Gå til innhold

Kjernen på AMD...

Anbefalte innlegg

**** ass! Jeg er sikker på at AMD har forhøyet kjernen opp av flata for at folk skal vræke den lettere og kjøpe ny! HELVETE. PottaMadre!

Nå har ikke jeg så vidspennende kunnskap om andre prosessorer, men så vidt jeg veit er det bare Amd som ikke har en stor flate, SOM ER DRIIIT LETT Å ØDELEGGE.

Ps: Inlegget kan være noe hatsk siden jeg akkurat vræka en XP-SHITFUCK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i grunnen ikke så pes med AMD. Bare husk et par ting... 1. bruk shim. 2. pass på at festeklips på fx. Alpha PAL60 er riktig vei.. ellers får man det punktet med mest press på som egetlig skal ligge rett over core'n ligger på sia. Dette resulterer i litt luft mellom core og ribbe... som igjenn resulterer i noe HØY temp.. :smile: og litt knosta core... hehe.. erfaring... :smile: jaja.. d va da min første AMD jeg lekte med.. men man lærer av sine feil.. heh.. forhåpentligvis..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 13:25, Typhon skrev:

Min erfaring med AMD er de tåler det meste av røff behandling. Kameraten min er ikke akkurat "snill" mot komponentene i PC'en, men de holder de. Han har enda ikke ødelagt no.....

Rart... Han må da være usedvanlig heldig.

Har knust 2 cpu`er på ca.3 mnd. (en Intel p3 og en Duron 1000)

Lenke til kommentar

Har med litt teknisk/logisk tankegang, eller bare å kjøpe en shim da. :smile: Tror det er mange som bare presser kjøleren på uten å tenke noe videre over at den blir rett eller noe. Har hørt om flere som har tatt as over hele cpu i stedet for å bare ha på coren, ganske så godt gjort spør du meg, da har man ikke lest så alt for mye av bruksanvisninger, og fortjener egentlig ikke noe bedre.

Flere som sier at det er et under at jeg ikke ødelegger noe hw komponenter (blir jo litt, men det er veldig lite i forhold til det som er vanlig i forhold til hva som gjøres med den stakkars hw`en :wink: ). Er bare å tenke littebittegranne over hva man gjør, så går det meste greit egentlig (selvfølgelig er det enn del prosjekter, f.eks. den gf3 ti 200 palit saken som Lars mekka på, hadde jo en del momenter i seg som økte sjansen for at noe skulle gå galt ganske så betraktelig :sad: )

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 13:57, simiden skrev:

Jeg har aldri knust core i hele mitt liv, og fatter fortsatt ikke hvordan det kan klares. Jeg har montert av og på mange kjøleribber og satt sammen mange maskiner men har ALDRI knust core.

a) Ta deg en tur på byen

B) Kom hjem i 04 tida

c) Sett på ribba =)

Er visse av oss som bare smokker på ribba uten å bry seg om at den faktisk er litt skjør. Har selv tatt en (veldig) liten bit av Duronen min ja :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-18 13:57, simiden skrev:

Jeg har aldri knust core i hele mitt liv, og fatter fortsatt ikke hvordan det kan klares. Jeg har montert av og på mange kjøleribber og satt sammen mange maskiner men har ALDRI knust core.

Samma her :razz:

Lenke til kommentar

Æsj... shims er rett og slett unødvendig jåleri :grin: Sant nok får du dem i mange pene farger, men ærlig talt; er det virkelig så vanskelig å sette på en kjøler? Har aldri knust en core i hele mitt liv (har drevet på en god stund) og kjølerne har blitt bytta ut og tatt av og på hyppig. Vis forsiktighet når dere behandler den viktigste komponenten i maskin så skal det nok gå helt fint.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

får man egentlig shim til de nyeste amd(thourughbred)

har sett litt rundt omkring finner den bare ikke.

kremt hm har faktisk ødelagt 2 xp kjerner (den gangen de kostet 2500 kr) det var surt men jeg lover deg det skal INGENTING til om man presser påfeil plass (ca 0.5KG) oppå kjøleviften

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...