varer er billigere i utlandet, ikke minst koster arbeidskraften 1/3 av hva den gjør i vest-europeiske land.

Vi kan feks. ta 2 eksempler..

Du ringer Nokia kundeservice.. hvor ender du henn?`Jo med en norsk/svensk/finsk kundebehandler som sitter i India.. fordi der er driftskostnadene noe helt annet...

Siemens.. mobilene er kanskje produsert i Tyskland... Mens hele staben deres med europeiske arbeidere er plassert i Irland. Lavere driftskostnader (i forhold til Norge), samt de har alt samlet et sted.

At telefonen din er produsert i Kina, er faktisk mer positivt enn at den er produsert i et vest-europeisk land, der folk er alt for vant med penger.. og jobber 1/10 av det en kineser gjør for samme prisen.

Det betyr, billgere / samt bedre telefoner produsert i vesten!

Ta til takke med bra / billige produkter fra vesten!

Ting nå til dags, har faktisk bedre kvalitet hvis det kommer fra kina / taiwan, enn fra Norge.

Dette er logisk hvis du ser på arbeidspolitikken / arbeidspolicyn :D

Lenke til kommentar

Gleder meg.. skal kjøpe den på lefdal jeg også i trondheim i en av de nermeste dagene ... å bare fordi bruttern glemte å gi meg ilbake pengene mine som jeg skulla EGENTLIG ha igjen den 12.!!! så det blir nåkk til helgen..

Hvor mange hadde de igjen ?

`

Synes den var gangse billig jeg.

2.695 med Djuice abb :yes:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Mener faktisk å ha sett en dokumentar her om dagen på svensk tv4 om en fabrikk (Tror den het "Flexotronics" eller noe) som produserer mobiler på vegne av de forskjellige fabrikkantene..

Akkurat det programmet handlet om Sony Ericsson telefoner, som bla. ble produsert i den Flextronics fabrikken. (Og så sa de itillegg meget raskt at de også hadde flere forskjelllige produsenter som kunder, bla. Motorola men at de ikke ville si mere om den saken.)

Grunnen til at man velger Kina er pga. det er en ENORM arbeidsgruppe som fortsatt trenger jobb. Mange bor på landsbygda og vil inn til byene, og dermed blir disse fabrikkene på en måte "inngangen" til byene. Dette gjør folk motiverte og de jobber lengre, og mere effektift. Ideelt skal de være unge, friske og raske...

I programmet kunne man se at selskapet søkte folk mellom 16-20 inn til et "engangs" 3års kontrakt. De fikk mat, og soveplass og tjente relativt greit itillegg. (Mange sender pengene hjem alikvel da men) itillegg hadde de butikker på fabrikken der de kunne handle ting..

-

Dette er et eksempel på at det kan lønne seg å investere i ung, rask og arbeidsvillig arbeidskraft. Og kvaliteten kan man nok ikke klage på lengre, mange ville neppe ha tenkt at dette var "made in China" før de leser det, og husk det er langt over 1 milliard innbyggere, så jeg tror (:p) at det nok er noen av de som kan og gjør et meget godt og sollid arbeid..

edit:

Gikk innpå flextronics.com og fannt ut at det var de (Kjente igjenn "logoen").

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Min K700i er A sortering og er laget med de strengeste kvalitets/tekniske krav som er mulig å oppdrive og den er kun å få for personer med en aktiv og dynamisk livsstil, og selvsagt er den laget i et land utenom kina som er et land som bare lager telefoner med sortering langt nede på alfabetet.

Retro....

Lenke til kommentar
Mener faktisk å ha sett en dokumentar her om dagen på svensk tv4 om en fabrikk (Tror den het "Flexotronics" eller noe) som produserer mobiler på vegne av de forskjellige fabrikkantene.. .... .....

Så den jeg også. :wow: Dæven for noen sinnsyke fabrikker. Skjønner godt at de tar fullstendig rotta på det noen europeiske fabrikker når det kommer til kost og effektivitet. Så ut som et trist arbeid. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...