Gå til innhold

Asus A7N8X-E vs Abit An7

msh

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse hovedkortene anbefaler dere?Jeg trenger stabil hovedkort,og med masse funksjoner.

Jeg har hatt Abit før,den har vært ustabil.

Hvordan er Asus sin A7N8X-E kort?Er den bedre enn Abit An7?

Jeg har hatt epox hovedkort som var dårlig,plutslig sluttet den å funke.Trenger bra kvalitets hovedkort.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
av dei korta ville eg gått for Asus... men kunne eg få velge mellom noen andre kort så ville eg selfølgelig gått for Abit NF7-S v2.0 :thumbup:

Er ikke Abit An7 nyere og bedre utgaven av NF7-S V2.0?

Lenke til kommentar

Har hatt et a7n8x selv og en kamerat har hatt et, begge spiste harddisker :scared:

Det gikk tre harddisker på hvert av hovedkortene. Fikk heldigvis de på garantien.

Hardiskene var 4 WD'er og to seagates.

Bruker NF7-S v2 nå, funker upåklagelig, bortsett fra en noe unøyaktig temp.sensor, tror jeg.

Lenke til kommentar

Har et A7N8X Deluxe, og er ikke helt fornøyd med det. Mitt forrige EpoX var mye bedre , og det ga også høyere hastighet på internett (ca 5%).

Har endel småproblemer med ASUS-kortet. Bl.a. har jeg hatt endel problemer med lyden. Høres ut som høyttalerne er sprengt (og i starten bråket det mye). Har fått BSOD endel ganger. Skjermen blunket ca. hvert 5. minutt en stund. Får ikke USB2.0 til å funke. Har også hatt problemer med at spill krasjer til desktop. Min gamle Epox-maskin booter MYE fortere. Alt i alt er det en del ting som gjør at jeg absolutt ikke er 100% fornøyd. Det blir nok Epox neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Epox 8RDA3+,den var bra så lenge den varte,men det er ikke kvalitet,plutlsig sluttet den å funke.Nå starter pcen,men ingen ting skjer.

Det var første gang jeg har hatt Epox,og det blir siste gang.Jeg har hatt Abit Kg7-raid hovedkort,den funket bra i 2-3år.Så da ser man at det er kvalitets forskjeller mellom hovedkortene.

Lyd delen er jeg ikke så nøye,jeg har bra lydkort.Audigy2ZS Platinium.

Men Usb2 og firewall portene må funke bra.

Lenke til kommentar
Har et A7N8X Deluxe, og er ikke helt fornøyd med det. Mitt forrige EpoX var mye bedre , og det ga også høyere hastighet på internett (ca 5%).

Har endel småproblemer med ASUS-kortet. Bl.a. har jeg hatt endel problemer med lyden. Høres ut som høyttalerne er sprengt (og i starten bråket det mye). Har fått BSOD endel ganger. Skjermen blunket ca. hvert 5. minutt en stund. Får ikke USB2.0 til å funke. Har også hatt problemer med at spill krasjer til desktop. Min gamle Epox-maskin booter MYE fortere. Alt i alt er det en del ting som gjør at jeg absolutt ikke er 100% fornøyd. Det blir nok Epox neste gang.

Det er stor forskjell på A7N8X og A7N8X-E

Lenke til kommentar

Okay jeg har kjøpt Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort.Men jeg får ikke innstalert Windows :dontgetit: Prøvde både WinME og WinXP.Den henger seg når det kommer grafisk setup :wow: Hva kan det være?

Endret av msh
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på A7N8X og A7N8X-E

Akkurat.

Ang. USB2.0 kjører jeg Win2000 Pro SP4, og er ikke noe nærmere 2.0 for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...