Gå til innhold

Erfaringer med Asus Notebook S5200N/S5600N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå bør det jo nevnes at jeg har fulgt denne tråden ganske lenge da. Og den maskinen jeg just bestilte heter jo

5609N-BP

er S-5200 den samme med 1-2 GHz Celeron-m CPU?

Beklager.. kikket ikke på nicket..

Ja.. Det er riktig som du sier at s5200n er den gamle versjonen.

s5200n har kun B standard nettverkskort, mens s5600n har G. Low-cost varianten ble også oppgradert til en 1.3ghz celeron i denne prosessen.

Men i og for seg er det samme maskin, jeg bestillte s5200n og hadde sansynligvis vært fornøyd med den også ;), men så var jeg så heldig at jeg fikk s5600n istedet :)

Lenke til kommentar

er S-5200 den samme med 1-2 GHz Celeron-m CPU?

Beklager.. kikket ikke på nicket..

Ja.. Det er riktig som du sier at s5200n er den gamle versjonen.

s5200n har kun B standard nettverkskort, mens s5600n har G. Low-cost varianten ble også oppgradert til en 1.3ghz celeron i denne prosessen.

Men i og for seg er det samme maskin, jeg bestillte s5200n og hadde sansynligvis vært fornøyd med den også ;), men så var jeg så heldig at jeg fikk s5600n istedet :)

Heheh. No worries. Forventer ikke at du skal huske meg liksom i slike tråder. Egentlig burde jeg jo husket det siden jeg har fulgt tråden men sant, det går fort at man glemmer ting. Vi får se når denne kommer i posten. Jeg vil ikke tro at det kommer på denne siden av oktober, men men, bestilt er det i alle fall...

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt den noen timer.

Dø å pine for en sinnsykt fet maskin! Max fornøyd :D

Har bare et ørlite problem... Hvis jeg plugger ut eller inn strøm-kabelen mens Power4Gear kjører, får jeg blåskjerm. Ser ut som gv3.sys er problemet. Noen som har opplevd dette og har en grei løsning?

Har oppdatert BIOS til siste versjon, men styrer med å reinstallere drivere og sånt nå, så får vi se.

Edit:

Avinstallerte prosessor driverer og restarta maskinen så ordnet det seg.

Må være hotfix'en som fulgte med på driver-CDen som lagde trøbbel. Installerte hele pakka uten å tenke meg om. :p

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Det later ikke til at Quad svarer på noen henvendelser på mail... :dontgetit:

Jeg har skrevet dem to mailer, det har gått over 2 uker siden den første, men har enda ikke fått noe svar.. ALT for dårlig! :thumbdown:

For meg virker det som den gode kundeservicen forsvant sammen med Geir!?!

Kan ikke tenke meg å kjøpe fra dem hvis de ikke klarer å svare på mail innen en måneds tid... Det får da være måte på. Er rett og slett misfornøyd...... :mad:

Lenke til kommentar

Ble ikke noen levering 20.9, den ble utsatt videre til 28.9 tror jeg.

En annen ting.. Vifta i M5en min hviner sånn. Nesten litt for høyfrekvent for meg. Noen andre som opplever dette? Akkurat som om den sviver for kjapt hele tida. Noen måte å fikse dette annet enn å lodde på en motstand ;)

Har installert Power4Gear ja, og det funker fint.

Driver å eksperimenterer med vifta slått av nå, for å se hvordan temperaturen blir da.

Lenke til kommentar

ojojoj.. dette tar tid!

Det har nå tatt 44 dager fra bestillingen ble registrert og jeg har fortsatt ikke mottatt ram!

Nå lovte de igjen at denne pakken skulle sendes i dag igjen, men huff... Jeg kan ikke tro at den gjør dette.

Fikk også en anbefalning at hendvendelser til quad skulle gå til [email protected] dersom det ikke var salgrelaterte spørsmål, som skulle gå til [email protected]

Lenke til kommentar
Ble ikke noen levering 20.9, den ble utsatt videre til 28.9 tror jeg.

En annen ting.. Vifta i M5en min hviner sånn. Nesten litt for høyfrekvent for meg. Noen andre som opplever dette? Akkurat som om den sviver for kjapt hele tida. Noen måte å fikse dette annet enn å lodde på en motstand ;)

Har installert Power4Gear ja, og det funker fint.

Driver å eksperimenterer med vifta slått av nå, for å se hvordan temperaturen blir da.

Vel jeg bytta ut Celleron 1,3GHz CPU'en som fulgte med, med en 1,7GHZ Pentium M Dothan. Vifta går aldri når jeg bruker batteri (selv om alt står på high performance). Når jeg setter i laderen og kjører Max performance ligger tempen på cirka 50-60 grader med litt load og vifta på 1500-1700rpm. Selvom vifta spinner litt høres den nesten ikke. Den lager i alle fall ingen ulyder. Bare en lavfrekvent vanlig viftelyd.

Jeg merket meg en ting når jeg bytta CPU. Goop'en som Asus har brukt er har som bettong og måtte skrapes bort med skrutrekker. Måtte faktisk bruke krefter. Tror ikke dette er den beste pastaen å bruke for å få fine lave temperaturer. Jeg brukte et tynt lag med AS5. Tror det hjalp et par grader.

Mvh. Fredrik Alvenes

Edit: Så ikke at du hadde M5, min er S5. Så da gjelder mitt innlegg dere som har S5 med Pentium og skummel viftelyd ;) .

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Det er jo forsåvidt ikke så ille når jeg kjører med batterikraft. Noe jeg også stort sett kommer til å gjøre.

Var det mye stress å bytte CPUen? Lurer på om jeg skal bytte ut kjølepastaen med noe arctic silver jeg og.

Ikke noe stress. Det samme som en vanlig Pentium 4 CPU omtrent. Burde kanskje tatt litt bilder, men visste ikke om det var interesse...

Lenke til kommentar

Vel jeg bytta ut Celleron 1,3GHz CPU'en som fulgte med, med en 1,7GHZ Pentium M Dothan. Vifta går aldri når jeg bruker batteri (selv om alt står på high performance). Når jeg setter i laderen og kjører Max performance ligger tempen på cirka 50-60 grader med litt load og vifta på 1500-1700rpm. Selvom vifta spinner litt høres den nesten ikke. Den lager i alle fall ingen ulyder. Bare en lavfrekvent vanlig viftelyd.

Jeg merket meg en ting når jeg bytta CPU. Goop'en som Asus har brukt er har som bettong og måtte skrapes bort med skrutrekker. Måtte faktisk bruke krefter. Tror ikke dette er den beste pastaen å bruke for å få fine lave temperaturer. Jeg brukte et tynt lag med AS5. Tror det hjalp et par grader.

Mvh. Fredrik Alvenes

Edit: Så ikke at du hadde M5, min er S5. Så da gjelder mitt innlegg dere som har S5 med Pentium og skummel viftelyd ;) .

Til Fredrik: Høres interessant ut det du har gjort. Virker som du har fått det støynivået en centrino maskin skal ha. Har hatt en tidligere som ikke lagde no særlig viftestøy. Min S5 P-M lager mye støy synes jeg, like mye som en vanlig laptop. Viften går ofte når jeg kjører på batteri og hele tiden når jeg kjører på strømnettet og på max performance i power4gear. I tillegg lager den veldig høy lyd, ikke sånn svak suselyd som min forrige centrino maskin. Kan min mangle riktig kjølepasta? Kan vifta være i uorden? Har nok ikke mulighet til å gå inn selv i maskinen sånn som du, men skulle så gjerne ha fikset opp i viftebråket. Utenom det er det jo en kjempemaskin. Noen forslag?

Lenke til kommentar
[klippeklippe]

Uansett, Celly 1.3 versjonen var superstille, og jeg er ikke i tvil lenger  :thumbup:

Det virker som Celeron-M versjonen er betydelig mer stillegående enn Pentium-M versjonen.

Jeg har selv hørt at M5200 P-M støyer, og ser at flere her mener det samme om S5200-P-M.

Dette støttes også av meningsmålinga som ble satt opp tidligere.

Edit:

Det må imidlertid påpekes at kun 10 personer har stemt foreløpig.

OPPFORDRING TIL DERE SOM HAR ASUS'N: Stem! :)

Endret av FrigginNoobie
Lenke til kommentar
[klippeklippe]

Uansett, Celly 1.3 versjonen var superstille, og jeg er ikke i tvil lenger  :thumbup:

Det virker som Celeron-M versjonen er betydelig mer stillegående enn Pentium-M versjonen.

Jeg har selv hørt at M5200 P-M støyer, og ser at flere her mener det samme om S5200-P-M.

Dette støttes også av meningsmålinga som ble satt opp tidligere.

Edit:

Det må imidlertid påpekes at kun 10 personer har stemt foreløpig.

OPPFORDRING TIL DERE SOM HAR ASUS'N: Stem! :)

Det som er greia er vel at det innebygde optiske drevet på M-serien gjør at vifta støyer litt mer (andre akustiske forhold etc.).

Jeg har også med bekymring sett at S5600N med P-M har fått litt dårlig score på støy i pollen, håper dette kun er enkelttilfeller. Er ikke keen på å bruke angrefrist på maskina nå som jeg har ventet i en måned, men gjør det hvis jeg hører den merkbart (og mao. ikke kan bruke den i forelesninger).

Lenke til kommentar

I dag ringte jeg til Quad for å bestille min deilige S5626N-BP som jeg er blitt helt forelsket i :love:

De kunne samtidig opplyse om at de fleste som venter på å få tilsendt sin skal få den til mandag. Hovedgrunnen til at det har tatt så lang tid er ENORM etterspørsel :)

Håper dette var interessant for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...