-Teddy- Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har hatt Windows ME i 3 år, og er mildt sagt dritt lei av ME. Fikk meg en ny 120GB HD som ble formatert for noen dager siden og ville ha XP på denne. Men jeg får ikke XP til å virke! Opplysninger: 1. Jeg hadde den gamle HD'en som master, og med ME installert da jeg installerte XP første gang. (Som master i BIOS og med jumpere) Boot HD var da "den gamle" 2. XP virket ikke, etter rebooten etter installasjonen kunne jeg velge hvilken windows jeg ville kjøre. Jeg valgte "Windows XP Pro" Win XP loading skjerm kom, og etter det var den bare svart skjerm. (Skjermen stod på, den begynte ikke å blinke slik den gjør når jeg skrur av pc'en) 3. Jeg skrudde opp pc'en og flyttet jumperene slik at den nye disken ble Master, og den gamle ble slave. Sjekket i BIOS, og de hadde blitt flyttet der også. (Slik at Master / Slave stemte oversens med jumperene) Jeg installerte XP på nytt, etter jumper change'n, på samme disk som forrige gang. (Den nye disken hadde da også automatisk blitt satt som boot disk i BIOS) Etter reboot da fikk jeg ingen spm om hvilken windows jeg ville bruke, den brukte win XP automatisk. Men skjermen ble svart etter loadingen nå også. 4. Nå har jeg satt den gamle disken som boot disk igjen, slik at jeg kunne bruke ME og få skrevet dette innlegget. Er det noen som kan hjelpe? Plz! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Slikt tullespråk ønsker vi ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg