Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N


Anbefalte innlegg

Blåtann

Er litt lei av den eksterne blåtann-adapteren (USB) som stikker ut, og lurer i den forbindelse på en sak: Går det an å ettermontere en intern blåtann-sak inne i selve PC-en? Hva vil det i så fall koste?

 

Tror nok ikke det er mulig med innebygd blåtann, men jeg mener det finnes noen blåtann enheter med MMC/SD interface..

Det stemmer, men har forstått det slik at disse hovedsaklig er beregnet for PDA-er og andre enheter med spesiel støtte. Mener jeg leste et sted at Asusen ikke støtter en slik blåtann-enhet i minnekort-leseren. Sjekk det i hvert fall ut før du slår til på en slik løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en trist nyhet. Pakket maskinen min ut av sekken i dag etter skolen. Skjermen begynnte å flimre, men det gikk over etter en restart. Et par timer senere kom det tilbake og etter noen minutter var skjermen helt død :cry: .

 

Vet ikke hva som kan ha skjedd. Software feil er det ikke, da jeg tok screenshot, men bilde var helt fint. Tror det er en kontakt oppe i rammen som er gåen. Når jeg klemmer litt bak på får jeg nemlig bilde igjen.

 

Får ringe AD i morgen og høre om de kan fikse det for meg :ermm: .

 

Edit: Fant dette bildet av en iBook. Ser helt likt som min PC, men min er nå nesten helt hvit:

DSCN0857.sized.jpg

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Har den i det trekket som fulgte med mellom bøker, iPod, matpakke og penal.

 

Ser ikke ut til at ting ordner seg så lett. Som dere sikkert husker byttet jeg CPU. AD.no nekter å ta hendene sine i den etter det. Fikk et nummer til Asus i Nederland. Skal ringe de på mandag.

 

Om ting skulle skjære seg helt blir jeg kanskje nødt til å heve forsikring, som jeg heldighvid har.

Lenke til kommentar
Har den i det trekket som fulgte med mellom bøker, iPod, matpakke og penal.

 

Ser ikke ut til at ting ordner seg så lett. Som dere sikkert husker byttet jeg CPU. AD.no nekter å ta hendene sine i den etter det. Fikk et nummer til Asus i Nederland. Skal ringe de på mandag.

 

Om ting skulle skjære seg helt blir jeg kanskje nødt til å heve forsikring, som jeg heldighvid har.

Kjedelige greier... kanskje du skulle la være å opplyse om at du har byttet CPU, og sette i den originale for anledningen (når du event. kontakter ASUS) - viss du fortsatt har den da?

 

Har lagt merke til at min maskin er merket med de "vanlige" lablene "Warranty Void if Label removed" eller tilsvarende på skruene som fester CPU-anordningen. OM din maskin IKKE hadde disse (hvem vet - påstand mot påstand), skulle jeg tro AD.no (Ødegaard) ikke har noen sterk sak om de nekter å fikse problemet for deg.

 

Anyway, lykke til - håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at ting ordner seg så lett. Som dere sikkert husker byttet jeg CPU. AD.no nekter å ta hendene sine i den etter det. Fikk et nummer til Asus i Nederland. Skal ringe de på mandag.

Asus vil neppe hjelpe deg. At garantien har røket er jo åpenbart. Dette innskrenker derimot ikke de rettighetene du har etter forbrukerkjøpsloven. Selger er sett på som den profesjonelle part og har ansvaret for å påvise at det er brukerfeil som har forårsaket problemet. Det er ikke nok å bare nekte å ta den inn igjen. Dette blir som å nekte reklamasjon på en bil med motorhavari hvis man har brukt en uoriginal støtdemper. Om de etter å ha sett på den mener å kunne påvise at skjermen har dødd som en direkte følge av at du byttet CPU eller evt annen uvøren bruk må du selvsagt regne med å betale reparasjonen selv, men rent generelt bør dette være en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

er det noen her som har kjøpt 512brikke til denne maskinen?

Isåfall hvor kjøpte dere fra og hvor mye kostet den?

 

Jeg har tenkt å oppgradere min M5 med minne og harddisk.

Noen anbefalinger på 80 og 100 gb hardisker?

 

Viften på denne maskinen står på hele tiden, noe som er slitsomt, finnes det et program som kan styre CPU fan?

Endret av fashion
Lenke til kommentar

Jeg la inn Fedora Core 2, men pga. mye krangling med dualboot og WinXP har jeg "lagt dette på hylla." I og med at jeg stort sett bruker programvare for WinXP er dette liksom vel så greit, synes faktisk ikke windows er så ille når det kommer til stykket likevel. Fra og med oktober, eller så, har jeg holdt meg standhaftig til XP - selv om FC2 ligger på en partisjon på HDDen.

 

Alt fungerte, utrolig nok, bortsett fra synaptics pekebrettet som jeg aldri fikk installert, og ricoh SD/MMS kortleseren. Men med ekstern mus gikk det greit. Jeg mimrer også at det var noe krøll med wlan'et, og at jeg brukte vanlig Ethernet kabel for å komme på nett og hente ymse pakker og oppdateringer.

 

Det kule er jo at du kan boote maskinen fra den medf. USB-minnepennen - bare å vippe den vesle dip'en slik at minnepennen blir oppfattet som en 1,44MB disk. Veldig praktisk når bootmanageren slår seg vrang :/

 

Lykke til!

 

Mvh, Stian.

Lenke til kommentar
Noen som har installert linux på maskina ? Hvilken distro, og var det driverproblemer/fungerte alt med distroens drivere ?

Suse 9.2 funker brillefint. kan få problemer om man er litt minimalistisk under installasjonen, men velger man alt ang. nettverk, funker også wlan fra første stund. Også alle andre drivere ble riktig uten noe særlig mikkmakk. suse har innebygget strømsparing og baterinivå-indikator (også under lading!).

 

 

synes å huske at noen sa at de mus-pad-beskytterne funket når mus-pad'en var litt slitt, men hos meg ble pad'en helt lam med disse klistremerkene..

Lenke til kommentar
Nei, touchpaden. Beklager om jeg formulerte meg litt dårlig :ermm:

merkelig. testet en slik beskyttelseslapp etter å fingra med pad'en i et halvt år.. ble fremdeles ikke bra. Den funker så vidt, men den har liksom kjempelav sens. har prøvd å justert opp i config'en for pad'en men..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...