Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og ftp server


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en ftp server på maskinen min. Har windows xp og telenor som isp. Når jeg prøver å koble til serveren vises ingen filer og jeg kan ikke lage noen ny filer. Når jeg kobler til 83.108.***.*** kan jeg ikke koble til, men når jeg bruker 10.0.0.1 kan jeg koble til. Kan det være telenor som hindrer meg i å sette opp en ftp server eller er det noe i xp eller noe annet? Har speedtouch adsl modem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv WindowsXP og Telenorlinje. Kjører ftp hele tia på port 21, så den er ikke sperra. Etter det dem sier på kundeservice, så er alt åpent på det modemet som default.. Prøv å mekke litt på routerfunksjonene i modemet... Jeg kjører trådløs router i tilegg til modemet, og bruker DMZ funksjonen for å få tilgang til min maskin utenfra.

Lenke til kommentar

Høres ut som et passiv-aktiv problem.

 

Sitter du på lokalnett må du bruke aktiv tilkobling og den lokale ip-en når du kobler på maskinen du kjører ftp-serveren. Du kan ikke bruke internett ip, den vil ikke funke (da portene vil bli brukt av to maskiner samtidig gjennom ruteren --> Server og maskinen som kobler på.

 

Det er kun andre som ikke sitter på din linje som kan teste om den offentlige ip-en funker (bruk passiv tilkobling, det er enklest å få til med ruter. Se i manualen til serveren/ruteren din for hvordan)

Lenke til kommentar
Jeg prøver å sette opp en ftp server på maskinen min. Har windows xp og telenor som isp. Når jeg prøver å koble til serveren vises ingen filer og jeg kan ikke lage noen ny filer. Når jeg kobler til 83.108.***.*** kan jeg ikke koble til, men når jeg bruker 10.0.0.1 kan jeg koble til. Kan det være telenor som hindrer meg i å sette opp en ftp server eller er det noe i xp eller noe annet? Har speedtouch adsl modem.

Jeg har akkurat samme problemet... gjelder forsåvidt alle type servere.. ftp/web/dc hub etc...

 

 

men alle utenfra kommer inn på den med 80.108.*.* adressa di...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet er at ingen andre heller klarer å logge på, for ikke engang kontakt med serveren. Har hørt at xp har en innebygget brannmur. I så fall, hvordan endrer jeg brannmuren?

Som agvg sier: Du må videresende porten du vil bruke, til din maskin.

 

For å skru av firewall så går du på avanserte instillinger til tilkoblingen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...