halvardm Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Så fett ut det derre... Tror jeg kommer til å henge inne på mobilpreik ganske ofte..! Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Så fett ut det derre...Tror jeg kommer til å henge inne på mobilpreik ganske ofte..! Takk skal du ha skomaker. Sidene er jo ikke ferdig ennå så dette er ikke endelig design men du ser jo hvordan det blir. Kommer nok til å bli en kvalitets side ja. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg skal bidra med kommentarer for hver mobil jeg har eid! Dette tror jeg blir virkelig bra Lenke til kommentar
Purify Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Uten virkelig bra innhold så blir ikke siden bra uansett, siden den dreier seg rundt et tema som skifter såpass hyppig som mobiltelefoner gjør. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Som ansvarlig redaktør, teknisk trollmann og programmerer på SonyEricsson.no kan jeg jo komme med noen råd: Aktuelle nyhetskilder for siste nytt innen mobiltelefoner og -teknologi er for oss i hovedsak Wired News (Unwired News), Reuters Technology, Phone Scoop, infoSync World, ZDNet UK News Mobile, ZDNet UK News 3G/GPRS, silicon.com mobile & wireless, my-symbian.com, og til nød norske nettsteder som digi.no, dinside økonomi, ITPro Technet og Dagens Næringsliv. Vi publiserer dessuten mange av nyhetene vi skriver på ITPro i tillegg til på sonyericsson.no. Når vi finner en nyhet som er av interesse prøver vi å finne den samme nyheten i flest mulig kilder, for så å lage en egen versjon av nyheten, ved oversetting og omskriving. Dette sikrer at nyheten blir så troverdig og korrekt som mulig. Jeg har utviklet det meste på sonyericsson.no selv, og har laget administrasjonssider for nyhetene i PHP. Alt er vel egentlig PHP-programmert... Forumet er open source, og naturligvis ikke selvutviklet, men jeg har gjort en rekke modifikasjoner i PHP-koden til forumet slik at det passer våre behov. Har også kodet resten av nettstedet manuelt, slik at vi får det slik vi vil ha det. Forøvrig ser design-utkastet deres til mobilpreik veldig bra ut; ryddig og pent. Et lite tips: ta backup av forumet/databasen minst én gang i uken. Kjedelig dersom noe skjer med serveren og du mister en hel måned med innlegg i forumet. Det har heldigvis ikke skjedd hos oss ennå... Mvh Andreas, SonyEricsson.no Endret 25. juni 2004 av hessel Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Takker for god informasjon hessel. Meget snillt av deg. Vi bygger opp admin i php vi også. Bruker du rss feed eller sjekker dere innom alle sidene? Kunne du slengt ut alle linkene så det blir litt lettere? Hvordan fikk dere sponsor? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 (endret) Du får vel sponsor hvis det blir mange som titter innom per dag... Da er jo det bare å spørre noen.. Sikker alltid noen som vil reklamere for noe.. Spør en telebutikk eller noe? Kanskje det passer! EDIT: Du må jo også overbevise de om at dette er seriøst.. Endret 25. juni 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Da ville jeg tro at en voksen person gjør bedre inntrykk enn en 14-åring. Med henhold til seriøsitet that is. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Da ville jeg tro at en voksen person gjør bedre inntrykk enn en 14-åring. Med henhold til seriøsitet that is. Det skjønner jo jeg også. Også er jo jeg ikke 14 heller da. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det skjønner jo jeg også. Også er jo jeg ikke 14 heller da. Ikke? Synes det ble sagt at du var fjorten for en liten stund siden.. menmen, not important. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Det kan være det samme, så lenge du er under 17-18. Hvor gammel er du? Jeg håper at du gjør en ordentlig jobb med innholdet på sida, for da kan den bli riktig så bra. Prøv å verv så mange frivillige som mulig. Da tenker jeg egentlig ikke på kompisene dine som ikke kan formulere seg og har masser av skrivefeil, men på interreserte folk som skriver godt. Ikke slemt ment mot de du henger sammen med, men de er sikkert ikke så veldig flinke til å formulere seg i og med at dere ennå er på ungdomsskolenivå. Good luck, håper det blir bra. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bruker du rss feed eller sjekker dere innom alle sidene? Kunne du slengt ut alle linkene så det blir litt lettere? Hvordan fikk dere sponsor? RSS feeds ja. Du kan jo installere FeedReader (http://www.feedreader.com): et genialt program. Linkene til RSS feeds kan du vel finne selv? hehe... LITT jobb må vel du også gjøre... Sponsorer og andre avtaler er en forretningshemmelighet. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Prøv å verv så mange frivillige som mulig. Da tenker jeg egentlig ikke på kompisene dine som ikke kan formulere seg og har masser av skrivefeil, men på interreserte folk som skriver godt. Ikke slemt ment mot de du henger sammen med, men de er sikkert ikke så veldig flinke til å formulere seg i og med at dere ennå er på ungdomsskolenivå. Jepp! Et meget viktig poeng. En bruker som kommer inn på et nettsted for første gang danner seg et førsteinntrykk av nettstedet ut i fra det han/hun leser. Dersom språket er så dårlig at det blir vanskelig å lese tekstene sammenhengende, så er dere på ville veier. Typiske eksempler på dårlig språkbruk er orddelinger, overdreven bruk av utropstegn/spørsmålstegn, brudd på å- og og-reglene og annet. De siste årene har det (dessverre) gått inflasjon i rettskrivingsreformer. Dette århundret kan framskaffe et helt nytt skriftspråk gjennom en prosess i flere trinn, dersom utviklingen fortsetter. Det kan ventes å arte seg slik: I 2005 introduseres apostrof foran genetivs-s i egennavn. I 2006 utvides bruken også til genetiv's- eller fuge-s i fellesnavn. Samme året generalisere's regelen til å gjelde for alle ord som ender på enkelt-s. I 2007 må alle sammen satte ord sær skrive's ved ord delinger. «Å» overtar som konjunksjon å «og» går ut av språket. I 2011 syn's folk flest at det har blitt for hvanskelig å huske hvilke ord som skal ha hv å hvilke som skal ha v, så hv blir skrive måte for alle slike ord. Samme året over tar «åsså» som infinitiv's merke. Det er nå få som sjenner for sjellen på skj, kj å sj, så sist nevnte blir felle's skrive måte for alle ord med disse konsonantene. I 2021 går den arkaiske skrive måten «også» ut å erstatte's med sms varianten «oxo». Samme året opp ta's boxtaven x i språket å ta's i bruk for x lyden etter en kort hvokal. Hved nytt ar opp gi's de sar norske vokalene æ, ø a å, a erstatte's av hen hold's hvi's a, o a a. I 2032 gar Norge inn i EU, a ordet «nei» erstatte's av «ja». De's uten hviker det tidligere «ja» for det lenge mer populare «je's». :sam tidig privatisere's SprakRadet a sjope's av Dagbladet. :i 2040 er det knapt noen som kan klare a sjille mellom «a» assa «assa», sa «assa» blir felle's skrive mate. :sex ar seinere etter mange ar's for hvirring sla's han assa hun sjonn sammen, assa skrive mata blir hvalg fritt, -en eller -a for den bestemte artikkela. :dobel konsonanta for sviner i 2042. :in 2057 EU introduce su new gemeinsam sprog «Euro-talk» kai the vieux sprogs esse förbjudado. Slik vil vi vel ikke ha det? Her finner dere flere språkråd Endret 26. juni 2004 av hessel Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Da ville jeg tro at en voksen person gjør bedre inntrykk enn en 14-åring. Med henhold til seriøsitet that is. Om det er en voksen person eller en 14 åring har da ingenting å si, så lenge vedkommede kan sakene sine... Jeg kan love deg at det finne utrolig mange useriøse voksne folk også (da tenker jeg på skrivespråk/ortografi og generell administrasjon). I forumet mitt har jeg minst to voksne folk som er ansatt i telebutikker, men som skriver og diskuterer som en 14 åring. (håper ikke noen fra forumet mitt leser dette ) Så lenge du er flink å skrive, kan du få til en del... En eventuell annonsør trenger jo ikke å vite alderen din. Skriver du bra, kan det være annonsøren tror du er voksen. Det er det som er kjekt med e-post vet du, du kan utgi deg for å være en profesjonell forretningsmann med masse erfaring. Ingen som ser at du egentlig spiller CS, drikker rød brus med sugerør og gjør lekser Endret 26. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Purify Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) I 2032 gar Norge inn i EU, a ordet «nei» erstatte's av «ja». De's uten hviker det tidligere «ja» for det lenge mer populare «je's». :sam tidig privatisere's SprakRadet a sjope's av Dagbladet. :i 2040 er det knapt noen som kan klare a sjille mellom «a» assa «assa», sa «assa» blir felle's skrive mate. :sex ar seinere etter mange ar's for hvirring sla's han assa hun sjonn sammen, assa skrive mata blir hvalg fritt, -en eller -a for den bestemte artikkela. :dobel konsonanta for sviner i 2042. Jeg skjønte ingenting av det der, bortsett fra poenget. Jeg er helt enig, språket vårt er på vei til å ta en horribel vending. Men jeg ser egentlig ikke at dette har så mye med topic å gjøre. Om det er en voksen person eller en 14 åring har da ingenting å si, så lenge vedkommede kan sakene sine... Jeg kan love deg at det finne utrolig mange useriøse voksne folk også (da tenker jeg på skrivespråk/ortografi og generell administrasjon). I forumet mitt har jeg minst to voksne folk som er ansatt i telebutikker, men som skriver og diskuterer som en 14 åring. (håper ikke noen fra forumet mitt leser dette ) Så lenge du er flink å skrive, kan du få til en del... En eventuell annonsør trenger jo ikke å vite alderen din. Skriver du bra, kan det være annonsøren tror du er voksen. Det er det som er kjekt med e-post vet du.. Nå var det da snakk om å gå til nærmeste telebutikk og spørre muntlig. Jeg kan ikke forestille meg at hvis jeg jobbet på en butikk og det kom en 14-åring inn døra og spurte om jeg ville sponse et nettsted som han driver, at jeg ville gjort noe annet enn å le. Men hvis det derimot kom en voksen inn som tok ordet og la fram masse gode fakta for sida, besøkstall o.l. før jeg rakk å svare "nei", da ville tonen min vært en helt annen. Men jeg må si meg enig med deg også, alder skal ikke ha noe å si. Man skal ikke bli tatt useriøst selv om man er 14 år. Det er rett og slett helt latterlig at akkurat den alderen blir så latterliggjort. Ja, jeg er nettopp fylt 15, og ja, jeg skjønner at 14-åringer flest har en utrolig irritende væremåte, med tanke på humor, høylytt snakking etc. Men det er fortsatt teit at det får _veldig_ mange eldre til å tenke "å herregud, en fjortiss, jeg kan da ikke stole på han". Nok OT for nå. Endret 26. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
hessel Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 (endret) Men jeg ser egentlig ikke at dette har så mye med topic å gjøre. Hehe... neida. Var bare ment som et lite apropos til det du skrev. Endret 26. juni 2004 av hessel Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Det kan være det samme, så lenge du er under 17-18. Hvor gammel er du? Jeg håper at du gjør en ordentlig jobb med innholdet på sida, for da kan den bli riktig så bra. Prøv å verv så mange frivillige som mulig. Da tenker jeg egentlig ikke på kompisene dine som ikke kan formulere seg og har masser av skrivefeil, men på interreserte folk som skriver godt. Ikke slemt ment mot de du henger sammen med, men de er sikkert ikke så veldig flinke til å formulere seg i og med at dere ennå er på ungdomsskolenivå. Good luck, håper det blir bra. Er faktisk 18 om et par måneder. Har lest pm skomaker, og det er Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har ikke tid til å lese alle postene nå (sitter på en barneskole i Haugesund), men takk for all kritikk så langt, og for glimrende tips! Imorgen reiser jeg til Spania! Vi snakkes! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har ikke tid til å lese alle postene nå (sitterpå en barneskole i Haugesund), men takk for all kritikk så langt, og for glimrende tips! Imorgen reiser jeg til Spania! Vi snakkes! Yeah, god tur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå