Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg tenkte bare jeg skulle si at man også får kjøpt asusmaskinene på pc1.no som holder til i Trondheim og på www.psdata.no

Mvh

Simen

(er det noen som har noen bilder av s og m-sieren ved siden av hverandre? Hvor mye tykkere er M enn S)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg tenkte bare jeg skulle si at man også får kjøpt asusmaskinene på pc1.no som holder til i Trondheim og på www.psdata.no

Mvh

Simen

(er det noen som har noen bilder av s og m-sieren ved siden av hverandre? Hvor mye tykkere er M enn S)

her:http://www.digit-life.com/articles2/asus-m5n/

Lenke til kommentar

Sitter igjen med noen spørsmål:

*Diverse utenlandske nettsteder har listet identisk pris for 6 cell som 9 cell batteriet. Dette er ikke noe quad tilbyr i stedet, eller ?

*Ingen av modellnummerene på quad listes i http://uk.asus.com/products/notebook/downl...ice_List_08.pdf . Er det slik at ingen av S5600-serien hos quad har 802.11g nettverkskort ? Bare 802.11b ?

*Støyer Celeron 1.3 versjonen av S5600N ? Jeg så en zepto celeronmaskin fikk 8/10 på støy hos dinside.no, når jeg kjøper ultraportabel forventer jeg meg 10/10, mao. uhørbart i stille rom. Støyer den tar jeg heller en p-m 1.5.

*på http://uk.asus.com/products/notebook/downl...ice_List_08.pdf står det at det følger med 3-in-1 card reader i S5600N-serien, ikke noe om det på quad.

Lenke til kommentar

*Diverse utenlandske nettsteder har listet identisk pris for 6 cell som 9 cell batteriet. Dette er ikke noe quad tilbyr i stedet, eller ?

Quad får de av ASUS, pakken med 2 batterier er ikke noe quad har funnet på, men det er ASUS sin kampanje.

*Støyer Celeron 1.3 versjonen av S5600N ? Jeg så en zepto celeronmaskin fikk 8/10 på støy hos dinside.no, når jeg kjøper ultraportabel forventer jeg meg 10/10, mao. uhørbart i stille rom. Støyer den tar jeg heller en p-m 1.5.

Celeron-M mangler speedstep som gjør at den blir varmere enn P-m. I 2004 får du ikke en lydløs PC, da en PC

har løse deler som snurrer rundt og lager både lyd og varme.

*på http://uk.asus.com/products/notebook/downl...ice_List_08.pdf står det at det følger med 3-in-1 card reader i S5600N-serien, ikke noe om det på quad.

Det følger med.

Lenke til kommentar
Celeron-M mangler speedstep som gjør at den blir varmere enn P-m. I 2004 får du ikke en lydløs PC, da en PC

har løse deler som snurrer rundt og lager både lyd og varme.

Jo visst får man det, så vidt jeg vet kjøles Transmeta sin 1GHz Crusoe cpu med passiv kjøler. Den brukes i tablet pc fra compaq og andre.

Harddisklyd er ikke irriterende, synes viftestøy er det som er ille, særlig hvis man skal bruke den i forelesninger.

Noen har tidligere sagt i tråden at S5200N ikke er hørbar, er det feil for Celeronversjonen ?

Edit:

Noen som vet hvor mye S5200N støyer i forhold til X31 ?

S5200N støyer ikke.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Ringte PSdata i dag og spurte om det var samme bundle som Quad på deres S5642N-BP/NOR, men det kunne han ikke svare meg på :( .

Om det viser seg at det er samme bundle hos PSdata, avbestiller jeg hos Quad og kjøper fra PSdata. Billigere blir det også.

Nå skal det jo sies at Quad sin S5 ikke finnes på denne listen: http://uk.asus.com/products/notebook/downl...ice_List_08.pdf, det gjør derimot PSdata sin :hmm: .

Lenke til kommentar

pcen ligger på stokke (terminal til posten), så da får jeg den i morra! må bare droppe ut fra en time da jeg ikke er ferdig på skolen før halv seks :ermm:

de som har spørsmål (m5x utgaven) utover lydnivå og varme kan stille dem her så skal jeg svare så godt jeg kan. krysser fingre, tær, ben, armer og det som er mulig for lydløs og kjølig.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Ack, jeg sliter med å velge mellom denne maskinen og en større 1557G.. Sistnevnte gir jo utvilsomt mye mer ytelse for pengene.

Helt riktig mange flere gram for pengene ja :)

Men det kommer jo ann på hva bruket ditt er. Skal du ikke spille osv så trenger du ikke noe annet enn denne søte Asus maskinen

Lenke til kommentar

Har vært innom hos PC1 i trondheim og tatt Celeron utgaven i nærmere øyensyn. Et smykke, rett og slett! :love:

Men jeg er veldig i tvil om jeg skal gå for 1,3 Celeron M, eller 1,5 M prosessor. En annen ting jeg stusset litt over er at det ikke er "Centrino"-klistremerke på maskinen. :hmm:

Maskien kommer hovedsakelig til å bli brukt til div. office program, MS visio, Mathlab, Kretssimuleringsprogram, gps/kartprogram og muligens noe bildebehandling, mp3 og dvd avspilling.

Er det da et reelt behov for 1,5 Mobile versjonen?

Prisene til PC1 i trondheim ligger dessuten ørlite grann under Quad (!). :thumbup:

Lenke til kommentar

De sa det samme til meg også, jeg nevnte ikke noe om Quad... antar at de gir quad-pris til de som vet om at de selger det billigere. Men det er vel S5200N og ikke S5600N de har der.

Uansett, Celly 1.3 versjonen var superstille, og jeg er ikke i tvil lenger :thumbup:

Edit: tror jeg kjøper hos Quad, da jeg synes det er best å støtte de som er først med den billigste prisen, og Geir virker som en hyggelig kar å handle med.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Han på PC1 ga meg samme pris som Quad (litt under), rundt en 11.000 syns jeg å huske. (Ser at prisene på web'en hans ikke stemmer helt overens med de han ga meg..)

de er billigere før event studentrabatt, virker som det er endel studenter her :yes:

sitter nå med m5200n her, dvs på borde sidna pcen jeg skriver på nå, legger inn operativsystem :dribble:

Lenke til kommentar

Hm.. aldri lett å finne beste tidspunkt å kjøpe på!

http://barbara.no/art.php?artikkelid=9382

I tillegg har Intel valgt å gi Celeron-M en solid oppgradering ved å doble cachen til 1MB. Denne modellen, Celeron-M 360, vil være klokket til 1,4GHz. Hvis prisen blir riktig kan nok denne virkelig skyte fart på budsjettmarkedet. Inntroduksjon av nye toppmodeller vil også skyve prisen nedover for de andre i serien, noe vi forbrukere setter stor pris på.

Kjøpe nå, eller vente til oktober og få dobbel cache og 100 MHz ekstra :hmm:

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...