Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Står ikke noe om denne ekstra bundelen på Quad nei, men den følger med fra Asus sin side. Hvis du leser på Asus sine sider så står det litt der.

Det minste batteriet på 2200 mah (ca 2,5 t levetid) stikker ikke ut i det heletatt.

Det større på 4400 mah (ca 4,5 t levetid) stikker ca en centimeter ut i bakkant, men det passer fortsatt inn i designet av maskinen. Skal prøve å få tatt noen bilder på søndag å legge de ut her.

ah flott

har "egentlig" en ny bærbar - Inspiron 8600 ..men denne ble kjøpt med tanke på spilling på LAN etc. ..kunne tenkt meg en mindre sak til arbeid/stuebruk osv.

Men jeg liker batterikapasiteten på inspironen som er over 4 timer. Er dog litt for stor til at man drar den frem på f.eks flyet..

low price low weight long lasting batttery.. det er stikkordene.

Ser jo litt cool ut å dra frem på jobben den asusen og da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest denne tråden har jeg virkelig fått lyst på denne Asus'en! Det jeg er mest skeptiske til er skjermen. Jeg har uheldigvis (?) blitt veldig vandt med høy oppløsning. På en 19" er 1600x1200 et minimum for meg, og jeg syns 1400x1050 på den eksisterende laptopen min med 15" skjerm også er et minimum.

Hvordan syns dere som eier denne maskinen allerede 1024x768 funker på denne 12" skjermen? Er det generelt sett en god skjerm ellers?

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Er selv vant til 1600x1200 på 19" på min stasjonære maskin. Men kan ikke si jeg savner dette på Asusen min.

1024x768 har selvsagt sine begrensninger. Men til mitt bruk, som er internett og div office applikasjoner, er dette tilfredstillende. De fleste websider osv er jo optimalisert for 1024x768 uansett.

Men dersom du skal bruke maskinen til programmer som krever høye oppløsninger så er det selvsagt ikke ideelt. Men jeg tviler på at folk som kjøper denne maskinen har slike planer for den.

Håper dette ga deg noen svar piit :yes:

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. :)

Blir mest surfing, word/excel og mamut den skal bli brukt til. Men er fortsatt litt skeptisk. :hmm: Kanskje jeg fåt titte innom en butikk som har en jeg kan teste.

Også litt skeptisk til tastaturet, siden det blir MYE tall-tasting. Men er vandt til et dårlig tastatur fra ECS G551 (som jeg har nå), så det går sikkert greit.

Lenke til kommentar

Må si jeg er spent på hva resultatet blir når de som har kjøpt maskinen har brukt den en stund.

For min egen del vurderer jeg å kjøpe en iBook, men problemet er at her på skolen skal vi læer oss litt c++, og såvidt jeg forstår er det ikke bent frem på MacIntosher. Jeg kan naturligvis ta feil men men...

Ser frem til bilder og flere bruker-erfaringer....

Lenke til kommentar

sikler på asus'en jeg også(følger det virkelig med ekstra batteri+mus+minnepenn+veske??). veldig spent på hva folk syns om den etter en liten stund. men jeg så også denne, Tundra 1551 Centrino:

http://www.psdata.no/default.asp?banid=itav_1

sannsynligvis ikke så "smooth" som asus'en, litt dårligere batteri også kanskje..

test av asus'en hos Toms Hardware. ganske positiv da.. :yes:

moralen er:

er de som har kjøpt s5200n fornøyd med den? anbefalinger?

Edit: link

Endret av denlengste
Lenke til kommentar

Internett bruk passer glimrende på Asus'n. Blir litt mere scrolling enn det jeg er vant til på min 19" på min stasjonære, men på ingen måte ubehagelig.

Forresten noen som kan påta seg å legge ut bilder av maskinen? Har ikke noe web område å gjøre dette på og orker ikke styre med det. Send meg en PM da vell.

Er veldig fornøyd med maskinen enda. Får faktisk batteritiden opp i 5 timer med det støste batteiet som følger med, det er da selvsagt ved vanlig surfing.

Har vel vært uforeholdent skryt av maskinen så jeg kan vel ta med det jeg har som negativt ved den.

1. Har bare 11mbps WLAN kort og det er ikke nok til å streame fra Dreamboxen min.

2. Den er litt baktung med det største batteriet i.

Det er vel igrunnen alt jeg har å utsette på den.

Ang bundelen så stemmer det ja. Vill annslå en slik bundle å koste minst 2500 løst.

Lenke til kommentar

dette ser jo bare SWEET ut! :dribble:

men tror jeg skal gå for den dyreste modellen til litt over 15k.

virker maskinen solid? eller er det mye plastic fantastic?

dere som har kjøpt maskinen: kom gjerne med tilbakemeldinger etterhvert som dere får flere erfaringer med maskinen.. tanx!

Lenke til kommentar

Maskinen virker veldig solid, og har nå blitt fraktet rundt halve jorden. Hun som kjøpte PC'en er fortsatt veldig fornøyd og har ikke hatt noen problemer med den enda.

Fine bilder men det er ikke så lett å se utifra bildene hvor tynn maskinen er :) Jeg har selv en Dell Latitude D400 som veier 1,7 kg og den virker irriterende nok som å være ganske mye større enn Asus S5200N.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe bærbar i løpet av helgen, så trenger tilbakemelding..

HAr sett på flere forskjellige modeller pcer: Acer 8003LMi, Whitebox CL 1557, HP Pavillion zv 5268..

Prisene på de forskjellige er variable;

Acer: 18 000,-

Whitebox: 16 000,- (med litt ekstra utstyr)

HP: 13 000,-

Jeg håper på en snarlig løsning på hva jeg skal kjøpe, og derfor ligger HP'n på min øverste ønskeliste.. problemet er bare at hpen's skjermkort virker litt dårlig.. (64mb ATI Radeon 9000)

Utstyr hos de forskjellige..

Acer: Intel® Pentium® M 1.7 GHz (1 MB), Microsoft® Windows® XP Professional Edition (Norsk/Dansk/Eng), 80 GB, ATI Mobility Radeon 9700 (128 MB), DVD Brenner, Super Multi (DVD RW +/- og DVD- RAM)

Whitebox: 1.7GHz Dothan CPU, 60GB Harddisk(5400RPM), 1024MB DDR RAM(1dimm 333MHz), 15.1"SXGA (1400*1050), ATI Radeon 9700 - 128MB, DVD brenner (4X).. (inkluderer ikke operativsystem)

HP: 3,0GHz Intel Pentium 4 Prosessor, 512 Mb DDR RAM, 40gb Harddisk, DVD Brenner (8X), 15,4" Widescreen, 64 mb ATI Radeon 9000 skjermkort

Skal bruke pcn til Videoredigering, Bildebehandling, Lyd redigering. Tror neppe at det kommer til å være noe serlig me spill (viss det i det hele tatt blir lagt inn et, -på den.)

Tar gjerne imot tips om andre pcer som du får mye for pengene i den prisklassen..

OBS: Fordi at jeg alltid har tilgang til strøm når jeg jobber trenger ikke prosessoren å være "M"(selv om det også går).

Lenke til kommentar

Må bytte mellom batteriene ja. Men det er da ikke noe problem akkurat.

Den medfølgenede bærevesken har er eget rom til ekstra batteriet.

Må bare si at jeg blir gladere i denne lille saken for hver dag som går :love:

Dere som lurer på denne, ikke nøl. Husk Quad gir 8% studentrabatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...