Gå til innhold

Bluescreen om kernel

Biskus

Anbefalte innlegg

noen ganger i windows får jeg bluescreen, det skjer som oftest når den har stått i ro i 10 minutter... men det varierer. når pcen restarter igjen, bruker den lang tid på å starte opp og når jeg kommer inn i brukeren igjen kommer det opp en feilmelding "windows har blitt gjenopprettet etter en kritisk feil" så kan jeg velge "send" eller "dont send" jeg velger send, men det har ikke noe å si. når jeg får bluescreenen (som varer i 4 sekunder elns) får jeg akkurat lest at det står "kernel_error_<masse tall og bokstaver>". jeg har ikke peiling på hva det kan være! jeg har en AMD 64-bit 3000+ prosessor, ATI radeon 9600 pro, 2x 512 mb ram, windows xp pro. hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike feil kan ofte spores tilbake til ram-brikkene. Kanskje du hadde litt statisk elektristiet i deg når du satte de i?

Prøv å ta ut en etter en og eller test de i en annen maskin. Reinstall er nok bra å gjøre en gang i blandt uansett, prøv det hvis du ikke finner feil på minnet...

Lenke til kommentar

maskinen er ny, men den har jo virket bra i over 3 måneder, det var for 3 dager siden det begynte. og jeg har ikke rørt inne i pcen på en god stund. så jeg vet absolutt ikke hvorfor det begynte i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...