Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overvåking via trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart flytte til en leilighet, og i samme hus så bor det to andre brukere av et trådløst nettverk. Jeg fikk beskjed om at jeg bare kan kjøpe meg et trådløst nettverkskort til pc`en, så kan jeg dele internett med de.

Han som har ansvaret for dette (routeren?) er ganske datakyndig, og jeg lurer på om det er lett for han å komme seg inn på min pc og evt. overvåke mitt internettbruk???? Hva kan jeg gjøre for å beskytte meg mot dette?? :dontgetit:

Håper å høre fra noen som har litt peiling :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke tar imot noen filer fra han og kjører de , så skal det sikkert gå fint det=) Tenker da på keyloggers og trojans jeg da :-p

Men det finnes sikkert noen logger i routeren? eller jeg vet ikke =D

Lenke til kommentar

Hmmm......mener dere at det ikke er noe større problem en dette??? Det må vel være andre måter han kan overvåke på? Trodde at det var mere avansert enn som så...jaja....paranoid og skeptisk jeg da kanskje :hmm:

Lenke til kommentar

Hvem som helst av de andre brukerne i trådløsnettet vil kunne "snappe" opp hva du bedriver, f.eks. med et så enkelt program som Ethereal. De vil kunne lese mailen du sender/mottar, msn, hvilke request du gjør(hvilke sider du besøker) etc.

Dette er baksiden med trådløse nettverksløsningene - det er jo en hub for f...:)

Doffen :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er mulig å overvåke trådløst nettverk.

Det er mulig for han å se alt du gjør på nettet.

Hvilke servere du kobler deg opp mot, til og med rekonstruere TCP-sessions med servere, og derav få tak i passord som ikke sendes kryptert.

Så dersom du ikke finner deg en eller annen proxy som støtter kryptering (slik; Deg--->[KRYPTERT DATA]---->Proxy---->internett), så kan han se så å si alt du gjør. (med mindre du sender kryptert data som f.eks. SSL-sessions o.l.).

Men du kan selvfølgelig også se alt han gjør ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...