Stor Oddnoga Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det er lov å lese LITT mer enn de tre siste innleggende i denne tråden. Jeg skrev for ikke lenge siden at jeg byttet ut min Celeron med en Pentium M Dothan 1,7GHz og la på litt AS5. Den blir litt varmere når den går på AC, men på batteri er det ikke noe problem, vifta går nesten aldri! Jeg vet Asus leverer denne moddellen med 2.0GHz, så det burde virke med den også. Har noen spørsmål kan du/dere gjerne PM meg, eller poste rett her i tråden. En liten morsom ting med å oppgradere CPU er det at "BIOS-splashen" putselig endrer seg fra Celeron-logo til Centrino-logo. Med andre ord, Asus bruker samme BIOS, kjøler og allting uavhening av innmat. Har faktisk lest hele tråden, men jeg fikk dessverre ikke med meg innlegget ditt. Beklager. Det er nok meget mulig du får et par spørsmål av meg snart. Takk for hjelpen. :-) Lenke til kommentar
Xane Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Da er min celly s5 i hus. Bortsett fra én død pixel i det øvre høyre hjørnet er det absolutt ingenting å utsette på den. På ac-mode slår cpuviften inn ganske ofte, mens på batteri kommer det stort sett ingen andre lyder enn tastaturtrykking fra denne karen. Jeg la merke til at noen snakket om å fjerne batteriet om du har tilgang til ac-strøm. Jeg trodde lith-ettellerannet-batteriene tålte det meste.. Kan noen utdype forhåndsregler for dette? Lenke til kommentar
ChrisX Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tok kontakt med Quad i går, og fikk beskjed om at min s5 var på vei ut av huset der og da. så nå venter jeg i spenning, kan ikke være mange dagene igjen da...! håper bare ikke denne tråden har skapt for store forventninger, for jeg kan love dere, de er ikke små!! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Tok kontakt med Quad i går, og fikk beskjed om at min s5 var på vei ut av huset der og da. så nå venter jeg i spenning, kan ikke være mange dagene igjen da...! håper bare ikke denne tråden har skapt for store forventninger, for jeg kan love dere, de er ikke små!! Tror nok forventningene er ganske riktige. Jeg var helt i ekstase når jeg pakka opp min maskin :!: Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Quad får ikke inn s5642n med pentium-m dothan før 11. oktober... 42 dager over leveringstid oppgitt ved bestilling er alt for mye Trodde jeg skulle sitte med pc'en i fanget i august da jeg bestilte.... Endret 5. oktober 2004 av Saft-is Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Men vil det si at de nå er bekreftet inne 11 oktober? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Får min Celly 1,3ghz i morgen. Har allerede bestilt en 1,6ghz Dothan som skal inn så fort jeg får den. Dette blir fint. :-) Lenke til kommentar
Evil_Hail Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Tror jeg bestiller en S5609N-BP (celeron modellen) i morgen elns. Sendte en mail til quad, men siden de er så trege så kanskje dere kan svare på spørsmålene mine? Det er fortsatt slik at det er mulig å droppe winxp lisensen og få maskina 800,- billigere? Det er mulig å be dem oppgradere disken så jeg får en 60gb disk istedet for 800,- ekstra? Hvor mange minneplasser er det på maskinen? Er det mulig å be quad folka om å sette inn 1x512 brikke istedenfor 1x256 brikke? Har null erfaring med bærbare maskiner. Er det vanskelig å skifte/sette inn mer ram? Edit: Har faktisk pløyd gjennom hele tråden på 24 sider i dag Endret 5. oktober 2004 av Evil_Hail Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 (endret) Det er fortsatt slik at det er mulig å droppe winxp lisensen og få maskina 800,- billigere? Det ville jeg tro ja Det er mulig å be dem oppgradere disken så jeg får en 60gb disk istedet for 800,- ekstra? Vill neppe tro dette er mulig da Quad blir sittende igjen med en "ubrukig" disk Hvor mange minneplasser er det på maskinen? Er det mulig å be quad folka om å sette inn 1x512 brikke istedenfor 1x256 brikke? Vill ikke tro det av samme grunn som med HD. Edit: Har faktisk pløyd gjennom hele tråden på 24 sider i dag Flink gutt Endret 5. oktober 2004 av Amriden Lenke til kommentar
Evil_Hail Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 30gb holder jo ikke i det hele tatt hvis man skal ha noen programmer, litt musikk og noen filmer på maskinen. Vet at en 80gb 2,5" koster rundt tusenlappen på komplett.no, men da sitter jeg igjen med en 30gb ubrukelig disk. Hvor mye ville jeg evn. fått for å selge denne på qxl e.l.? Er det lett å skifte disken? (Har som sagt null erfaring med bærbare, men relativt lang med stasjonære). Lenke til kommentar
FrigginNoobie Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg fikk maskina (S5 cel-M) i dag! Sitter å skriver på den nå. Til de som fortsatt venter: Det er bare å glede seg! Veldig imponerende bundle som følger med! Det føles som et kupp.. Maskina lever forøvrig opp til mine (høye) forventninger. Den er stilig, tilnærmet lydløs (vifta høres når den setter igang, men det er fint lite å snakke om!), smart og kul veske (full av små rom og lommer og med classy aluminiumshåndtak som kan skjules når man bruker bærereima). Alt i alt liker jeg maskina kjempebra. Er veldig fornøyd (Har heller ikke oppdaget noen døde piksler på skjermen eller noen andre småfeil.) Kommer tilbake med mere etterhvert som jeg får brukt den litt. Kan forøvrig råde de som lurer på noe til å ta kontakt med Quad på telefon. (De svarer ikke på mail, men gir til gjengjeld veldig god service på telefon.) Ellers vil jeg si TAKK! til alle de som har bidratt med innspill i denne tråden. Det har vært veldig nyttig! Lenke til kommentar
knut Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 30gb holder jo ikke i det hele tatt hvis man skal ha noen programmer, litt musikk og noen filmer på maskinen. Vet at en 80gb 2,5" koster rundt tusenlappen på komplett.no, men da sitter jeg igjen med en 30gb ubrukelig disk. Hvor mye ville jeg evn. fått for å selge denne på qxl e.l.? Er det lett å skifte disken? (Har som sagt null erfaring med bærbare, men relativt lang med stasjonære). Det er lett å skifte disken, men jeg anbefaler deg å f.eks. kjøpe et ekstern diskkabinett for den andre harddisken. Dette koster mellom 200 og 300 kr. f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123728&cks=PRL eller http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=38103 En 80GB harddisk koster fra rundt 1400 kr. Lenke til kommentar
denlengste Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Bestilt ekstra RAM? jeg fikk min s5600 celly den 27.august, bestillingsdato 17.august. jeg bestilte med ekstra 256 Mb RAM, MEN HAR ENDA IKKE FÅTT RAM-BRIKKEN I POSTEN! er det flere som har lidd samme "skjebne"? regner med at de fleste har bestilt med ekstra til celly-modellen.. hvis det er flere der ute som faktisk har fått ekstra-bestilt RAM etterlevert i posten blir det nok en liten mase-telefon til quad imorgen ja Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Er da noen uker siden jeg fikk min brikke tilsent. Men nå var dette en garantisak så er mulig at den ble dyttet fram i køen. Ville uanett ringt de og forsikret meg om saken. Bare opptre på en høffelig måte så ordner ting seg. Endret 6. oktober 2004 av Amriden Lenke til kommentar
Evil_Hail Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Begynner egentlig å tvile litt nå. Har sett en kamerat sin latitude d600 med 15" skjerm som veier 2,3kg elns og den er liten nok for meg vil jeg tro. Er 12" for lite til å bruke til surfing, film og office programmer? Er tastaturet bra å skrive med? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Begynner egentlig å tvile litt nå. Har sett en kamerat sin latitude d600 med 15" skjerm som veier 2,3kg elns og den er liten nok for meg vil jeg tro. Er 12" for lite til å bruke til surfing, film og office programmer? Er tastaturet bra å skrive med? Hvis du ikke trenger en ultraportabel, er det jo ikke noe poeng i å betale mer for å få det. Om 12" er stort nok eller ei, er vel subjektivt. Uansett har i hvert fall skjermen en oppløsning på 1024x768. Komplett selger jo bærbare dvd-spillere med 7" skjerm... Tastaturet var ikke det beste jeg har prøvd, irriterte meg litt over de tingene som ble nevnt i test, at piltastene er i mini-format, samt at ctrl og fn har byttet plass. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Begynner egentlig å tvile litt nå. Har sett en kamerat sin latitude d600 med 15" skjerm som veier 2,3kg elns og den er liten nok for meg vil jeg tro. Er 12" for lite til å bruke til surfing, film og office programmer? Er tastaturet bra å skrive med? 12" kan fort bli lite dersom det er snakk om hovedmaskinen din. Da ville jeg valgt en annen maskin en denne. Skal du derimot bruke maskinen som et supplement til din stasjonære, og helst bruke den utenfor hjemmet, er det ikke noe tvil om at 12" er helt suverent. Ultraportable maskiner er tross alt laget for å kunne ha med seg, uten noe mer stress. Det er viktig å sette seg inn i hva masn skal bruke maskinen til. og ikke minst HVOR du skal bruke den! For min del, har jeg ingen problemer å bruke maskinen til vanlig arbeid, selv om jeg foretrekker å sitte med min deilige 17" lcd og stasjonær maskin hjemme. Når det er snakk om tastaturet, syntes jeg det faktisk var veldig godt å skrive på, det lager lite lyd, og fungerer ypperlig. Fn tasten blir også en vanesak etterhvert. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Fikk min i dag. Fin maskin, men jeg ser litt frem til å få en bedre prosessor i den. :-) Under en uke å vente da... Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) hvor kjøper du det? Går for celeron M jeg og tror jeg. De blir levert med 1,4 nå.. Selv om det var Pentium m, en som fristet så gidder jeg ikke vente lenger på de. De som kommer inn på mandag skal allerede ut. Endret 7. oktober 2004 av karlfr Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hm.. aldri lett å finne beste tidspunkt å kjøpe på! http://barbara.no/art.php?artikkelid=9382 I tillegg har Intel valgt å gi Celeron-M en solid oppgradering ved å doble cachen til 1MB. Denne modellen, Celeron-M 360, vil være klokket til 1,4GHz. Hvis prisen blir riktig kan nok denne virkelig skyte fart på budsjettmarkedet. Inntroduksjon av nye toppmodeller vil også skyve prisen nedover for de andre i serien, noe vi forbrukere setter stor pris på. Kjøpe nå, eller vente til oktober og få dobbel cache og 100 MHz ekstra Er det denne den leveres med da tror dere eller den med 512 cache? Nå er den uansett bestilt. Var på Quad igjen i dag, og så påM5'en. Strøken maskin det og. Særlig museknappene er strøkne på den! Men valgte alikevel å vente til mandag på celerom m og s5 Fikk den levert uten XP med dobbelt minne instaler, 11472,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå