Gå til innhold

Endelig drømme pcen


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig funnet drømme pcen

 

Stemmer det at flatsjermer ikke egner seg så godt på spill ? eller har dette blit bedere med tiden

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...viewstab#tabtop

 

Dette er hva jeg har satt sammen

 

Intel® Pentium® 4 Prosessor 560 med HT technology (3.6GHz, 800MHz FSB, 1MB cache)

 

2048MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024]

 

320GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x160GB, 7.200RPM m. 8MB DataBurst

 

256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support

 

Dell 1901FP HAS 19" (19" VIS) UltraSharp™ Digital flatskjerm

 

 

Takk for alle tips om ny pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg endelig funnet drømme pcen

 

Stemmer det at flatsjermer ikke egner seg så godt på spill ? eller har dette blit bedere med tiden

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...viewstab#tabtop

 

Dette er hva jeg har satt sammen

 

Intel® Pentium® 4 Prosessor 560 med HT technology (3.6GHz, 800MHz FSB, 1MB cache)

 

2048MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024]

 

320GB SATA Harddisk RAID 0 Stripe 2x160GB, 7.200RPM m. 8MB DataBurst

 

256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support

 

Dell 1901FP HAS 19" (19" VIS) UltraSharp™ Digital flatskjerm

 

 

Takk for alle tips om ny pc

Det er et veldig bra pc :yes: . Ønsker meg en sånnen og, men jeg ville gått heller for socket 939 og en A64 FX53. Det er ikke d at jeg synes at datamaskinen er ikke veldig bra men jeg hadde dårlig erfaring med prescott cpu'er.

 

Edit:

Skrivefeil.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Synes det ødelegger helhetsintrykket, når man skal ha skikkelig bra PC, og så kjøper man Dell som grunn-PC.

 

Det er ikke så vanskelig å sette sammen selv, jeg kan godt gjøre det for deg ;)

 

Tror du klarer deg fint med 1 GB RAM, du klarer ikke fylle ut 2 GB. Regner med at du hadde planlagt å klokke med den RAM-men...? Ellers holder det med PC3200.

 

Ser du skal ha godt skjermkort og da regner jeg med at du skal spille, så du skal ikke ha AMD64 PC, da vil du få en real spill-PC :thumbup:

Lenke til kommentar
Synes det ødelegger helhetsintrykket, når man skal ha skikkelig bra PC, og så kjøper man Dell som grunn-PC.

 

Det er ikke så vanskelig å sette sammen selv, jeg kan godt gjøre det for deg ;)

 

Tror du klarer deg fint med 1 GB RAM, du klarer ikke fylle ut 2 GB. Regner med at du hadde planlagt å klokke med den RAM-men...? Ellers holder det med PC3200.

 

Ser du skal ha godt skjermkort og da regner jeg med at du skal spille, så du skal ikke ha AMD64 PC, da vil du få en real spill-PC :thumbup:

Jeg er enig med deg, men jeg synes at hvis han har 40000kr så har han råd til en FX-53 system som jeg synes er bedre enn en p4 3600 MHz, spesielt når windows 64-bit kommer ut. Han sa at takker for alle tips. Så siden han har så mye penger, kan han kjøpe det beste som er et FX-53 system :thumbup: .

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Jeg har nesten problemer med å godta at det er snakk om en Dell-maskin.

 

Personlig sverger jeg til dette oppsettet, som jeg selvfølgelig har laget selv.  ;)

 

S-ATA-kontrolleren er kjekk å ha, samt diskettstasjonen.  :yes:

 

Vifter kjøpes hos Microplex. Dette er min drømme-PC!  :w00t:

Er 100% enig, men kanskje et litt billigere skjerm :hmm: . Sånt at begge koster 40000. Da blir det lett å velge FX-53 systemet istedenfor dell :yes:

 

EDIT:

skrivefeil

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Skjermen du har der er den samme som jeg har... Veldig bra til spill etc, og så kan man flippe skjermen 90' om man skal jobbe nedover :D

 

Videre fungerer min DELL helt finfint... var imot ferdigPC til jeg fikk min DELL, men nå er DELL finflott! :p sånn til info...

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg blir meget fornøyd med denne pcen :thumbup:

Jeg også! :thumbup:

Men jeg ville heller kjøpt AMD FX-53 (socket 939), et hovedkort MED PCIe og X800XT (PCIe), et par raptorer i raid 0 til OS og programmer og en stor harddisk til å lagre annet på... Også en bra 19" flatskjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg også! :thumbup:

Men jeg ville heller kjøpt AMD FX-53 (socket 939), et hovedkort MED PCIe og X800XT (PCIe), et par raptorer i raid 0 til OS og programmer og en stor harddisk til å lagre annet på... Også en bra 19" flatskjerm.

Jepp, helt enig. Lite vits å svi av så mye på et system som faktisk ikke støtter 64-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...