Rikky Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Har montert opp radiator, pumpe og vanntank til prøvekjøring. Systemet har gått noen timer nå, men det er veldig mye luft i systemet. Jeg har snudd og flyttet radiatoren en del, og det virker som all luften er ute av den nå. Men det er veldig mye småbobler i kretsløpet, vil disse forsvinne etterhvert? Når det gjelder tanken har jeg snudd den 90 grader for anledningen for å få den som høyeste punkt. Den er full av vann, men jeg lurer på om det at nippelen er så høyt opp kan føre til at luften blir pisket inn i vannet? Bør jeg bytte plass på nippelen og proppa? Endret 24. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har dette problemet selv jeg. Løste det ved å sette en teskje ned i tanken foran innnsuget til pumpa. Gjør du det så blir det bedere i løpet av 5-10 minutter. Lenke til kommentar
moray Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Men det er veldig mye småbobler i kretsløpet, vil disse forsvinne etterhvert? Disse forsvinner etterhvert, forutsatt at pumpa ikke trekker luft, da. Å knipse litt på slangene gjør at prosessen går fortere. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 PS: trykksiden på en sentrifugalpumpe bør være opp! Kan være det som gjør at du får bobler (at de ikke går vekk så fort ihvertfall). Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Følg teknikeren sitt råd, det funker helt sikkert. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 jeg hadde _nesten_ samme problem en gang.. og da var det en liten sprekk i ei vannblokk som sugde masse luft inn i systemet . jeg tenker på da om at kanskje du kan ha en liten sprekk ett sted hvor det suges inn luft ? du kan evt sjekke det med å klemme på slangen som går til inntaket til tanken slik at pumpa skaper trykk i systemt, så ser du om det begynner å lekke Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 (endret) Skal prøve teskjetrikset. Grunnet til at pumpa ligger på bildet er at det er eneste måten jeg får tanken til å være høyeste punkt. Pumpa skal stå oppreist. Takk for svar, folkens! Edit: Men bør jeg bytte plass på nippelen og proppa i tanken? Vannet kommer inn helt øverst i tanken, og jeg har vanskelig for å tro at en luftlomme kan ligge i fred der. Tror jeg prøver, jeg! Men det får bli i morgen (les: senere i dag), nå er det leggetid. Endret 23. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 Liten update: Har byttet plass på niplene nå, men det hjalp ikke stort.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2004 (endret) Enda en update: Byttet ut tanken med en 1 liters mugge, null luft i systemet. Det ser ut som tanken pisker luften inn. Noen som har forslag? Har ikke fått det teskjetrikset til å fungere.. Hvordan kan jeg modde tanken sånn at luftlomma på toppen får ligge i fred? Setter pris på all hjelp.. Edit: Og problemet med tanken er løst! Jeg klipte det blå filteret til pumpa i to og plasserte den ene delen i tanken, så ble jeg kvitt all luften. I morgen skal jeg se om jeg ikke får montert alt i PC-en. Endret 24. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 slik at niplene er lengst vekk. Hvis du har nipler i den delen av tanken som vender mot jordas indre ( ), bør det fungere! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Enda en update: Byttet ut tanken med en 1 liters mugge, null luft i systemet. Det ser ut som tanken pisker luften inn. Noen som har forslag? Har ikke fått det teskjetrikset til å fungere.. Hvordan kan jeg modde tanken sånn at luftlomma på toppen får ligge i fred? Setter pris på all hjelp.. Edit: Og problemet med tanken er løst! Jeg klipte det blå filteret til pumpa i to og plasserte den ene delen i tanken, så ble jeg kvitt all luften. I morgen skal jeg se om jeg ikke får montert alt i PC-en. Jepp,det har vært annbefalt tidligere å gjøre det på slike tanker , tror det var i en test av de eller noe sånt . Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 har samme problemet, men har ikke den MIST tanken men en fra aquacomputer. Det er noe dritt derfor går jeg over til et helt lukka system (fra swiftech) med fill&bleed vetil i stede Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Kva stoff har du i vatnet.?`Har det same problemet i 5-10 min. Men etter det fer boblene. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hvis du har tilsatt for mye water-wetter (Redline-Zerex osv)? Så får du slike bobler/skum. Bruk destillert fra apotek og bland i maks 4-5%. det er bedre med litt mindre enn for mye. edit: skrivefeil Endret 1. juli 2004 av Bofur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå