Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har i allefall klart å overbevise meg om at dette er det beste kjøpet. Har i lang tid siklet over IBM sin X40-serie, men prislappen ble for tung å svelge. Så om et par dager kommer det forhåpentlgivis en hentelapp i posten til meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere har i allefall klart å overbevise meg om at dette er det beste kjøpet. Har i lang tid siklet over IBM sin X40-serie, men prislappen ble for tung å svelge. Så om et par dager kommer det forhåpentlgivis en hentelapp i posten til meg. :thumbup:

Gled deg. Bestilte en til en kamerat av meg i dag.

Er så utrolig digg å flytte på seg med denne maskinen sammelignet med vanlige "monstre" av bærbare.

Lenke til kommentar
Nå bare håper jeg at det er flere igjen av maskinen når jeg skal bestile ;)

Quad er faktisk tomme nå for den billigste. De skulle få inn iløpet av neste uke. De hadde hatt en liten eksplosjon i salget av denne de. Mulig av denne tråden er en grunn til det.

De skulle også få de inn med Win Pro nå, dersom noen ikke har kjøpt pga mangel på opperativsystem.

Lenke til kommentar
Må bytte mellom batteriene ja. Men det er da ikke noe problem akkurat.

Den medfølgenede bærevesken har er eget rom til ekstra batteriet.

Må bare si at jeg blir gladere i denne lille saken for hver dag som går  :love:

Dere som lurer på denne, ikke nøl. Husk Quad gir 8% studentrabatt.

Hvordan får jeg den studentrabatten?

Gjelder jeg som student hvis jeg skal begynne på videregående skole?

Når jeg kjøper XP fra Microsoft gjelder jeg ihvertfall som student, men jeg vet ikke hvordan Quad.no ser på det.

Noen jeg snakket med sa at du ikke er student før du har studiekompetanse... :thumbdown:

EDIT: Blir maskinen veldig varm på undersiden slik som Dell X300? Så varm at den er ubehagelig å ha på fanget?

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Skal bare opplyse om at jeg ikke kan komme med noen test siden jeg har bestilt en annen bærbar enn Asus S5200N grunnet at det har tatt for lang tid. Fikk ikke mail om hva somforegikk og alt ble bare kluss, og vil heller ikke vente til den 11 august, så nå kommer det en Tundra 1557x til meg isteden. ;)

Lenke til kommentar

Noen jeg snakket med sa at du ikke er student før du har studiekompetanse... :thumbdown:

ren og skjær løgn.. studiekompetanse = du har mulighet til Å BLI student.

student = du har ett gyldig studiebevis fra en skole... (og quad kan få bekreftet at du er student ved å ringe til skolen)

Lenke til kommentar
Noen av dere som har kjøpt denne asus 5200 maskinen som har oppgradert minne? disse bruker jo en spesiell type ram ultra So - dimm. Har ikke sett dem i noen nettbutikker heller

Det går an å bestille ram til maskinen dersom du ser i tilbehørslista til maskinen hos quad.

Ser de har satt opp prisen på 1.2 versjonen nå.. :( dårlig men da får man med windows xp. HAr sendt mail om det er mulig å kjøpe maskinen uten.

Lenke til kommentar

Jeg har en S5200N P-M1500,512mbram 40gig disk.

@F-r-e-d-r-i-k: Maskinen blir ikke nevneverdig varm nei, problemet er vell at den er så liten at du må sitte med beina litt mer samlet enn vanlig slik at kropsvarmen (ikke varmen fra maskinen) gjør utstyret litt svett :roll:

@Peder82: Maskinen har ikke TV-ut.

Den har:

Mic + øretelefonutgang

Kortleser (SD etc. men ikke CF :cry: )

3x USB 2.0

VGA

Modem

10/100mbit nettverk

1x PCMCIA

1x firewire

Lenke til kommentar

Da var maskinen bestillt ;) Jeg gikk også for den billigste.

Jeg fikk besvart et par spørsmål over mail, og legger ut denne, da det kan være interesant lesning.

Hei og takk for henvendelsen !

>

> Hei jeg vil gjerne bestille laptopen Asus Notebook S5200N-Combo 1,2GHz

> Celeron, men har først et par spørsmål som må besvares.

>

> 1)       Jeg ser er dere har økt prisen, mot å vedlegge winxp, er det

> mulig å bestille maskinen uten windows til den gamle prisen?

Ja, du kan trekke fra 800,- hvis du ikke ønsker Windows.

>

> 2)       Hva er leveringstiden på en slik maskin?

Vi venter dem inn igjen ca. 23 august

>

> 3)       Jeg studerer ved HIA i Kristiansand på studiet IT og

> informasjonssystemer (2. året av en Bachelorgrad), ryktene sier at

> dere gir studentrabatt, er dette riktig? I så fall har jeg funnet min

> butikk fremover..

Jepp, 8% studentrabatt på notebook, gjelder dessverre ikke andre

produkter....:)

>

> 4)       En eventuell studentrabatt, gjelder den for hele min

> bestilling dersom jeg bestiller f.eks en trådløs ruter og ekstra ram

> også?

Ja, så lenge du bestiller det sammen med notebooken.

> Dere har kanskje merket stor pågang på akkurat denne maskinen i det

> siste, dette er kanskje fordi dere har fått mye gratisreklame på

> hardware.no’s forum.

> http://ad1.hardware.no/advertpro/servlet/v...anner/html/zone

?

zid=174&pid=0&random=45996006

Jepp, hørte det. En fornøyd kunde som har skrevet mye fint der..:)

Mvh

Geir Elstad

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Uff ja, ikke frist meg ;) men 3000kr er mye penger. Jeg får ikke brukt maskinen til noe annet selv om den har 300mhz mer og 30gb hd mer..

Får heller oppgradere maskinen senere dersom behovet melder seg.

La inn en oppgradering på ram og en asus trådløs ruter, dette blir en MEGET fin pris på 12212 + frakt

Lenke til kommentar

versjonen med innebyggd optisk drev, m5200n, blir det problemer med varmen siden drevet tar mye av plassen over cpuen? ser gjerne noen synspunkter fra noen som har den.

synes 3500,- mellom de to andre fra quad.no var litt stivt for 256 ram, 300mhz og 30Gb harddisk ekstra.

vedrørende tv-ut tror jeg at jeg skal kjøpe meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110302&cks=PRL

tror dette blir et fint skoleår. :yes:

btw: skal til malorca i dag :w00t: om en uke kommer jeg jeg hjem og bestiller, håper på masse nytt spennende lesestoff i denne tråden til det.

edit: quad sine priser på harddisk opp fra 30 Gb er\var:

Bytte til 60GB: 800,- +mva

Bytte til 80GB: 1200,- +mva

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
synes 3500,- mellom de to andre fra quad.no var litt stivt for 256 ram, 300mhz og 30Gb harddisk ekstra.

Vel, du får ikke bare 300MHz ekstra. Du får jo en Pentium M i stedet for en Celeron M, som gir litt bedre batterilevetid og bedre ytelse, samt mindre varme. :w00t:

vedrørende tv-ut tror jeg at jeg skal kjøpe meg denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110302&cks=PRL

Ser bra ut den, men kanskje litt stor å ha med seg rundt.

tror dette blir et fint skoleår. :yes: 

Er så enig, ser for meg lange timer i kantina, ute på gresset og gående i gangene på skolen med THE MOST NICE ULTRAPORTABEL COMPUTER :cool: .

Edit: Damn quote commands :hrm:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Har bestilt ASUS M5200N fra Quad.no.

Om å handle på Quad.no:

-Svært kjapp og god service!

-Hyggelig og hjelpsom betjening.

-Dessuten tror jeg ikke at man finner lignende pakke til rimeligere pris noen steder. (Merk! Med M5200N følger det dog ikke med pendrive og XP)

Grunnen til at jeg valgte M5200N er den innebygde DVD/CDRW-enheten. Dette gjør det mye enklere å se DVD f.eks på flyet, toget, etc enn om jeg skulle hatt en ekstern enhet i en ledning liggende ved siden av. Pentium-M er det, etter min mening, også verdt å spytte i litt ekstra penger for. Det skal gi bedre batterilevetid og ytelse.

Gleder meg som en unge til å få den! :w00t::dribble: Til deg som ennå er i tvil om du skal kjøpe kan det være greit å lese anmeldelsen på tomshardware.com - ASUS S5200N. Den er grundig og gir mange gode grunner til å velge denne (Merk at testen er gjort på en S5200N) fra Asus framfor andre merker.

Endret av FrigginNoobie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...