Gå til innhold

For varmt

pompen75

Anbefalte innlegg

Har en utstabil pIII 333 med et via 694x686a hovedkort. Har lastet ned sisoft sandra og der står det at:

Board temp 25,9 c

Cpu temp 146,4 c

Power temp 31,6 c

Er det noe riv ruskende galt her tror dere. Og hva må gjøres for evnt å få ned tempen på cpu. (hvis den er for høy da.

Har windows 98 se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Board temp 25,9 c

Cpu temp 146,4 c

Power temp 31,6 c

146,4 c!!? Det kan den vel umulig være! Men hvis den er ustabil kan du starte med å sjekke om det i det hele tatt sitter vifte på kjøleribben til prosessoren.. Hvis det i det hele tatt sitter en kjøleribbe på den? *hirr* ;D Du kan prøve å bruke Arctic Silver II kjølepasta som kan kjøpes på microplex.no. Det er en genial pasta =) Den senker nok tempen flere grader. Kjølepasta skal påføres mellom cpu-kjernen og kjøleribben. Derfor bør du rense både kontaktflaten på CPU og kjøleribbe med Isopropanol, aceton etc. Hvis det sitter en "matte" på kjøleribben SKAL du pirke den av hvis du bestemmer deg for å bruke kjølepasta. Rens av restene med Isopropanol, som jeg sa =) Påfør tynt lag med Arctic Silver II kjølepastaen. Dette bør hjelpe en god del.

Høres ut som målingene er feil. Men siden den viser så høyt og du sier maskinen er ustabil er det verdt å prøve dette.

Vurdér å kjøpe dette:

* Arctic Silver II

* Vifte til kjøleribbe?

* Isopropanol

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-03 21:37 ]

Lenke til kommentar

Jeg trodde også at man ville waste cpuen hvis den kom opp i en slik temperatur... men da viften min sluttet å virke av en merkelig grunn ...og PC-en stod på i flere timer kom cpu temperaturen opp i 125 grader celsius.... Denne temperaturen var ikke målbar i bios..kom bare opp en masse tegn... men i Sandra var den viselig likevel... Jeg brant meg dersom jeg tok på kabinettet der hvor cpu lå nærmest....Tror det sier sitt... Men kanskje jeg var heldig.....

Cpu`en er forøvrig en P-II 266mhz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...