Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger jeg ISDN boksen?

Anbefalte innlegg

Jeg har altså Telenor ADSL og lurer på om jeg MÅ ha den ISDN boksen jeg satt opp en stund før jeg kjøpte ADSL? denne koster jo f... meg over 700kr i leie hver mnd.

Det jeg altså lurer på er om jeg kan sende den ISDN boksen tilbake mens jeg fortsatt kan ringe og bruke ADSL`n samtidig? For det hadde vært kjipt å okkupert tlf linjen i og med at ADSL`n står oppkoblet hele dagen.. :thumbup:;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har altså Telenor ADSL og lurer på om jeg MÅ ha den ISDN boksen jeg satt opp en stund før jeg kjøpte ADSL? denne koster jo f... meg over 700kr i leie hver mnd.

Det jeg altså lurer på er om jeg kan sende den ISDN boksen tilbake mens jeg fortsatt kan ringe og bruke ADSL`n samtidig? For det hadde vært kjipt å okkupert tlf linjen i og med at ADSL`n står oppkoblet hele dagen.. :thumbup:;)

ISDN koster 239,- pr. mnd. ikke 700.. 700 er vel totalt for ISDN og ADSL.

Hvis du skal beholde analog fasttelefon koster denne 159,- pr. mnd i tillegg til ADSL-. Du sparer 80 kr/mnd på å konvertere til analog. Hvis du endrer til analog kan du forsatt ringe samtidig som du bruker ADSL til internett

ISDN-boksen må brukes så lenge du har ISDN tlf ab.

Lenke til kommentar

Vi har ISDN telefon og NGT bredbånd. Tror vi har Tele2 ISDN, men vi har den gamle ISDN-boksen fra Telenor tror jeg (gidd ikke flytte rævva for å sjekke), selv om det visstnok er Telenor sin eiendom? Jaja, de har nå tynt masse penger ut av oss, så kan vel vi få en ISDN-boks igjen for det? Foretrekker ISDN framfor analog, siden du har nummervisning (må du betale ekstra for med analog), og 2 linjer, slik at 2 stk kan preike samtidig. 80kr ekstra/mnd er jo temmelig dyrt (920kr/år), for dette, men det er en kjekkere løsning. Beholder du ISDN, slipper du å konvertere, og dessuten slipper du å kjøpe ny telefon hvis du ikke har en gammal analog et sted. Selv husker jeg at jeg bestemte meg for å ikke godta å gå over til analog igjen, etter at vi fikk ISDN. ISDN-telefon er konge. Men ikke internett...

Lenke til kommentar

isdn-boksen trenger du uansett ikke sende inn. den er telenors eiendom, og de gir blanke i hva du gjør med den - så lenge du ikke kaster den. feks hvis du skal flytte, så skal isdn-boksen bli værende i leiligheten du flytter fra - med mindre du skal installere isdn der du flytter til.

Lenke til kommentar

isdn er langt overlegent pstn når det gjelder telefoni. isdn er -ikke- supadupa internett som telenor mente for noen år siden, men det har vi vel skjønt :).

Tenk også på innvestering i nye telefoner og avskrivning på gamle.. kjedelig om du har en fin B&O isdn telefon f.eks.. da går fort de besparte penga opp i vinningen.

Lenke til kommentar
isdn er langt overlegent pstn når det gjelder telefoni. isdn er -ikke- supadupa internett som telenor mente for noen år siden, men det har vi vel skjønt :).

Tenk også på innvestering i nye telefoner og avskrivning på gamle.. kjedelig om du har en fin B&O isdn telefon f.eks.. da går fort de besparte penga opp i vinningen.

For oss som enda ikke kan få bredband er faktisk ISDN veldig bra, i forhold til modem. Stabiliteten er vel den største forskjellen, og den er jo ikke uvesentlig.

Lenke til kommentar

Tenk også på innvestering  i nye telefoner og avskrivning på gamle.. kjedelig om du har en fin B&O isdn telefon f.eks.. da går fort de besparte penga opp i vinningen.

For oss som enda ikke kan få bredband er faktisk ISDN veldig bra, i forhold til modem. Stabiliteten er vel den største forskjellen, og den er jo ikke uvesentlig.

ISDN-internett suger. Men det er ikke poenget. Poenget er at ISDN-telefon ruler. Og at fyren må ha ISDN-boksen så lenge han har ISDN-telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...