Biskus Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 noen ganger i windows får jeg bluescreen, det skjer som oftest når den har stått i ro i 10 minutter... men det varierer. når pcen restarter igjen, bruker den lang tid på å starte opp og når jeg kommer inn i brukeren igjen kommer det opp en feilmelding "windows har blitt gjenopprettet etter en kritisk feil" så kan jeg velge "send" eller "dont send" jeg velger send, men det har ikke noe å si. når jeg får bluescreenen (som varer i 4 sekunder elns) får jeg akkurat lest at det står "kernel_error_<masse tall og bokstaver>". jeg har ikke peiling på hva det kan være! jeg har en AMD 64-bit 3000+ prosessor, ATI radeon 9600 pro, 2x 512 mb ram, windows xp pro. hjelp! Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 En reinstall ser ut til å passe gitt :/ Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 nei vær så snill! jeg gidder ikke det! er det ingen andre muligheter? jeg vet at når jeg booter med xp-cden så kan jeg velge "reparere gjeldende windows partisjoner" tror du det vil virke ? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 du kan prøve å reparere fra winXP cden.. men etter min erfaring hjelper dette sjelden om ikke aldri.. prøv å sette minnebrikkene i andre minneslotter.. sjekk temperaturer.. er alle kort ordentlig i? Lenke til kommentar
Tørpærn Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Slike feil kan ofte spores tilbake til ram-brikkene. Kanskje du hadde litt statisk elektristiet i deg når du satte de i? Prøv å ta ut en etter en og eller test de i en annen maskin. Reinstall er nok bra å gjøre en gang i blandt uansett, prøv det hvis du ikke finner feil på minnet... Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 maskinen er ny, men den har jo virket bra i over 3 måneder, det var for 3 dager siden det begynte. og jeg har ikke rørt inne i pcen på en god stund. så jeg vet absolutt ikke hvorfor det begynte i det hele tatt! Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Da kan det jo være OS`et som er bøgga.. eller noe programvare som bugger OS`et.. event. virus.. eller så kan det være en stygg produksjonsfeil i ram-brikkene eller no.. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 23. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2004 AHH! nå fant jeg det ut det var skjermkortet som var fucka lånte det av en kamerat uansett så det er ikke mitt problem skjermkortet var rart uansett takk for all hjelpen folkens :D:D Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Feilpost, problemet løst, og unødvendig bruk av smileys. Stenges og flyttes til feilposter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg