Gå til innhold

5.1 lyd (Asus P4P800)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et elendig 5.1 mini hjemmekinoanlegg på QXL i fjor, og fikk aldri noen surround, fordi jeg ikke hadde digital-in på det.

Jeg har kjøpt meg et ASUS P4P800 Deluxe hovedkort. Når jeg var inni innstillingene til lyden på mitt nye hovedkort, så kom jeg over noe jeg aldri har sett før..

wizard.jpg

Vil jeg få surround på anlegget mitt hvis jeg bruker 3 stk 3,5 mm tilslutningskabler? (stereoplugg til 2 stk RCA hannkontakter).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stresser med å finne info om anlegget.. Men siden jeg bare gjorde et røverkjøp, og fikk meg et drittanlegg til 500 spenn, så er alt jeg finner navnet:

KODA AM900 Mini 5.1 Theatre

Består av:

Sub, center, left, right, rear left og rear right..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg tester med headset i hver av utgangene, så kommer det kun lyd i èn av dem. Jeg bruker jeg 3 stk kabler (3,5mm sterio til 2xRCA phono plugs) fra alle tre utgangene.. Men får kun lyd i left og right.. rear, center og sub er uten lyd..

Lenke til kommentar

For å få "ekte surround" DD og DTS MÅ! du ha en digital utgang på lydkortet og en digital inngang på forsterkeren..... Men bare for å få lyd i alle kanaler så burde den patenten din funke..... har ikke du phono inn på subben da? hvis ikke kan du kjøpe phono-subkabel og teste med det

Lenke til kommentar
For å få "ekte surround" DD og DTS MÅ! du ha en digital utgang på lydkortet og en digital inngang på forsterkeren..... Men bare for å få lyd i alle kanaler så burde den patenten din funke..... har ikke du phono inn på subben da? hvis ikke kan du kjøpe phono-subkabel og teste med det

Jeg har det samme som på bildet over..

Vet at man må ha digital inn og ut for å få skikkelig surround.. Men det er også en form for surround når man gjør sånn som jeg vil nå..

Problemet er fortsatt at det ikke skjer noen forandringer etter at jeg har gjort instillingene..

Lenke til kommentar

Det er ingen instillinger i verken BIOS, Lydegenskaper eller SoundMax Controlpanel..

Hva mer har jeg å prøve da? DET KOMMER BARE IKKE LYD FRA 2 AV UTGANGENE..

** En ting som kanskje ikke har noe med saken å gjøre; men jeg har ekstra tilkoblinger for mic og lyd ut også.. (som jeg bruker å ha headset i)..

Dette som er med i Antec Sonata kabinettet..

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...