Gå til innhold

Skjermkortet som er flaskehalsen?

StianGH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fx 5600 SUGER!! ikke for å være usaklig, men det gjør det altså.... det kan godt mulig at rammen er dårlig, men skjermkortet er dårligere. kjøp først skjermkort og etterpå ram. mitt råd, og det er det beste, tro meg :yes:

ps. har et fx5600

Lenke til kommentar
Ja, det er to ELD GAMMLE ram brikker jeg har. Ja, det ER 2100.. :(

Så jeg burde prioritere slik (?):

Skjermkort

RAM

...

...

...

Har du dual channel på HK så gå for skjermkort, har du ikke det så gå for mere ram. Jeg hadde for ikke så lenge 2x256 PC-2100 i dual channel på nf7s v2-

Funka fint det. Ser ikke noe forbedring ved å benytte pc-3200 no.

Lenke til kommentar
Ja, det er to ELD GAMMLE ram brikker jeg har. Ja, det ER 2100.. :(

Så jeg burde prioritere slik (?):

Skjermkort

RAM

...

...

...

Har du dual channel på HK så gå for skjermkort, har du ikke det så gå for mere ram. Jeg hadde for ikke så lenge 2x256 PC-2100 i dual channel på nf7s v2-

Funka fint det. Ser ikke noe forbedring ved å benytte pc-3200 no.

ja, har dual...

Lenke til kommentar
StianGH: Du sier ennå ingenting om hvilken test, og testbetingelser som oppløsning, AA, AF, og heller ikke noe om resultatet du sikter til så det er umulig å si om CPU er flaskehals eller ikke.

Hallo?

Specs:

Prosessor: Intel P4 3.06Ghz

CPU'en er ikke en flaskehals! ;) (Regner med du mente GPU...)

Litt til on-topic: pc2100 ram yter mye bedre enn pc133 ram ja! Men det som er fakta med ditt system, er at det skjermkortet er den værste flaskehalsen. Tror ikke at 512MB pc2100 DDR-ram kan kalles "flaskehals", forutenom i spill som FarCry kanskje.. Men fortsatt, skjermkortet er det som ødelegger her. Ikke minnet!

Lenke til kommentar
Oppløsning: 1024x786

AA\AF: Ingen

FPS: 60+

Hvilket spill eller test er det du snakker om?

Hva mener du resultatet burde vært?

[-GoMp-] Bare fordi 3,06GHz er svært bra til å være CPU i dag betyr det ikke at den ikke er flaskehals. Mange spill (eks FarCry) hindres av selv de raskeste CPU'ene på rundt 60-70FPS. De råeste skjermkortene begrenser dette ytligere ved 1280x1024 eller høyere, mens de litt tregere skjermkortene begrenser yttligere allerede fra 800x600 eller 1024x768.

Lenke til kommentar
' date='01/07/2004 : 17:18'] Hallo?

Specs:

Litt til on-topic: pc2100 ram yter mye bedre enn pc133 ram ja! Men det som er fakta med ditt system, er at det skjermkortet er den værste flaskehalsen. Tror ikke at 512MB pc2100 DDR-ram kan kalles "flaskehals", forutenom i spill som FarCry kanskje.. Men fortsatt, skjermkortet er det som ødelegger her. Ikke minnet!

Da har jeg fått et knkret svar....Takk for alle svar allesammen!

Lenke til kommentar
Oppløsning: 1024x786

AA\AF: Ingen

FPS: 60+

Hvilket spill eller test er det du snakker om?

Hva mener du resultatet burde vært?

[-GoMp-] Bare fordi 3,06GHz er svært bra til å være CPU i dag betyr det ikke at den ikke er flaskehals. Mange spill (eks FarCry) hindres av selv de raskeste CPU'ene på rundt 60-70FPS. De råeste skjermkortene begrenser dette ytligere ved 1280x1024 eller høyere, mens de litt tregere skjermkortene begrenser yttligere allerede fra 800x600 eller 1024x768.

Joa, men det er vidt kjent at det skjermkortet der rett og slett ikke duger til spilling, spesielt ikke til "DX 9.0 spill" :) De Råeste skjermkortene er CPU-begrenset ja, men ikke det der...det nekter jeg å tro :p hehe

Lenke til kommentar
,01/07/2004 : 17:18] Hallo?

Specs:

Da har jeg fått et knkret svar....Takk for alle svar allesammen!

Jepp, men om du leser hele tråden så ser du at det konkrete svaret kun er basert på antagelser og synsinger.

Mitt konkrete svar er fortsatt: kanskje, avhengig av hvilket spill og hvilken test du prater om. (Noe jeg har spurt om et par genger allerede men som du ikke har tatt deg bryet med å svare på) Ikke for å være grinete, men så lenge du ønsker korte konkrete svar og ikke nødvendigvis lange og korrekte svar så kan du like gjerne høre på [-GoMp-].

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...