Gå til innhold

Peltier + egen psu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg testa en 80w peltier med direkte vannkjøling og den kom ned til ca -15C grader

husk at skal du teste peltier så er det en kraftig fordel å ha coldplate, sånn at du får fordelt varmen til core utover pelten.

btw. har kjøpt meg ett 270W peltier element, 62x62mm som snart skal testes på en xp 2500 ;)

Endret av MrGame
Lenke til kommentar
jeg testa en 80w peltier med direkte vannkjøling og den kom ned til ca -15C grader

hvor mye tror du da du kunne fått med en god luftkjøling?

tja, vanskelig å si. testa ei stund med en kjøletibbe jeg kjøpte fra elfa. den er 30cm bred og ca 10cm og dyp med kraftige kjøleribber (lek). og den klarte lett minus grader allefall. og den peltiern fikk jeg alldri festet skikkelig.

jeg har to 156w og en 226w pelt da. kjøpe? ;)

worklog ja, kanksje det. blokka er i praksis klar. må bare lage hull i den til festeskruene. problemet er at senterhullene er på 66mm og peltiern er jo på 62 mm. så det blir trangt! for å si det sånn :) skal bruke 15mm innvendig nippel, høhø :devil:

Lenke til kommentar

200kr + frakt. men må bare forsikre meg om at de er ok først da :) de er ikke brukt over lengre tid. bare til små og korte tester. De er kjøpt nye fra microplex. hmm har jo ett 130W pelt og jeg. det er nytt ligger i posen enda.

Lenke til kommentar

husk at skal du teste peltier så er det en kraftig fordel å ha coldplate, sånn at du får fordelt varmen til core utover pelten.

btw. har kjøpt meg ett 270W peltier element, 62x62mm som snart skal testes på en xp 2500 ;)

-15 grader på 80w peltier ?

selv med "direkte vannkjøling" så slide den der

underklokka cpu da eller ?

eller retten og sletten bare en gammel 500Mhz cpu ?

Har selv hatt minus grader med peltierkjøling, men ikke mange minus. og det med et 224w peltier (ca 190w med 12v). Dette med blackice radiator. 2 x 120mm vifter på full spiker.. og radiator i bunnen av pc og pottetett mellom vifte og radiator.

hatt radiator inni fryser da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...