Jazzcat Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Fikk 52.000 i feriepenger , kommer bra med siden jeg fikk -8000 paa skatten Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Vi som er unge får 12% av brutto lønn og de som er ldre, les over 60? får 12,4%. De som har fem ukers ferie og er under 60 får 12,5 prosent ja.. Men er du over 60 og har 5 ukers ferie skla du få 14 % ( _tror_ jeg... ) Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Dette er oksebæsj! Har du en lønnsoppgave fra i fjor så står det der hvor mye du har tjent og skal ha i ferie penger. Dette gjelder selv om du ikke hadde fastlønn og bare timelønn. Har du en kontrakt med arbeidsgiver så stiller du sterkt. Er det svart arbeid så sliter du. Det er ikke svart arbeid, og jeg har en kontrakt. Men lønnsoppgave er det verre med, siden jeg fikk alle de på mail på jobben. Men kontoen min ble stengt før jeg kom meg hjem etter å ha gått fra jobb siste dag så jeg fikk ikke lastet dem ned. Men det er en 36 000 jeg tjente ca på 6 mnd. Men jeg har pratet med noen som jobber der, og bedfriten påstår at de får 12 mndrs lønning isteden for feriepenger. Greit det for de som jobber der, men hva med meg ? Noen som har noen gode tips til hva jeg skal gjøre ? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 OPS-NB Ved å avsløre ferie pengene avslører du årslønna di ved å gange med 10.3 Okei detta er pirking men det er lønna-fjorårets ferielønn * 10,2 som er ferielønna Og de som har 5 ukers ferie får 12,5 da ( tror det var ,5 er ikke helt sikker) Dette er også feil. Man får 10,2 % av total lønn i fjor, og det betyr at man skal gange med 100 delt på 10,2. Dette blir ca. 9,8... Og hvis vi sjekker det, vet vi at feriepengene, som er 10,2%, kun blir hundre hvis de ganges med 9,8... at folk kan ta så feil.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Kommer ikke dette an på hvilke avtaler / tariff avtaler som bedriftene følger?. I fjord ser det ut til at det var 10,noen % og i år ser det ut til å bli 12,noen% fikk litt mindre en jeg tenkt og det var jo trist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå