Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nullmodem kabel.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal sette opp "nettverk" mellom 2 maskiner, bærbar og stasjonær med en nullmodem kabel.

Dette er en seriell kabel, hunnkjønn med plass til 9 pinner, jeg har kabelen i hånda og den er merka med :"admin cable rev b", er den kryssa? lurer jeg på da, dette er en en seriell kabel som jeg tror vanligvis går mellom router og hub o.l...Er det muligheter for å se om kabelen er kryssa/snudd ved merke lappen...finner heller ikke no strømmåler her som jeg kunne ha brukt å sjekka momentet på hver pinne..

Takker for svar. (ops!: Har ikke maskinene som skal kobles til her, derfor har jeg ikke/mulighet til å prøve akkurat nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei boza!

Husker ikkej kor mange pinner etc..Ein nullmodem kabel..Har ikkje brukt den på lenge..

Det eg kanskje ville råde deg til var å kjøpe eit nettverks kort til den bærbare og eit nettverkskort til den stasjonære + ein kryssa tp kabel..

Det er ikkje store innviseringa i dag..(sjølv om alt er relativt..)

Du får nok eit netterverkskort for ein 200,- +/-

Og ein kryssa kabel er ikkje spessielt dyr..

Grunnen til at eg vil annbefale dette er pga. at det gir mykje meir overføringskappasitet..

No seier ikkje du kva du vil med nettverket..

Men,vil likevel annbefale løysningen eg har nemt uansett om du vil spille eller overføre filer..

Lenke til kommentar

Hei Hassan, takker for svar.

Jeg skjønner at det hadde vært best med 2*Nettverkskort og krysa tp, men den bærbare skal brukes mot flere stasjonære på flere forskjellige steder, så da er det bare i bunn å grunn å innstaller direkte kabeltilkobling på de stasjonære, og overføre filene som er småe, dvs excell, word filer osv som sjelden kommer til å bli over 10mb store, selv det tar litt tid, men det er den greieste løsningen i min situasjon.

Og den bærbare har kike integrert nettverkskort, og de stasjonære har ei nettverkskort.

Har søkt på nettet, men da finner jeg bare hvordan jeg manuelt kan krysse dem, og den kabelen jeg har er ikke til å åpnes...så hmm..

:smile:...

Takker for svar!

Lenke til kommentar

*5*4*3*2*1 ------ *5*4*3*2*1

*9*8*7*6 ------ -- *9*8*7*6

Sånn ser det ut i begge ender der *="hull", ser lixom ut som den ikke er kryssa, men er sikker...

Men er det ingen som har peil på den merkelappen som er på'n? Admin cable rev B?...

Takker for enda mer svar.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-04-18 10:37 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-04-18 10:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-04-18 10:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...