Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo hva forskjellen er, men når du har ventet på en laptop i en måned begynner tålmodigheten å renne ut... nå har de sagt "antatt" i en måned, kanskje på tide å få noe ut av "levering"?

Naboen på studentbyen min fikk sin maskin i dag, (celeron -m utgaven). Så de har nok akkuratt fått inn et parti.

Samme utstyr og slikt som den forrige maskinen jeg tafsa på. Heller ingen døde pixler eller andre problemer som jeg har funnet enda heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de av dere som har problemer med støy: Jeg hadde ikke noe prøblemer med støy eller bråkete vifte på min Celly versjon. Men bestemte meg uansett for å bytte ut kjølepastaen på maskinen. Dette førte umiddelbart til at idele temp datt en noen grader og ligger nå på 45-46- Load datt også en del slik at nå er det ytterst skjeldent at CPU kommer opp i 52 grader, da vifte slår inn.

Den kjølepastaen som var på var av det ymse slaget. jeg slang på noe Spire greier med 10% sølv.

NB! VED Å GJØRE DETTE SÅ KAN MAN FÅ PROBLEMER MED GARANTIEN

Lenke til kommentar

En ting, hva er kjølepasta? De av dere som har bestilt og fått levert maskinene Quad, fikk dere en slags bekreftelse på mail før den ble sendt? Snakker ikke om ordrebekreftelsen, men en mail som faktisk sa at den var sendt? Eller bare dukket den opp i posten?

Lenke til kommentar

Den bare dukker opp.... Dette til tross for at folka på Quad til stadighet lover å ringe/maile for å holde meg oppdatert mht levering...

Maskinen ser meget bra ut, og samsvarer med forventningene denne tråden har gitt..

Übersexy!! :love:

Lenke til kommentar

Gleder meg som få! men skjønner ikke hvorfor jeg ikke har fått den enda? Greit at de har problemer med å få den inn, men da kunne de ha sendt ut en mail ang. det! Det er tross alt ikke hver dag jeg kjøper en laptop! Dette blir den første gangen jeg noen sinne kjøper en, og er de kine på å holde på kundene sine, så hold dem oppdatert! Studerer akkurat dette, så jeg burde vite såpass!!

Lenke til kommentar
Til de av dere som har problemer med støy: Jeg hadde ikke noe prøblemer med støy eller bråkete vifte på min Celly versjon. Men bestemte meg uansett for å bytte ut kjølepastaen på maskinen. Dette førte umiddelbart til at idele temp datt en noen grader og ligger nå på 45-46- Load datt også en del slik at nå er det ytterst skjeldent at CPU kommer opp i 52 grader, da vifte slår inn.

Den kjølepastaen som var på var av det ymse slaget. jeg slang på noe Spire greier med 10% sølv.

NB! VED Å GJØRE DETTE SÅ KAN MAN FÅ PROBLEMER MED GARANTIEN

var det denne pastaen du brukte?:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119372&view=default

er det vanskelig å komme til cpu'en og ta av den gamle pastaen og legge på ny? så i et tidligere innlegg at vedkommende som hadde lagt på ny pasta måtte bruke krefter for å få av den gamle pastaen.. høres jo ikke helt "safe" ut hvis det er tilfelle.. :hmm: eller er det ikke noe problem?

Folkeaksjonen "Nei til viftestøy!" :thumbdown:

Lenke til kommentar

denlangste: Den pastaen du refererte til som jeg brukte ja. Den gamle pastaen var ikke noe værre å få bort enn den skiten som pleier å sitte på kjølere når man kjøper dem. Er heller ikke vansklig å komme til CPU, er bare 4 skruer som må løsnes. Annbefaler bruk av phillips trekker med magnet, da det er lett å miste skruene.

ChrisX: Kjølepasta er det som ligger mellom CPU og CPU kjøler, denne gjør at varemeoverføringen går raskere slik at man får lavere CPU temperatur. Men dat er ganske stor forskjell på de forskjellige kjølepasta. De som er med som standard pleier ikke å være supre greine.

arerj: Hvis du søker litt i denne tråden så finner du masse info om bateritiden på disse maskinene.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar
Er heller ikke vansklig å komme til CPU, er bare 4 skruer som må løsnes. Annbefaler bruk av phillips trekker med magnet, da det er lett å miste skruene.

Hm, du skal vel egentlig ikke bruke magnettrekker på åpen elektronikk...

Til dere som skal fikle med maskina; bruk antistatisk beskyttelse.

Lenke til kommentar

Antistatisk antischmatisk :p

Men seriøst... Jeg har M5N P-M versjonen. Ser at noen sier vifta bare slår inn når CPU overstiger 52°C.. Vifta på min maskin går alltid. Satt den tom. i vindus-karmen for å teste. CPU temp rundt 30° load og vifta sviver på lavest mulig hastighet. Men poenget er at den sviver. Hvorfor?

Kan ikke skjønne vitsen med det?

Er det noe galt med maskinen min?

For dere som venter på maskinen eller vurderer å kjøpe den:

Vifta bråker ikke ved normal bruk i f.eks. forelesning. Mildt irriterende hvis du prøver å sove med maskinen på, men ellers ikke no problem. ;)

Edit: Har forresten byttet kjølepastaen til AS3. Lett som en plett. Mye enklere enn på stasjonære maskiner. Får se på sikt om det senker tempen.

Hvem vet.. kanskje vifta er synsk og slår seg av nå som det er god pasta på CPUen. :p

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Det er lov å lese LITT mer enn de tre siste innleggende i denne tråden. Jeg skrev for ikke lenge siden at jeg byttet ut min Celeron med en Pentium M Dothan 1,7GHz og la på litt AS5. Den blir litt varmere når den går på AC, men på batteri er det ikke noe problem, vifta går nesten aldri! Jeg vet Asus leverer denne moddellen med 2.0GHz, så det burde virke med den også.

Har noen spørsmål kan du/dere gjerne PM meg, eller poste rett her i tråden.

En liten morsom ting med å oppgradere CPU er det at "BIOS-splashen" putselig endrer seg fra Celeron-logo til Centrino-logo. Med andre ord, Asus bruker samme BIOS, kjøler og allting uavhening av innmat.

Lenke til kommentar
En liten morsom ting med å oppgradere CPU er det at "BIOS-splashen" putselig endrer seg fra Celeron-logo til Centrino-logo. Med andre ord, Asus bruker samme BIOS, kjøler og allting uavhening av innmat.

Trenger vel ikke bruke samme kjøler selv om de har samme bios, men det er uansett veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...