Gå til innhold

Luftbobler i vannkjøling (bilder) *EDIT: LØST*

Anbefalte innlegg

Har montert opp radiator, pumpe og vanntank til prøvekjøring. Systemet har gått noen timer nå, men det er veldig mye luft i systemet. Jeg har snudd og flyttet radiatoren en del, og det virker som all luften er ute av den nå. Men det er veldig mye småbobler i kretsløpet, vil disse forsvinne etterhvert?

boble1.jpg

Når det gjelder tanken har jeg snudd den 90 grader for anledningen for å få den som høyeste punkt. Den er full av vann, men jeg lurer på om det at nippelen er så høyt opp kan føre til at luften blir pisket inn i vannet? Bør jeg bytte plass på nippelen og proppa?

boble2.jpg

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde _nesten_ samme problem en gang.. og da var det en liten sprekk i ei vannblokk som sugde masse luft inn i systemet . :hmm: jeg tenker på da om at kanskje du kan ha en liten sprekk ett sted hvor det suges inn luft ?

du kan evt sjekke det med å klemme på slangen som går til inntaket til tanken slik at pumpa skaper trykk i systemt, så ser du om det begynner å lekke :)

Lenke til kommentar

Skal prøve teskjetrikset. Grunnet til at pumpa ligger på bildet er at det er eneste måten jeg får tanken til å være høyeste punkt. Pumpa skal stå oppreist.

Takk for svar, folkens!

Edit: Men bør jeg bytte plass på nippelen og proppa i tanken? Vannet kommer inn helt øverst i tanken, og jeg har vanskelig for å tro at en luftlomme kan ligge i fred der. Tror jeg prøver, jeg! Men det får bli i morgen (les: senere i dag), nå er det leggetid.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Enda en update: Byttet ut tanken med en 1 liters mugge, null luft i systemet. Det ser ut som tanken pisker luften inn. Noen som har forslag? Har ikke fått det teskjetrikset til å fungere.. Hvordan kan jeg modde tanken sånn at luftlomma på toppen får ligge i fred?

Setter pris på all hjelp..

Edit: Og problemet med tanken er løst! Jeg klipte det blå filteret til pumpa i to og plasserte den ene delen i tanken, så ble jeg kvitt all luften. I morgen skal jeg se om jeg ikke får montert alt i PC-en.

:)

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Enda en update: Byttet ut tanken med en 1 liters mugge, null luft i systemet. Det ser ut som tanken pisker luften inn. Noen som har forslag? Har ikke fått det teskjetrikset til å fungere.. Hvordan kan jeg modde tanken sånn at luftlomma på toppen får ligge i fred?

Setter pris på all hjelp..

Edit: Og problemet med tanken er løst! Jeg klipte det blå filteret til pumpa i to og plasserte den ene delen i tanken, så ble jeg kvitt all luften. I morgen skal jeg se om jeg ikke får montert alt i PC-en.

:)

Jepp,det har vært annbefalt tidligere å gjøre det på slike tanker , tror det var i en test av de eller noe sånt .

Lenke til kommentar

Hvis du har tilsatt for mye water-wetter (Redline-Zerex osv)? Så får du slike bobler/skum. Bruk destillert fra apotek og bland i maks 4-5%. det er bedre med litt mindre enn for mye. ;)

edit: skrivefeil

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...