N_R Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ....har satt opp win2000 hos en kamerat, og VPN'er inn på denne. So far so good, får beskjed at IPX er tunnel'a og alt er bare helt rosenrødt i følge oppkoblingsmeldinga. IP over VPN funker helt fint, ingen problemer der så langt. Men, tenkte jeg skulle teste Red Alert 2 over IPX for morro skyld. *Mimre mimre* Det - fungerer jo selvsagt ikke. Har dette noe med broadcasts som blir stoppet og ikke kjørt ut på VPN'et? Andre ting? Anyone? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Wild guess ifra meg: Du kan gå inn i "egenskaper" på VPN-tilkoblingen (mens den er frakoblet) velg nettverk og velg "installer" - protokoll - NWLInk IPX/SPX. Funker det? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hmm, stund siden jeg har drevet med dette, men er det ikke slik at IPX er ikkerutbar? Mulig dette ikke er riktig, men husker godt at Quake1 kunne spilles fint over nettverk med IPX, men over nett måtte man bruke TCP, nettopp fordi den er rutbar... Lenke til kommentar
N_R Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2004 Hehe, joda har installert IPX, får jo melding om at den er koblet opp riktig.... IPX er nok rutbar (SPX??), NetBEUI derimot er det ikke... Men, poenget med VPN er jo at du skal bli puttet på "innsiden" av LAN'et, som om jeg satt rett på svitsjen hans. Jeg får eksempelvis utdelt en ekstra ip a la 192.168.xxx.xxx, i samsvar med hans lokale nett. Men jeg mistenker at "auto-discovery" i lobbyen tryner pga at VPN-tunnelen ikke videresender IPX broadcasts eller noe sånt.... Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ja, mulig du har rett der *slå seg litt i hodet* Men når det gjelder det med VPN, så blir man ruta, selv om det teoretisk ikke gjør det... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Mulig dette ikke er riktig, men husker godt at Quake1 kunne spilles fint over nettverk med IPX, men over nett måtte man bruke TCP, nettopp fordi den er rutbar... såvidt jeg vet er det noen spill som ikke kommer med "støtte" for tcp da dette gjør spillet tregere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå