Erltot Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 når jeg holder på med grafikk ting, spiller osv så hender det at skjermen ikke får signal mer, og jeg må restarte pcen.. har ATI Radeon 9800 pro, 256 mb versjonen.. fra sapphire.. har sett at dette har skjedd hos noen andre jeg kjenner og som har et gf4 kort.. plz hjelp, er ubeskrivelig irriterende når det skjer Lenke til kommentar
Shader Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Kanje det er driverproblemer... Har du de nyeste driverne? Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 jepp.. oppdaterte fra www.ati.com for mindre en en uke siden Lenke til kommentar
Shader Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) ,22/06/2004 : 22:23] jepp.. oppdaterte fra www.ati.com for mindre en en uke siden Hmm... Da er jeg ikke sikker på hva det kan være. Kanje det er feil med kortet...? Endret 22. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 har kortet både DV-I og VGA utgang? isåfall prøv en skjerm på det du ikke bruker.. og se om det er samme problem.. Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 kan prøve det.. come back later for more info Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 nah hjalp ikke.. noen andre forslag ? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Du har satt i ekstra strømkontakt i skjermkortet, hvis kortet krever det? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Da kjøper du deg et Nvidia kort Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 lol har tenkt på det, men siden det kostet 5k og fungerer stort sett ellers så får jeg vel sitte på det litt til Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har samme problemet... hadde et 9600, kjøpte et nytt 9800 pro... problemet har vert der fra dag en.. har prøvd alle drivere, null effekt, fiksa i biosen, null effekt, fikksø strømforsyningen, null effekt... vært innom forumer verden rundt... ingen vet hva det er, og har lest om minst 20 like tilfeller... men ingen for fiksa problemet! Good luck! Tell me if you solve it! Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ooops... kanskje litt pesimistisk reply, men det begynner å gå meg på nervende! Men lurte på en ting... hva for et mobo/chipset har du?! Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Er det bare skjermen som ikke får signal ? Kan du restarte ved hjelp av tastaturet ? Jeg spør fordi jeg har et lignende problem som jeg ikke finner ut av. Hos meg fryser hele pc'n når skjermen blir svart. Den ser eller høres ikke unormal ut, men det går ikke å bruke tastekombinasjoner for å slå av/restarte pc'n. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 høres ut som skjermkortet får for lite strøm, har du prøvd å justere agp spenningen? Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 høres ut som skjermkortet får for lite strøm, har du prøvd å justere agp spenningen? Det har jeg prøvd... men fant det ikke i biosen! Hvor hvor hvor? Detaljert beskrivelse plz! Hørt det kan hjelpe å sette den fra 1.5 til 1.6, men noe mer var ikke å anbefalle...! Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 nei, tastaturet funker ikke heller, og lyden kutter.. ser ut som et "Major problem" dette her.. kanskje noen burde rope vasku til ATI? Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 btw har et asus HK, må innrømme at omtrent alle jeg har sett som har samme problem har og et asus HK kombinert med ati skjermkort Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hmm, tror ikke det har noe med ASUS og ATI sammen, jeg hadde nemelig før et ASUS P4PE HK og et ASUS 9800XT (ATI). Har du prøvd og formatert? Og før du formaterer legg alle "updater" på en cd (Kan ogås bestilles fra Microsoft.no). I tilegg ha DirectX 9.b klar og drivere klar på cd. For og så legge driverne inn i følgende rekkefølge: 1. Formater 2. Innstaller alle Windows Updatene. 3. Innstaller DirectX 9.b 3,5. Innstaller evt drivere til HK (Chipset el.) 4. Innstaller evt drivere til skjerm 5. Innstaller drivere til GFX kort 6. Innstaller Virusprogram og evt brannmur. Dette er en veldig grei måtte og utelukke evt software feil, etter at du har gjort følgende kjører du div benchmark programmer for og teste om *feilen skjer igjen. *Hvis dette er tilfelle har du stortsett krav på og få nytt kort via garanti. Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Du er sikker på at powersupplet klarer å gi nok strøm. 9800 pro trekker en del... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå