Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har funnet flere reviews på denne maskinen enn det hos THG? Fant endel til S5200NE, men det er jo ikke akkurat samme maskin.

En sammenlikning mellom Mobility 9700 og Intel Extreme Graphics hadde også vært kjekt. Noen som sitter med en link? (Jeg er håpløs med google)

Lenke til kommentar

Tja, det er jo anmeldelse av S5200N m/ P-M 1.7 Dothan der... med bl.a. quake 3 benchmark.

 

Så kan man jo søke opp andre maskiner med R9700 og Dothan 1.7 på thg og sammenligne indirekte...

 

BTW: Noen som har Celeron 1.3 versjonen og kan rapportere batteritid på 6-cellers batteriet ? Det står samme batteritid for celeron og den vanlige versjonen på quad.no...

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Saft-Is og Mezzy: Dette synes jeg høres ekstremt rart ut... Sikker på at han ikke har gitt dere prisen uten moms? Ringte pc1 nettopp nå, og fikk oppgitt prisen 12400. Og han som jobba der sa han hverken hadde solgt eller gitt folk priser som lå under det på asus-maskina.

Han hadde til og med solgt den maskina han hadde holdt av til meg :(

 

Fikk også beskjed om at han hadde ringt leverandøren sin og bedt dem stoppe student-tilbudet til Quad.

Lenke til kommentar
Saft-Is og Mezzy: Dette synes jeg høres ekstremt rart ut... Sikker på at han ikke har gitt dere prisen uten moms? Ringte pc1 nettopp nå, og fikk oppgitt prisen 12400. Og han som jobba der sa han hverken hadde solgt eller gitt folk priser som lå under det på asus-maskina.

Han hadde til og med solgt den maskina han hadde holdt av til meg :(

 

Fikk også beskjed om at han hadde ringt leverandøren sin og bedt dem stoppe student-tilbudet til Quad.

Som sagt, jeg har ikke fått noe tilbud av han. Det er kun Mezzy.

 

Videre vil jeg si at PC1.NO i hvert fall har sikret seg å ikke få meg som kunde, hvis det du sier stemmer. Makan til redsel for prispressing.

Gjorde du han klar over at prisene til quad var uten xp ?

Lenke til kommentar

Ser det er mye fram å tilbake med navn her. I min katalog fra Asus som jeg fikk på TG04 (ja det er lenge siden) så står det S5600N og M5600N. Hvorfor de byttet navn til 5200 og så tilbake til 5600 er uvist :hmm:

 

Er det slik at PSdata sin S5600N (PM 725) har Dothan kjerne og 2mb L2 cach, mens Quad sin "bare" har 1mb cach og den gamle kjernen? :(

 

Mulig jeg roter med begreper og navn her :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har en erfaring med Asus M5200N og Quad jeg tenkte jeg skulle dele med dere andre i forumet her. Kjøpte maskinen etter å ha lest alle innleggene i denne tråden.

 

Maskinen er fantastisk på alle mulige måter, spesielt med alt ekstrautstyret som følger med. Vesken er av meget bra kvalitet. En ting jeg satte fingereren på, det var at maskinen bråkte litt mye. Synes det var litt i overkant for en ultraportabel med centrino teknologi (kjøpte centrino 1,5ghz versjonen). Etter å ha sammenlignet støyvolumet med en helt lik pc (sammen med Geir hos Quad) fant jeg ut at maskinen jeg hadde fått hadde unormalt høyt støynivå iforhold til helt like maskiner.

 

Jeg valgte å få heve kjøpet, kunne selvsagt fått en annen maskin men var ikke mange av disse maskinene på lager da, Quad setter kjøpssummen på min konto i løpet av et par dager. At de er villig til å heve kjøpet på denne måten synes jeg vitner om meget god service.

 

Så jeg kan egentlig bare kaste meg på bølgen i denne tråden å anbefale både maskinen (etter å ha hørt hvilket støynivå den tilsvarende M5200N de hadde på Quad) og butikken Quad.

Lenke til kommentar
Det er Dothan og 2MB L2 på den hos Quad også.

Thank God in heaven :innocent:

 

Er det bare jeg som ble litt skremt da PSdata har utsatt leveringstiden på sine Asus'er? Mulig dette kan gjelde for Quad også. Hvis ikke de importerer direkte fra Asus selv... :hmm:

Snakket med Geir på Quad så sent som i går. Da var de igang med og sende ut maskinene. Det virket som om de fikk inn noen på daglig basis fremover.

 

 

Ang dette at PC1 hadde klaget til Asus om at Quad kjørte student tillbud. Hva for en utrolig useriøs bedrift er PC1? Kan jo ikke klage på at noen velger og ha spessielle kampanjer og rabatter. Er ikke lite av elektronisk utsty som faktisk blir solgt under kostpris. Bedriften må da selv bestemme hva den vill ta for varen. Så sant det ikke er snakk om en monopolbedrift da, men det blir en annen historie.

Lenke til kommentar

Var innom PC1 og så på M5200N PM1.5 Centrino. Meget lekker sak. Bra tastatur og touchpad, glimrende skjerm, så og si ingen viftestøy, men det må sies at det innebygde optiske drevet støyet så det holdt.

 

Angående PC1 så nevnte han som driver det at han hadde snakket med importøren og at Quad solgte maskinene "for billig" ettersom jeg forstod. Og at Quad derfor - i følge ham - må heve prisene sine innen kort tid... !?

Det er mulig jeg misforstod, og jeg vil nødig starte en kampanje mot PC1 basert på en misforståelse. Men jeg vil heller ikke at folk skal bli villedet til å tro at PC1 er billigst hvis Quad fortsatt er det.

Prisen jeg fikk hos PC1 på en M5200N XPpro var i overkant av 16000 (husker ikke nøyaktig, men på websidene er prisen 17002,-) mens samme maskina koster 15562,- (studentpris) på Quad.

 

Nå gjenstår det å se hva som skjer med prisene i og med at de later til å variere litt. Samt at markedet for ASUS S5200N har eksplodert.. :) (tror nok de gutta som selger kan takke dere her inne for det!)

 

Hvis jeg får et godt tilbud på PC1 vil jeg vurdere å handle der for han som driver det virker veldig hyggelig og servicen var upåklagelig. Den største grunnen til det er at jeg har kort vei hvis det skulle være ett eller annet. MEN hvis det viser seg at han bevisst har prøvd å villede kundene sine, OG prøvd å skru prisene opp så er det et klart tillitsbrudd og da blir det utvilsomt Quad.

Quad har jeg bare gode erfaringer med, og Geir har vist seg å være en knakende grei fyr.

Lenke til kommentar

tullete av PC1 å snakke om at quad selger for billig...så senk prisene da...ikke bitch om slikt...:nei:

 

hva har importøren med dette å gjøre? hvis de får betalt det de skal ha av quad, kan vel de(quad) gjøre hva pokker de vil etterpå?

 

og student tilbudet deres er jo ett student tilbud...bare brukanes av studenter...(og sannsynligvis uten winXP? noe som reduserer prisen ytterlige)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg må si meg VELDIG lite imponert over PC1.no. Det virker som om de tror at folk ikke klarer å søke opp informasjon på internett selv. Han gav meg bl.a. feilinformasjon om at det ikke fantes noen "S5600N"-serie. I tillegg er det ikke verre enn å søke opp webshoppriser i danmark, for å se hvor langt ned prisene KAN presses, studenttilbud eller ei.

 

Det er også UTROLIG lite aggressivt å ikke være offensiv og kjøre studenttilbud selv, når de holder til i en by med mellom 20.000-25.000 studenter. Et tilbud lignende quad og en plakat i alle campusbyggene hadde resultert i dramatisk økning av salget.

 

Synes PC1.no burde være en for liten bedrift til at de kan presse quad sine priser opp. Hadde det vært komplett som hadde lagt seg i mellom, kunne jeg skjønt det fra distributørens side, men hvis en liten butikk med 2 vinduer i en utkantgate av trondheim sentrum skal ødelegge for oss studenter, velger jeg meg heller et annet merke.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Fikk min s5 fra quad i dag, selv om jeg hadde blitt forespeilet leveringstid neste uke en gang. Maskinen er vakker og bundelen er bra, uheldigvis fungerte ikke det optiske drevet mitt, så jeg har egentlig ikke testa maskinen noe enda da jeg ikke har noe os på den. Ringte quad om drevet og de skulle sende et nytt asap, så jeg får vel bare vente. (Hvorfor skal det være så vanskelig å slenge et bootbart iso på en minnepinne og boote fra den?)

 

Det sto forresten 32/50 på den originale lappen på eska til pcn (fra taiwan til quad) så en skulle tro det gikk en del av disse maskinene for tiden ja.

 

Mvh

Simen

Lenke til kommentar
hva har importøren med dette å gjøre? hvis de får betalt det de skal ha av quad, kan vel de(quad) gjøre hva pokker de vil etterpå?

Sant det. Det er jo quads maskiner, om de velger å selge de til en viss pris eller kaste alle på havet er jo fullstendig opp til Quad selv.

Lenke til kommentar

Poenget er vel videre at Quad mest sannsynlig har en kontakt utenfor Norge slik at de importerer enten fra en Europeisk eller en Asiatisk distributør. Siden de tilsynelatende kan selge med tap kan man jo gå utifra at får dem inn billigere. Quad er jo en god del større enn det PC1 høres ut til å være. Men samtidig er nok ikke Quad store nok til at de har råd til å selge masse bærbare med tap :)

 

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...