Gå til innhold

Velge mellom Sony DSC-W1 eller HP PhotoSmart R707

Anbefalte innlegg

Jeg lider av beslutningsvegring her. Jeg har ikke noe digitalkamera fra før bortsett fra et Sony DCR-PC120 videokamera som jeg er fornøyd med. Siden videokameraet også bruker MemoryStick (men ikke Pro) heller jeg litt over til Sony. I tillegg trenger en ikke docking-stasjon til Sony, mens HP må ha det for å vise bilder/video på TV. Med docking blir prisen omtrent det samme, eller så lik at det ikke spiller noen rolle for meg. Sony P100/120 høres også ut som mulige valg etter det andre har skrevet på forumet.

Noen tips om hva jeg bør velge? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. blir et spørsmål om behov dette her. HP har bedre software og noen fancy funksjoner som rødøyefjerning og panorama. Sony er en del raskere, og w1 har denne deilige 2.5" skjermen, AA batterier og som du sier ikke dockingstasjon. Uten docking er HP noe billigere, men med er det hipp som happ..

Hva p100 angår har denne mindre skjerm enn w1 men har undervannshus tilgjengelig (vet ikke hvordan det er med hp) og er ellers samme ulla.

Tror du blir veldig fornøyd uansett, jeg!

Lenke til kommentar

Hmm... Det koster penger for et undervannshus, ja. Ser at begge Sony-kameraene kan ta tilleggsoptikk hvis en pøser på penger. Hvis noe sånt er aktuelt er det kanskje like lurt å kjøpe et dyrere kamera med større zoom? Bortsett fra at det ser ut som om nesten ingen går til bedre vidvinkel enn 38mm for tilsv 35mm film, og da gir det jo fornuft å kjøpe en vidvinkel-konverter. En 0.7X konverter ville da gi tilsv. ca 27mm?, som er veldig bra. For meg virker det som om jeg veldig ofte kunne trenge mere vidvinkel, men sjelden mere tele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...